Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 158, 159, 160 >> 113 besök senaste veckan (690460 totalt) |
behöver lite hjälp.. finns det nån som vet vad som är anslutet till dessa kontakter? eller har ett elschema ?
håller på med ett motorbyte från M54B30 till S54B32... har väl rett ut det mesta av elen men hittar inte dessa: den vita 3poliga finns inte alls i M54'an.. har 2 trådar anslutet, röd/vit och brun/gul sen denna svarta 4-poliga, där saknas kontakten till den svart/lila tråden Mvh Robban _________________ Robert Aronsson |
||||||
Tror att det löst sig, den tre-poliga är till fläkten för el-boxen, är en 2 polig på M54'an
sen den extra svart/lila i den 4-poliga ska enl uppgifter på nätet vara en signal till bränslepumsrelä, men endast på usa versionen... nåväl, det ger sig friskt kopplat, hälften brunnit _________________ Robert Aronsson |
||||||
Någon som vet var man får tag på rekommenderade hjulvinklar för bmw:s m-modeller, även nyare? Verkar tyvärr inte som alla hjulinställningsmaskiner är så uppdaterade alla gånger...Fram är det ju inte så komplicerat då det i princip endast är toe som går att justera men bak finns det ju fler möjligheter.
/Johan B _________________ Johan B |
||||||
Är du ute efter vanliga fabriksinställningar eller justeringar mer inriktade mot bankörning? Här brukar finnas en del uppgifter (inte de allra nyaste modellerna men en del finns med) - exempel nedan är F82 M4 & M4 GTS https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
Tvärt om går iallafall.... 😜. Men det skiljer sig lite med svängningsdämparen om jag minns rätt? S54 veven fick modifieras något för att funka i min s50b32. _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Har åkt med S54 vev i min S50. Använde samma ATI svängningsdämpare till båda vevarna. Däremot sitter trigger kransen på svängningsdämparen på S50 medans S54 har den på veven inne i vevhuset. Så S50 vev går inge bra då den inte har triggerkransen och S54 har inte fäste på bröstkåpan för en vevgivare utan den sitter i blocket under startmotorn. Sedan har S54 smalare vevstakar/lager. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Så var det ja. Och då fick veven balanseras om för triggerkransen flyttades i mitt fall. Det var Köhler som gjorde bottendelen. _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Finns det nån här eller nån som känner till nån som kan koda nycklar mot EWS boxen?
Håller på med ett motorbyte i en Z4 och vill inte gärna ha olika nycklar för lås o tändning, vet att man kan programera bort EWS helt, men tänkte behålla den om det går. man använder nån programerare som kallas AK-90+ https://www.youtube.com/watch?v=Ra6O _________________ Robert Aronsson |
||||||
Du behöver inte byta hela tändlåset utan kan ha kvar det tändlås som satt på bilen och använda bilens originalnyckeln. Sen tar du bara isär nycklarna och flyttar över ett litet chip (liten svart fyrkantig grej) som ligger löst inne i nycklarna, det är det chippet som läses av för EWS2. _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||
Ser att det verkar gå att få på m3 e46 bromsar på icke-m om man fräser ner okhållaren typ 8mm. Hur blir det då på e36?
Vill ha på icke-m bromsar på en m3 e36 spindel - läser mig till att det inte går på nätet men som vanligt så står det inte varför, bara att man är en "idiot" eller "why would you want that" typ. Är det nån här som har koll på vad det är som inte funkar? Måste ju vara att okhållaren/fästet för oket på spindeln inte lirar ihop men det borde väl vara lösbart antingen med fräs eller med en bricka emellan beroende på. Har inte bestämt mig för om jag vill ha m3 bromsar på en vanlig spindel eller vanliga bromsar på en m spindel här. Gäller E36. Vill helst inte ha tipset "kör med 330 bromsar" utan vill hellre ha svaret på varför det inte går med m3 e36 bromsar på vanlig spindel ELLER varför det inte går med icke-m på m e36. _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||||
Också nyfiken om någon har tips på detta... En sak till, jag skall byta vevstakslager på min M3 E46, måste man byta bultarna eller vad säger ni? micke _________________ Mikael Olsson BMW E46 M3 -05 911 993 -96 911E -72 |
||||||
Styrarmen är längre på M. Icke M C-C 126mm M C-C 130mm _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Skruva banåkabil BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 158, 159, 160 >> 113 besök senaste veckan (690460 totalt) |