Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
<<   1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 158, 159, 160   >>
140 besök senaste veckan (690520 totalt)
No Coast Racing
Forshaga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 175



Jag har en bmw 328 e46 som jah skulle vilja ha nån typ av diff för bankörning, kag köpte en diff lsd från en m3e46,endast innehållet men är det nått alternativ för den sitter ju i ett 210 hus och på min är det 188 huset.
Vad använder e46 rejsers på sina bilar?

_________________
Bmw m3e30 replica Motorsport
BMW 328ci e46


Magnus Kristiansson
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Håkan, ja det är just det om det går få bort dem hela och snygga. Men jag misstänker att det är svårt.

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Magnus, jag använde en quaife diff i min E46a.

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
No Coast Racing
Forshaga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 175



Vart hittar man en sån till 188 huset?
Fungerar den bra till trackday körning?

_________________
Bmw m3e30 replica Motorsport
BMW 328ci e46


Magnus Kristiansson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Marcus S skrev:
Håkan, ja det är just det om det går få bort dem hela och snygga. Men jag misstänker att det är svårt.


Är det inga skador och sprickor... så är det inte så svårt.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



No Coast Racing skrev:
Vart hittar man en sån till 188 huset?
Fungerar den bra till trackday körning?


Googla så hittar du nog. Min fick jag med bilköpet.
Sen ska du hitta nån seriös som kan montera också. Funkade väl helt ok. Inget vidare i snäva böjar typ konbana dock. Blir ett ganska dyrt kalas för ett halvdant resultat , köp en e36a istället eller kör med öppen diff är mitt råd

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



ButterflyRacing skrev:
Marcus S skrev:
Håkan, ja det är just det om det går få bort dem hela och snygga. Men jag misstänker att det är svårt.


Är det inga skador och sprickor... så är det inte så svårt.


Känns klurigt att få bort utan att böja den så den intar en helt annan form

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
No Coast Racing
Forshaga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 175



Marcus S skrev:
No Coast Racing skrev:
Vart hittar man en sån till 188 huset?
Fungerar den bra till trackday körning?


Googla så hittar du nog. Min fick jag med bilköpet.
Sen ska du hitta nån seriös som kan montera också. Funkade väl helt ok. Inget vidare i snäva böjar typ konbana dock. Blir ett ganska dyrt kalas för ett halvdant resultat , köp en e36a istället eller kör med öppen diff är mitt råd


Tack,får kika runt lite och se vad jag hittar 👍

_________________
Bmw m3e30 replica Motorsport
BMW 328ci e46


Magnus Kristiansson
Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315



Hej! Finns det nån vänlig själ med en S54 motor i sin bil som skulle kunna hjälpa mig med ett problem..
har bytt motor i en Z4 till en S54'a
problemet är att den inte startar, den går runt men verkar inte få bränsle.
har bränsletryck
styrboxen är en orginal som är flashad med stand alone programvara, utan ews o utan sec, airpump.
får inga felkoder, men om man använder ett mot-pro instrument så säger det "no of deaktivated cylinders 6"
vid första uppstarten så starta motorn o gick ok, i ca 20 sek, efter det vill den inte starta.
Jag blir inte klok på detta!!
har bytt div givare, kollat kablage mm (använder org kablaget till motorn)
kollat säkringar mm mm
börjar få slut på uppslag...

nån som har nån idé??
eller finns det nån som skulle kunna testa min box? för att se om det blir samma fel eller om det är nått annat som spökar.

vid första uppstarten så var boxen helt orginal, ej flashad, sen sfter en massa försök o felsökning så mistänktes ews systemet..
så boxen skickades till Fekzen, men samma fel kvarstår...

eller finns det nån där ute som har en box som man skulle kunna låna/köpa ? helst en utan ews då...


_________________
Robert Aronsson
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1135

Namndispens
Namndispens

Hej,
Jag försöker låsa en N43 i TDC.
Har ställt motorn i TDC för första cylindern.
Hittade ett hål under startmotorn och får in verktyget ca 6mm och har då 5-7 mm kvar av verktyget utanför hålet.
Problemet är motorn är inte låst.
Vad gör jag fel?
1. Använder jag "fel" hål. Hittade det i underkant på motorn precis ovanför den första "flänsen"

2. Har jag inte ställt motorn i TDC.
Jag tittar på kammarna för insug och avgas samt har satt en penna i den första cylindern, den är på sin högsta punkt när kammarna pekar rätt.

