| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Någon som vet något om min "BMW 2002 rally/race" bygge?
|
3 besök senaste veckan (4825 totalt) |
|
Någon som vet något om min "bmw 2002 rally/race"
Hämtade idag en "bmw 2002"-typ. Vet inte exakt vad det är i grunden. Flip front, plastskärmar, mestadelen av golv osv i alu, fullbur med massor av fler rör osv för att hålla ihop allt. Ska enl tidigare ägare som inte hade så mycket info om den vara byggd av ett företag som byggde race bilar, motorn har varit en wankel men har säker gått med massa olika motorer. Det jag undrar är om någon har nå info om den, vem som byggt den, vad för klass den har tävlat i, vem som kört osv osv. Massor av jobb för att få en funkande bil av den så är det nån som är sugen på den är den nog till salu.
_________________ Nicklas Flor'en Alfa 1750 gtv -70, Alfa 1750 Berlina -71 Porsche 997 C2 RS, Cheva Camaro Z06 -67, Bmw 530xd -07, Saab 93 Aero -14 |
||
|
Asbrutal
Enkel googling gav http://www.vasterastidning.se/Defaul _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
|
_________________ /Anders C |
||
|
Re: Någon som vet något om min "bmw 2002 rally/race&q
Frän..
Chassit har väl lite övrigt att önska...men frän. Men varför är den fastknuten i "berget"....
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Den är fastbunden för att underlätta avlastning
Har fått lite info från Lucas Nylund: "Hej Nicklas! Kul att se min gamla racerbil! Jag trodde den var skrotad för evigt. Det är en 1600 från början jag tror det var årsmodell -60/70 eller något sådant, kommer inte ihåg årsmodellen exakt. Hur som helst har jag byggt den själv. Framvagn var modifierade Koni dämpare fram samt även bak. Motor Wankel13B fabriksmotor. Växellåda RX7 fabrikslåda, bakaxel BMW delad original. Bilen byggdes -88/89 för att gå i Castrol Cup, nuvarande Yokohama cup tror jag, hur som helst i SSK serien. Bilen gjorde inte så stor succé eftersom jag började med sportvagnsracing -91. Så den blev en garagevärmare tills den såldes vidare som rullande chassi till Robin Hirlinger här i Västerås. Därefter försvann den ut någonstans där du har hittat den nu. Om det går att göra något av den så är det bara kul. Numera kör jag inget själv längre men jobbar aktivt i F1, WRC rally, GT racing mm mm med mitt Endless företag. ................................................................... "" _________________ Nicklas Flor'en Alfa 1750 gtv -70, Alfa 1750 Berlina -71 Porsche 997 C2 RS, Cheva Camaro Z06 -67, Bmw 530xd -07, Saab 93 Aero -14 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Någon som vet något om min "BMW 2002 rally/race" bygge?
|
3 besök senaste veckan (4825 totalt) |