Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil PORSCHE-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 15 besök senaste veckan (71748 totalt) |
Är det någon som har koll på "ET" på olika bromsskivor, främst framskivor till 993 turbo (322 mm), 996 turbo (330 mm) och större skivor till nyare turbo-/gt3-modeller?
Är det samma ET på alla frambromsskivor till nyare modeller? @ P.P. Utzon har uretanbussningar till svärden för 167 kr/st (två på varje sida). http://utzon.se/38/11/889 _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||
Ah ... Jag läste "som det går 4 skruv igenom", inte "som skruv 4 går igenom". Sorry, hela min dag har varit sån. Men den infästningen sitter väl med gummibussningar enbart för att inte fortplanta vägljud och vibrationer? Det rör sig ju inte i den infästningen väl? _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||
Så... om någon funderade på att stummontera den så är det ingen dum ide? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Jag tänkte skriva i förra inlägget att jag tror jag har sett metallbussningar att använda där = stumt. Så du lär inte bli först med att prova. _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||
Det är ju inte alls ovanligt med att stummontera övre fästet till samma del (jag har kört så ett par tusen mil) och inte sett något problem, bör ju funka att stummontera där med. Det hade jag gjort.
_________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Om inte annat kommer det ge mig mer material för att beskriva mitt eländiga billiv Jag får höra vad lokala maskinverkstaden säger om att göra hålet riktigt runt imorgon, så får vi se sen.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Behöver du mer? _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Vi har haft en 996 Turbo stått på pallbockar i verkstan, en tid.
Den är provstartad på bockarna ett antal gånger och det har aldrig varit något probem. Nu ställde jag ner den på golvet och skulle köra ut den. Men då vägrer den att starta. Jag hissade från sidan och släpte ner en sida i taget.....och den lutade ganska ordentligt, kanska 30-40 grader) inna den kom ner. Jag var också och riktade lite på fästet till kylarna, men stora hammaren på vänster fram...innan jag tog ner den Finns det några sensorer som kan lösa ut ? Eller blir dom helt hopplösa att få igång om någon varit på gaspedalen..???? EDIT: 996 turbo, är det ju.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
-Stöldskydd? Som måste avaktiveras, tex vid bärgning. _________________ /Nicke Lindgren |
||||||
Jag löste problemet i går. Det var tryck- och retur-ledningarna som var skiftade på tanken. Hur och när, är ett mysterium. Jag startade ju bilen på Midsommaraften och varmkörde den....i säkert 20 min...... då jag kollade om kylarna fram var täta.. Sedan tog jag ner den på golvet på Midsommardagen. Antingen är det så att den fick soppa på något sätt, med 25 liter i tanken samt att den lutade lite bakåt på bockarna, men inte när den kom ner plant på backen. Eller.....så är det sabotage... Men nu går den.....som fan. 600 hk med fyrhjulsdrift matar på rätt bra.. Bilen är till salu ! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Hej jag har en 996 c2 som jag har uppgraderat lite lätt för bankörning, med coilovers (k-sport) Dunlop sportmaxx race däck och 4-hjulsmätning. Nu till problemet! bilen beter sig väldigt underligt med att röra sig i sidled när det kommer en svacka i en sväng och är allmänt orolig på vägen. Vad ska jag börja med, kan det vara någon bussning i bakvagnen eller är det stötdämpare eller däck som är boven, bilen gick fint innan jag bytte stötdämpare och däck.
/Stefan _________________ Stefan Arvidsson |
||||||
Det låter som att du har problem med bump steer i bak. Du har nog sänkt den för mycket. Har du kollar ride heighten? |
||||||
Okej du tror att det kan vara det! Tack det ska jag kolla. /Stefan _________________ Stefan Arvidsson |
||||||
|
||||||
En kompis bad om mer camber på sin framvagn och frågade mig hur man justerar det. Jag kan ju mycket om bilar
Det gäller en 996 C4 cab Hittar inga bra bilder på framvagnen på nätet, men det borde väl se likadant ut som resten förutom att där sitter två extra drivaxlar? |
||||||
Om jag fattat rätt så går det inte justera så mycket på 996'orna. Man kan justera lite grann i topplagringen. Vill man ha mer camber får man byta till GT3 undre bärarmar eller någon annan topplagring. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Jag har tittat en del på Porsche 944 och dess olika bromsskivor. Jag har en tidig 944'a med enkolvsok och har hittat en del på en bromsskiva som finns till turbon:
Mina bromsskivor idag: Diameter: 282mm Height: 35mm Thickness (new/min): 21/19mm Years: 81 > 86 Turbovarianten under något år har sådana här skivor: Diameter: 298mm Height: 45mm Thickness (new/min): 28/26mm Years: 85 > 86 Är det någon som vet om det kommer att ta i någonstans om man byter till sådana bromsskivor? Kommer skivan att passa på en tidig bil med de korta aluminiumbärarmarna? Finns det någon större vinst i att gå upp lite mindre än en centimeter i diameter och tjocklek på skivan? Jag ärt fullt medveten om att bromsoken inte kommer att passa, just nu undrar jag bara om skivan och om jag skall fundera vidare på vad för modifieringar man kan göra med bromsarna. Tanken är att fortfarande kunna ha kvar 15"-fälgar på bilen. Bilfan är 40 mil bort, annars hade jag mätt själv... _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Skruva banåkabil PORSCHE-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 15 besök senaste veckan (71748 totalt) |