Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil PORSCHE-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 18 besök senaste veckan (71751 totalt) |
Ser ut som en 996 gt2 framvagn eller gt33 RS Så ser ej en 996 c4 ut.. ej solida vändbara topp montering, ej delade främre bärarmar... SÅ du behöver köpa andra topp montering, eller under delad bärarm för mer camber.. i tornet finns slitsade hål vilket är ca 1 grad från max och min _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Ni som kör gammel elva vad annvänder ni för bränsle cell? Jag behöver ingen jätte tank (sprintbil) men runt 50 liter och lågt montage är alltid önskvärt
Jag har smalnat av bagaget framtill liknande 993 (för plats för luftkanaler, oljekylare och framtida vattenkylare så tanken kan inte vara bredare än orginaltank _________________ Pelle Persson |
||||
Inte lätt att få klarhet i det här så jag söker hjälp!
Under vintern tänkte jag rwd-konvertera min 996 turbo i samband med att jag byter ut fjäderben, undre länkarmar, topplagringar osv. till mer banvänliga komponenter. Det jag saknar nu är rwd-specifika spindlar fram och det enkla valet är såklart att köpa från 996 GT3/GT2 men det är inte helt lätt att få tag på (och speciellt till rätt kurs). - Vad skiljer egentligen dessa från en vanlig C2:a eller Boxsters spindlar? - Är 987/997C2 ett alternativ? - 996 GT3RS har jag förstått att det ska vara bra och det hintas om att det är samma som 997GT3 har, är det värt att leta efter sådana? Tacksam för all hjälp jag kan få, det här är ett svårgooglat område! _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||||
Vi har problem med glappande splines på drivaxlarna på vår långloppsbil.
Det sitter Porssche 996 Cup hubbar bak med centrummutter. Finns det någon Porsche som har bultade drivaxlar i ytteränden ?..som passar till 996 hjulnav/lager. Som det är nu....får vi köpa kompletta nya GT3-axlar...och slakta bort allt utom yttre knuten, för att sätta den på våra sviktstålsaxlar. Det blir jävligt dyrt.....och framför allt är det ett väldigt jobb att peta isär yttre knuten, för att få loss den. Eller finns det lösa knutar att köpa någonstanns ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Kan någon verifiera om det är samma drivaxel-splines på vanlig GT3 och på Carerra Cup 996 ?
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Hej! 930 har "lösa knutar", både inre och yttre. Har för mig att 930 knutar var 108mm och SC var 100mm. I och med Carrera började man med "färdiga kit" med integrerad axel/knut. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Nu har vi redan lämnat uppdraget att tillverka nya ändar till Rolle. Kommer att bygga på BMW 730 knutar och samma drivaxlar som satt på bilen från början. Det som är kris nu....är att Rolle behöver ett nav, för att prova splinsen i...vid tillverkningen. Låna eller köpa. Bara nav, eller kompletta spindlar till 996 Cup......eller vanlig GT3, som kan vara reserv till bilen sedan. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ja tyvärr, "hullingarna" var inte så fina blir att byta dem. Om det är någon som har någon verkstadsbok
så köper jag den gärna. Hittade en bra tråd på pelican, http://forums.pelicanparts.com/porsc /Pärra _________________ Pär Hellström |
||||
Har faktiskt aldrigt bytt olja, fast att man har ägt bilen i några år nu, men den har max rullat 500mil under min tid, den såg ren och fin ut när jag tappade ut den, har inte funderat vilken olja jag ska köra på.
/Pärra _________________ Pär Hellström |
||||
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Har haft samma problem själv - dvs att hitta yttre knutar som passar 996. Efter extremt mycket letande så har jag bara hittat ett alternativ. Det är nya yttre knutar i chrome moly gjorda för drivaxlar med 33 splines, tillverkas av Driveshaft shop i USA. Kostar $500 styck. Ska Rolle tillverka yttre axeltappar som man sedan bultar på 108 mm (YD) knutar? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Swepco tycker jag funkar bra. Perry rekommenderar nån Castrol mineral olja eller en klättrande omega olja (typ 1000 kr/litern).
Jag provade Castrols svindyra helsyntet 75w140, jag fick vänta en halv sekund extra mellan växlingarna för att det inte skulle skrapa jämfört med Swepco. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Ja det var ganska stor skillnad då, vet du hur många liter man ska ha i lådan?
_________________ Pär Hellström |
||||
Skruva banåkabil PORSCHE-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 18 besök senaste veckan (71751 totalt) |