Roterade motorn några mm och då jäklar, låspinnen gick lite längre in och allt är nu låst.
Och jag är glad :-)

Mvh
Anders
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 371



Någon som vet var man kan köpa bussningar till spakstäkstället? Bilen är en Z3

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Tänkte köpa justerbara topplagringar/camberplates till M2 och finner att priset ofta ligger på mer än dubbelt så mycket som för andra BMW modeller. Vad jag kan se gått upp med ca en tusenlapp bara sedan i somras hos tex millway och ligger nu på ca 5000 kr. På nätet finns det till andra modeller från ca 1300 och uppåt. Någon som känner till något annat fabrikat vars pris inte skenat iväg?

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kollade, jösses vad det dragit iväg även med grejer från USA. Urkass växlingskurs just nu

_________________
Magnus Thomé
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Med tanke på att KW och millways tar samma pris, 5000 kr, för sina camberplates till M2, kan man ju nästan tro att de bildat en kartell. Verkar som det kan finnas utrymme för nya konkurrenter.

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
e36-patrik
Haninge
Här sen Apr 2013
Inlägg: 11



Nån som vet varför kamnocken blir att se ut såhär? s50b32, ettans avgas. Samma grej på minst en lob till men inte alla.

Original motor bortsett från motorstyrning med VAG COP. 10w60-olja. Inget minne av att ha noterat detta när jag ställde ventilspel för drygt 400mil sedan. 11 700 mil på motorn.

Kan det vara överslag från tändningen? Använder originaljord i toppen men undra om den inte går upp i motorhärvslådan och gnistan hellre hoppar via kammen?


_________________

M3 Coupé -97
Citera
robbansson

Här sen Nov 2015
Inlägg: 315



Är det nån här som har mappat en S54 motor för etanol?
om så,
hur blev det?
saker att tänka på?

_________________
Robert Aronsson
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6243



Vilka andra BMW-modellers rattar passar på en e39?

e46 vet jag passar.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
cossy_calle
Kinnekulle
Här sen Sep 2003
Inlägg: 227



Hej
Någon som har koll på om det går att montera främre länkarmar från M3 e46 på en icke M3 e46?

/Calle

_________________
Carl-Johan Sjöberg
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



Hej!

Har en E30 318is utan ABS. Drivaxlar utan ABS-krans är bra mycket dyrare än de med. Jag undrar om jag kan köpa en med ABS-krans, knacka bort kransen och använda i naven?

Med ABS: 33211226901
Utan ABS: 33211225890

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441



beepbeep skrev:

Jag undrar om jag kan köpa en med ABS-krans, knacka bort kransen och använda i naven?


Det går alldeles finfint att mixa hej vilt - du behöver inte ens knacka bort någon ABS-krans.

Jag kör exempelvis drivaxlar från en 325i -88 (med ABS) på min 323i -85 (utan ABS).

Tänk på att "knölarna" på CV-jointen kan se lite olika ut.
Men det är bara att fixa rätt typ av brickor (så inget problem egentligen överhuvudtaget).

Kolla i det här inlägget (scrolla nedåt lite så kommer det lite bilder på drivaxlar)
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1450270#1450270



EDIT : Doh!
Kom ju på att jag även behövde byta bärarmar till de med de stora hjullagren
(för jag kör med Z3-nav), så kör ju med bärarmarna från samma E30 325i -88.

Oavsett så ska det gå att blanda och ska inte vara några problem att köra med en
ABS-drivaxel på en icke-ABS bärarm.

_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Funderar på vad nästa fälg till compacten skall bli för någon variant.

Körs nästan enbart nere på ringen, det börjar röra på sig och där är nästan fördubblad effekt sedan jag köpte bilen
tänkt däckdimension är 245/x/17
Tålig (använder curbsen)
Inte alltför tung
Bör se trevlig ut
Inte galet dyr

Kör idag style 24 med 225 fram på 7.5" och 245 bak på 8.5"

jag har förvisso en uppsätting bakfälgar som ligger och väntar

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Skruva banåkabil
BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
<<   1, 2, 3 ... 142, 143, 144 ... 158, 159, 160   >>
140 besök senaste veckan (690520 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande