Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
PORSCHE-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
18 besök senaste veckan (71751 totalt)
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Jag söker någon som har en 911:a med framrutan demonterad, jag skulle behöva göra lite enkla mätningar av rutramen då jag inte vet hur den skiljer mellan olika årsmodeller. Jag vet att det finns tre olika mått på framrutor (ej Targa medräknad).

Årsmodell 64 till 98 är av intresse och gärna i Göteborg. Är det någon som bor längre ifrån så får du också gärna ta ett mått åt mig (jag skickar lite enkla instruktioner på vad jag är ute efter i så fall).

Tack för hjälpen

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2244



Om du är intresserad av att stoppa i en 964 eller 993 ruta i din 88a så ska det gå bra.
Sök på http://forums.pelicanparts.com/1-porsche-technical-forums/ så finns det dom som gjort det.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



safe skrev:
Om du är intresserad av att stoppa i en 964 eller 993 ruta i din 88a så ska det gå bra.
Sök på http://forums.pelicanparts.com/1-porsche-technical-forums/ så finns det dom som gjort det.


Tack för tippset, det svarade på en sak jag funderade över men det var inte det jag tänkte med min "efterlysning" Anledningen till att jag letar 911:a utan ruta är att jag vill kontrollmäta för att se så att måttet stämmer på nya projektet... Sedan blir det nog en 993 ruta

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Om någon har möjlighet så är det dessa måtten jag behöver:

Jag skulle behöva tre mått från rutramen. Måtten jag behöver är mätt i centrum från undre till övre ("inre mått", dvs så stor ruta man kan ha), plus samma mått fast 40 cm ut från centrum och sista måttet är vilken bredd det är på flänsen som själva rutlisten viker runt (flänsen som håller kvar rutan).

Det vore super om någon kunde lösa det för jag står still i inpassningen av allt innan jag har dessa mått Jag skickar med lite beskrivande bilder

Denna bild visar var jag mätt från och även flänsen som jag behöver mått på:


Mått centrum:


Mått 40cm off centrum:

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Citat:
Jag skulle behöva tre mått från rutramen. Måtten jag behöver är mätt i centrum från undre till övre ("inre mått", dvs så stor ruta man kan ha), plus samma mått fast 20 cm ut från centrum och sista måttet är vilken bredd det är på flänsen som själva rutlisten viker runt (flänsen som håller kvar rutan).


Såg att jag skrivit fel i måtten Jag menade inte 20cm ut från centrum utan 40 cm

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2244



Kommer jag ihåg så kan jag mäta min 69a på torsdag.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



safe skrev:
Kommer jag ihåg så kan jag mäta min 69a på torsdag.


Jag fick ett par svar idag så nu klarar jag mig, tack!

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



Hej.

Jag letar efter en koppling med fjädrat centrum som pallar lite vrid.
Jag har kört med 1864 001 098 lamemllen nu, men tillsammans med mitt RS svänghjul tycker jag att det borde vara bättre för transmisionen att ha ett fjädrat centrum?!

Har bara hittat denna 1862 323 031 som bara pallar 520 Nm.

Någon som har koll på om Sachs har något som klara typ 900 Nm med fjädrat centrum?

_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vi ska montera en huvudström-brytare på en 996 Turbo -02.

Finns det några kopplingsschema på det ?

Jag förmodar att det inte bara är att bryta Plus eller Minus..?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Ville bara tipsa om en auktionsfirma som säljer ut Porscheprylar från Gantofta Motorsport AB till högstbjudande...
Priserna är väldigt låga då det inte annonserats nånstans, möjlighet att göra ett klipp?

http://www.units.se/auction/gantofta-motorsport-ab-i-konkurs/

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Hej!
Finns det detalj/sprängskisser nånstans på nätet på hur det ser ut? Det verkar ha lossnat ifrån spaken under kulan. Eller om nån vet hur det brukar eller kan gå isönder? Man kanske bytar vajern ifrån lådan?

Med vänlig hälsning,. John som nu kör på treeeeeean!

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
kammarbo
Åtvidaberg
Här sen Jul 2012
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


hej

är på väg till ringen och har fått lite panik. Bilen är nyservad (storservice med nya tändstift) precis innan resa på porsche center. Gasade på lite ordentligt nu på kvällen (med varm motor) och vid lite högre varv pös det ordentligt och när jag provade sen gasa på lite på nästa växel så blev effekten samma med pys men ingen kraft. Nu pyser det kraftigt direkt vid pådrag. Bilen går ok om man kör försiktigt, men stannar efter ett tag om man står på tomgång.

