Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tips på vettig försäkring? (M3 -96, Sthlm, Garage, 28 år)
890 besök totalt
Syrran
Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare

Tänkte höra om någon kan tipsa om en prisvärd helförsäkring till mig. Jag har letat runt en del men allt förefaller vara antingen dyrt eller jättedyrt. Inser att jag får "alla fel" hos försäkringsbolagen och nu börjar jag tröttna på att ringa runt. thumbs down

Förutsättningarna är följande:

Bil: BMW M3 3.2l, 8500 mil
Ägares: Man, 28 år, Stockholms innerstad
Övrigt: Avställd på vintern, under 1000 mil per år, förvaras i låst garage (bostadsrättsfastighet), bankörning någon enstaka gång

Den som kommer med bästa tipset får en glass!

08
Här sen Apr 2005

Agera bolag själv.

Ta billigaste trafikfsk och sätt in mellanskillnaden upp till en helfsk på ett max räntebärande sparkonto (som kanske bör vara låst mot snabba uttag så att man inte frestas att nalla på kapitalet).

Syrran
Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re:

Kolja skrev:
Agera bolag själv.

Ta billigaste trafikfsk och sätt in mellanskillnaden upp till en helfsk på ett max räntebärande sparkonto (som kanske bör vara låst mot snabba uttag så att man inte frestas att nalla på kapitalet).

Kreativt! thumbs up

Det skulle, enligt de priser jag hittills fått, innebära att omkring 10 tusen skulle hamna på kontot (skillnaden mellan trafikförsäkring och en normal helförsäkring) varje år. Det mest sannolika försäkringsärendet för min del är nog stöld och då räcker tyvärr inte de avsatta pengarna särskilt långt...

08
Här sen Apr 2005

Re:

Syrran skrev:
Kolja skrev:
Agera bolag själv.

Kreativt! thumbs up

Det skulle, enligt de priser jag hittills fått, innebära att omkring 10 tusen skulle hamna på kontot (skillnaden mellan trafikförsäkring och en normal helförsäkring) varje år. Det mest sannolika försäkringsärendet för min del är nog stöld och då räcker tyvärr inte de avsatta pengarna särskilt långt...

Ja, det är klart att en M3 får det att blänka i ögonen på vissa individer. Tyvärr är bolagens värdering av en -96 nog inte alltför kul heller. Dubbla larm, gps sändare via SMS, värsta rattkryckan och ett alu baseballträ i hallen är nog receptet.

Nu har jag ingen värstingvagn stående men har helt slutat betala delkaskopremier - baserat på hur ofta jag har haft större skador under 28 års tid. En styck rullad bruksbil, ngt dike och några inslagna sidorutor.

Jag "sparar" drygt 15'år.

Allmänt banåkaforum
890 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande