Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3 ... 139, 140, 141 ... 158, 159, 160 >> 130 besök senaste veckan (690373 totalt) |
Är det nån som har en lös axel enl bild och kan mäta var spåret för låsringen sitter? se bild.
tror att det är E36 m3 som har detta spår här. om ni vet fler modeller som har det så tar jag tacksamt emot uppgifter på detta. [/img] _________________ Robert Aronsson |
||||
Tusen mil ungefär men det är alla bankörningarna och inte alls gatmilen som sliter på däcken. Höjd, du menar om bilen var sänkt? Lite bara. _________________ Magnus Thomé |
||||
Måttet är 65mm på 188 och 210, hade ingen 168 att mäta på.
188 diffen har en axeldiameter på 30mm och finns i E30 325,M3 E36 325,328,M3 3.0 E34 518-530 210 har en axeldiameter på 34mm och sitter i E36 M3 3.2 E34 535, 540,M5 E32 730-750. Med lite olika storlek på drivknuten. E46,39,38 och nyare har låsringspåret i splinesen.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
nån som vet om någon av pluggarna på oljefilterhållaren har kontakt med trycksidan?
skall sätta in en extra mätare och tänkte slippa t-stycken om det går. eller hur har ni andra gjort? det borde finnas en o annan med oljetrycksmätare _________________ Robert Aronsson |
||||
Att den kränger för mycket beror nog på att fjädrarna på dom coiloversen är för mjuka. Jag tror inte en höjning av bilen löser problemet. Jag hade bytt till hårdare fjädrar, och även skruvat på hjulvinklar, lite mer camber både fram och funkar och framförallt mer caster fram, en E36 kan aldrig få för mycket caster fram (visst de går, men men får jobba hårt för att komma till den nivån). _________________ Torbjörn Nyberg |
||||
finns det nån här som har ett elschema från E46 M3 som visar inkoppling av generator?
försöker få dit en generator från en 330 på en M3, och det finns 2 stift på generatorn, på 330 så används bara ett av dom, men M3'an har 2 kablar.. man kan ju chansa... men då slår väl Murphy till som vanligt... även ett schema från E46 330 hjälper.. _________________ Robert Aronsson |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
Kör du inte med spacers fram? Vet inte om det är standard med 48mm men det satt på Z:an i alla fall. Borde vara samma på det flesta bilar i mellanklassen. Men som sagt vet gör jag inte.... _________________ Per Englund |
||||
En liten tanke: en hel del banbilar här på rejsa är just BMW. Jag skulle gissa att det är procentuellt sett mest bananpassade "vardagsbilen".
Är det då inte bättre att låta folk ställa frågor i vanliga "skruva-banbilen"-forumet (som i övrigt inte är speciellt vältrafikerad) än låta alla trängas i en enda tråd? Denna tråd är för lång, svårnavigerad och svår att indexera/länka till. Samtidigt är det mycket kunskap som går till spillo... det verkar vara fullt möjligt att ställa detaljerade frågor om t.ex. spindlar för en Ford i en egen tråd, men om det råkar stå "BMW" på delen då ska alla trängas just här? _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Det finns trådar för de flesta bilmärkena men vi gör ändå sällan något åt separata trådar när någon postar (oberoende märkestillhörighet) om det är någorlunda banåkarelaterat, antingen via frågeställarens uppenbara svängbil eller utifrån vad frågan gäller. Vi modererar alltså separata skruvatrådar lite med en klackspark som det är nu.
Men jag vill inte att Rejsa bara ska bli en stor allmän frågelåda om skruvafrågor bara för att så otroligt många av er här har jävligt vasst med kunskap. Jag vill absolut inte att folk bara kommer hit för att fråga saker helt utan att bjussa tillbaka till alla som hänger här med en biltråd där man visar lite vad man pysslar med. Så skruvafrågor ser jag helst i de egna vårabanåkabiltrådarna. Och därför ligger även denna "broms" med en tråd per bilmärke för märkesrelaterade frågor. Men allmänna bredare banåksrelaterade bilmärkesobundna frågor kan postas i trådar fritt. ---- Men jag förstår din tanke om sökbarheten bland all redan skriven kunskap. Den kommer man åt ganska hyffsat genom forumets egna sökfunktion (man klickar på Till gamla söksidan på den vanliga söksidan) när man väljer "Visa resultatet av sökningen som en lista med: individuella inlägg och visa de första xxx tecknen i varje inlägg"
_________________ Magnus Thomé |
||||
Kan nån svara på hur lång en bmw E36 bakre halva på kardanen är? Alltså, mätt från bakre fläns till stödlager. Håller en tumme att den är identisk med E46 i längd!
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
Finns många olika kardaner till E36 (säkert typ 5 olika) i diverse olika längder beroende på vilken diff å låda man har. Samma gäller E46. Vilken E46 kardan tänker du på specifikt? _________________ Torbjörn Nyberg |
||||
De flesta e46 har ju samma längd, undantaget de med cv knut och m3. Tänker då att det samma gäller e36. En e46 kardan har jag liggande här, men jag skulle vilja veta hur lång en e36 icke m bakre del är. Alltså, mätt från fläns bak till stödlagret.
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
Skruva banåkabil BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3 ... 139, 140, 141 ... 158, 159, 160 >> 130 besök senaste veckan (690373 totalt) |