Tips emottages tacksamt då planen är att åka vidare i morgon....lär väl bli verkstaden lokalt kl 07.00

//Daniel

_________________
Daniel Karlsson
ÖSK #309
997 Turbo
Mini Cooper S
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



kammarbo skrev:
hej

är på väg till ringen och har fått lite panik. Bilen är nyservad (storservice med nya tändstift) precis innan resa på porsche center. Gasade på lite ordentligt nu på kvällen (med varm motor) och vid lite högre varv pös det ordentligt och när jag provade sen gasa på lite på nästa växel så blev effekten samma med pys men ingen kraft. Nu pyser det kraftigt direkt vid pådrag. Bilen går ok om man kör försiktigt, men stannar efter ett tag om man står på tomgång.

Tips emottages tacksamt då planen är att åka vidare i morgon....lär väl bli verkstaden lokalt kl 07.00

//Daniel


Det är troligtvis en slang som har hoppat av. Gasa inte innan du fixar det, annars kan man lätt övervarva turbon.

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



kammarbo skrev:
hej

är på väg till ringen och har fått lite panik. Bilen är nyservad (storservice med nya tändstift) precis innan resa på porsche center. Gasade på lite ordentligt nu på kvällen (med varm motor) och vid lite högre varv pös det ordentligt och när jag provade sen gasa på lite på nästa växel så blev effekten samma med pys men ingen kraft. Nu pyser det kraftigt direkt vid pådrag. Bilen går ok om man kör försiktigt, men stannar efter ett tag om man står på tomgång.

Tips emottages tacksamt då planen är att åka vidare i morgon....lär väl bli verkstaden lokalt kl 07.00

//Daniel

Slang mellan y-rör och höger laddluftkylare loss vid laddluftkylaren. Porsche Center Malmö fixade. thumbs up

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Stacke
Vaggeryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 341



Abend! Någon som vet skivdiameter fram/bak på Cayman R 2012

_________________
Per Stacke
323ti E36
M3 E36
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Fredrik Nyström skrev:
kammarbo skrev:
hej

är på väg till ringen och har fått lite panik. Bilen är nyservad (storservice med nya tändstift) precis innan resa på porsche center. Gasade på lite ordentligt nu på kvällen (med varm motor) och vid lite högre varv pös det ordentligt och när jag provade sen gasa på lite på nästa växel så blev effekten samma med pys men ingen kraft. Nu pyser det kraftigt direkt vid pådrag. Bilen går ok om man kör försiktigt, men stannar efter ett tag om man står på tomgång.

Tips emottages tacksamt då planen är att åka vidare i morgon....lär väl bli verkstaden lokalt kl 07.00

//Daniel

Slang mellan y-rör och höger laddluftkylare loss vid laddluftkylaren. Porsche Center Malmö fixade. thumbs up


Vid stifft byte tar man ner IC.. dom måste missat klicka i den riktigt igen, är Clips med oring

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
bmw_fredde
Vadstena
Här sen Nov 2007
Inlägg: 408



Nån som vet vad 996 gt2 har för storlek på hyvudbromscylindern?
Samt om gt2, gt3 och turbon har samma bakok? Vet att färg å material på kolvar skiljer tänkte storleksmässigt?
Mvh

_________________
Fredrik Edholm
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Finns det några 16" Porsch-fälgar med hög ET att köpa för rimliga pengar ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012
Inlägg: 1283



Design 90 - inte snygga men billiga och lätta. Kolla annas på 944racing.de och avsnittet felgen gewichte... Där finns alla fälgar.

_________________
Henrik Eriksson

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
bmw_fredde
Vadstena
Här sen Nov 2007
Inlägg: 408



bmw_fredde skrev:
Nån som vet vad 996 gt2 har för storlek på hyvudbromscylindern?
Samt om gt2, gt3 och turbon har samma bakok? Vet att färg å material på kolvar skiljer tänkte storleksmässigt?
Mvh

Ingen?

_________________
Fredrik Edholm
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Jag håller på att gå igenom bakvagnen på min 944 då den börjat röra sig lite väl oroligt. Så alla bussningar och fästen skall bytas.



Jag vet inte sen hur länge, men vid demonteringen satt den bara i främre infästningen (som skruv 4 går igenom), och även om den såg och kändes bättre än de övriga gummibitarna där bak ville jag ändå byta den. Jag hittade ingen ersättare hos min leverantör, men fick via lite bakvägar tag på oilon, en stenhård plats som skall funka bra som bussningsämnen. Men när min polare pressat ur den gamla kom han på att hålet inte är rakt, utan (lite överdrivet) ser ut så här l ( Det sitter alltså en ås ingjutet på ena sidan. Antagligen för att öka friktionen. Har du mjukt gummi är det inga problem, det anpassar sig, men nu... Något kommer att ge med sig, och det antagligen med ett knak.

Så vad gör jag? Köper en ny och (antar jag) ockerdyr orginalpryl? Letar reda på en Superflex-leverantör med vettig fraktkostnad och hoppas på att det håller? Eller borrar upp hålet så att det blir rakt och hoppas på att det var en eftergift för att hålla en mjuk och komfortabel gummibit på plats?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Skruva banåkabil
PORSCHE-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
18 besök senaste veckan (71751 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande