Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1167 besök totalt |
|
||
Kul att någon la upp det här.
Sista varven var galet spännande! Ett par varv innan det klippet börjar så kör Magnussen (Corvetten) om Bergmeister (Porsche) genom att gena över pit-exit. Knappast enligt regelboken, istället för att ge honom en drive-thru beordras han att släppa förbi Bergmeister. Han kör några till misslyckade men vågade omkörningsförsök, de flesta med någon form av kontakt. Sista kurvan är ju klart tveksam, Magnussen säger att Bergmeister bromsade tidigare än vanligt vilket gjorde att han inte kunde undvika att trycka ut Porschen. Personligen tycker jag att Bergmeister gjorde rätt i att emot. Vad som också var fascinerande i racet var hur de Ferran (Acura LMP1) och Fernandez (Acura LMP2) kämpade om segern, att ha två klasser som ligger så nära prestandamässigt känns lite onödigt. Ser framemot AMLS nästa år då framförallt GT2 klassen kommer bli ett riktigt getingbo! _________________ Henning Olsson |
||
Ska verkligen målflaggan dras sådär? Dvs. när totalledande bil passerar mållinjen. Trodde den hängdes ut efter 8h (om det nu var 8h-lopp).
Moraliskt tycker jag att Magnussen fick skylla sig själv som hamnade i muren där - men visst var Magnussen först över mållinjen? Men vem vann - hur dömde man? _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||
Re:
Det verkar tagit lite skruv efter den där smällen. Många sura kommentarer från olika läger Instämmer om nästa års ALMS. Ganska blandat fält med gamla och nyutvecklade bilar! Ska bli intressant att se hur bra Corvetterna blir nästa år med annan motor. Sen varför LMP1 & LMP2 ska ligga så nära varandra är för mig en stor gåta. Utan någon tyngre "analys" känns som att de kan göra en LMP-klass rakt av... |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1167 besök totalt |