Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Coilovers till clio mk1
3346 besök totalt
Milton_91
Malmö
Här sen Okt 2009
Inlägg: 19


Trådstartare
Jag har en clio mk1 som jag är sugen på att köpa ett par nya coilovers till. Också har jag hittat två olika märken som jag inte känner till det ena heter D2 och andra K-sport är det någon som har någon som helst efarenhet av dessa märkena och om de är nägon kvalite? Sen står de också att de passar clio sport 16v 02 och uppåt men vad jag vet så har 01 samma hjulupphäning som 02, om de då inte är cup modelen. Eller vad rekomonderas att köpas?

_________________
Milton Lundström
Citera
Jörgen Bäck
Nygård
Här sen Jul 2008
Inlägg: 527



D2 och K-sport är väldigt lika, vissa säger att det är samma produkter
med olika namn.

Jag kör D2 på min BMW E36 och är nöjd med dom än så länge,
har haft dom 1½ år.

Mycket för P för oss som kör på Trackdays och liknade.

Inga proffsgrejjor kanske men det har ju inte samma prislapp
som dom dyrare märkerna heller.

Jag är iaf nöjd med mina

_________________
Mvh
Jörgen Bäck
BMWSC #666
racebimmer666@hotmail.com
BMW 325i-93 TrackDay Toy
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Milton_91 skrev:
Jag har en clio mk1 som jag är sugen på att köpa ett par nya coilovers till. Också har jag hittat två olika märken som jag inte känner till det ena heter D2 och andra K-sport är det någon som har någon som helst efarenhet av dessa märkena och om de är nägon kvalite? Sen står de också att de passar clio sport 16v 02 och uppåt men vad jag vet så har 01 samma hjulupphäning som 02, om de då inte är cup modelen. Eller vad rekomonderas att köpas?


men om du har en mk1 så har du ju ingen 01-02a dom slutade man tillverka på 90 talet.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Milton_91
Malmö
Här sen Okt 2009
Inlägg: 19


Trådstartare
Jaha okej förlåt mig för att på k-tec så har jag sett att de kalar min bil för mk1 men de kanske var fel då? Fas ett har jag också sett att de skriver på visa sidor kanske bättre att andvända de istället.

_________________
Milton Lundström
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Milton_91 skrev:
Jaha okej förlåt mig för att på k-tec så har jag sett att de kalar min bil för mk1 men de kanske var fel då? Fas ett har jag också sett att de skriver på visa sidor kanske bättre att andvända de istället.

clio finns i massa olika typer och faser

typ 1 fas 1,2,3?
typ 2 fas 1,2
och typ3 fas 1,2

vilken årsmodell och motor styrka har du???

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
mr2-mannen
Stockholm
Här sen Sep 2006
Inlägg: 110



Milton_91 skrev:
Jag har en clio mk1 som jag är sugen på att köpa ett par nya coilovers till. Också har jag hittat två olika märken som jag inte känner till det ena heter D2 och andra K-sport är det någon som har någon som helst efarenhet av dessa märkena och om de är nägon kvalite? Sen står de också att de passar clio sport 16v 02 och uppåt men vad jag vet så har 01 samma hjulupphäning som 02, om de då inte är cup modelen. Eller vad rekomonderas att köpas?


Milton,

Jag har måtten till dig som du efterfrågade, sitter vid fel dator nu bara. Skickar dom till dig senare idag.

Det stämmer att Ksport/D2 mfl är exakt 100% samma produkter, utbud, modeller och specifikationer.

Mvh
Andreas
www.raidopower.com/ksport/

_________________
Andreas Hedström
Citera
Milton_91
Malmö
Här sen Okt 2009
Inlägg: 19


Trådstartare
Jag har en 01a med 172 hästar vad kallar de den för då?

_________________
Milton Lundström
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Milton_91 skrev:
Jag har en 01a med 172 hästar vad kallar de den för då?

typ2 fas1

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
RenaultSport
Coilovers till clio mk1
3346 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande