Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil AUDI-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3, 4 6 besök senaste veckan (18479 totalt) |
Det spelar väl egentligen inte så stor roll, då blocken i flera fall är likadana oavsett om motorn är längs- eller tvärmonterad. Och likadana mot växellådorna. _________________ Roland Johansson |
||||||
Tänkte att det var en växelåda han var ute efter. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
Jag vill ha ett komplett motor med låda... från samma bil. Alltså köpa en reservdelsbil att ta allt från. Bilen är diesel från början. Har inte bestämt mej för diesel eller bensin än. Oavsett vilket drivmedel... så bör det vara turbo. Det kan bli väldigt trångt med 5-cyl, men det kan gå. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Som sagt. Jag ska bestämma mej för en donatorbil, där hela drivlinan och elen ska tas ifrån. Det är ganska trångt framåt i motorrummet i "bygget" och bredden är lite begrensad på vänster sida. Jag har mer nytta av moment än massor med hk. Det är alltså en bil som mer är till för att ta sig till racerbanan, än körning på densamma.... utan att avslöja vad det är.... än "Bank-rånar"-utväxling är en fördel.... Jag köper billigare bensin än diesel.... Så drivmedlet är öppet så länge. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Jag flyttar vidare diskussioner hit: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Söker tips från er som kan Audi.
Min frus systerson har en Audi S5 2007 och köpte ett set KW V2 till den. Problemet var att när grejerna dök upp så passade inte bakdämparna i topplagringarna. KW-dämparen, överst i bild, saknar den ogängade delen precis under gängan innan kolvstången börjar. Jämför med originaldämparen under. Det gör att när man trär på topplagringen når inte gängorna genom och det är omöjligt att fästa muttern. Vissa återförsäljare av KW, t.ex DDesign säger sig ha KW V2 till Audi S5 men det är samma artikelnummer som vi provat. På KW's hemsida finns dessa dämpare inte till S5 utan bara till samtida A5. Nu till min fråga: Är interfacet av topplagringen till karossen exakt likadant mellan Audi S5 och A5? Dvs, skulle det gå att använda en topplagring från A5 till S5an och då kunna montera dämparna? _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Skulle nästan kunna garantera att a5 går att monter på s5, på min rs4 är det ytterst få detaljer som är rs specifika Chassidetaljer från A4 passar rakt av förutom hjullagren _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||||
Skruva banåkabil AUDI-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3, 4 6 besök senaste veckan (18479 totalt) |