Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
<<   1, 2, 3 ... , 30, 31, 32   >>
125 besök senaste veckan (283662 totalt)
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10630



Lite akutbehov av ny muttersmack. Funkar Biltemas "Super Duty" ?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104



DJ skrev:
Lite akutbehov av ny muttersmack. Funkar Biltemas "Super Duty" ?


Runt 800Nm är hyfsat men.. när man ändå ska lägga så mycket pengar så hade jag satsat på en typ: https://verktygsboden.se/maskin-teknik/tryckluft/luftverktyg/mutterdra . . . .

Jag har en på 1300Nm och den är guld värd, vill aldrig ha en som är klenare.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10630



Janne J skrev:
DJ skrev:
Lite akutbehov av ny muttersmack. Funkar Biltemas "Super Duty" ?


Runt 800Nm är hyfsat men.. när man ändå ska lägga så mycket pengar så hade jag satsat på en typ: https://verktygsboden.se/maskin-teknik/tryckluft/luftverktyg/mutterdra . . . .

Jag har en på 1300Nm och den är guld värd, vill aldrig ha en som är klenare.



Mmmm....
Men jag hade tänkt den skulle användas redan idag...

Kanske får bli ett långt skaft till sonen istället för att klara dagens uppgifter, och sen beställa en smack

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11261



kanske inte klarar lika mycket, men jag älskar min Ryobi batteridrivna mutterknack. Hittills har den klarat allt jag bett den om.
Jag hade iofs andra Ryobu batterimaskiner sen tidigare så det är det ekosystem jag är inne i.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104



Marcus Gustafsson skrev:
kanske inte klarar lika mycket, men jag älskar min Ryobi batteridrivna mutterknack. Hittills har den klarat allt jag bett den om.
Jag hade iofs andra Ryobu batterimaskiner sen tidigare så det är det ekosystem jag är inne i.


Jag har den också, skillnaden är monumental på den och min 1300Nm när det kommer till att få loss grejor som verkligen sitter hårt

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10630



Marcus Gustafsson skrev:
kanske inte klarar lika mycket, men jag älskar min Ryobi batteridrivna mutterknack. Hittills har den klarat allt jag bett den om.
Jag hade iofs andra Ryobu batterimaskiner sen tidigare så det är det ekosystem jag är inne i.


Jag har motsvarande DeWalt, faktiskt 2st. Men när man har 3 boenden och behöver en muttersmack, så ligger de givetvis på de andra 2 ställena...

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Zalle

Här sen Aug 2021
Inlägg: 118



Janne J skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
kanske inte klarar lika mycket, men jag älskar min Ryobi batteridrivna mutterknack. Hittills har den klarat allt jag bett den om.
Jag hade iofs andra Ryobu batterimaskiner sen tidigare så det är det ekosystem jag är inne i.


Jag har den också, skillnaden är monumental på den och min 1300Nm när det kommer till att få loss grejor som verkligen sitter hårt


Håller med! Har en Milwaukee som släpper ca 1500Nm har jag för mig, polarn som har en Ryobi har fått låna min några gånger när saker suttit fast, guldvärd!

_________________
Anthony L ee
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Jag har en sån här där det har börjat komma olja i tanken. När man luftar tanken så rinner det ut både olja och vatten.

Var ska man börja felsöka?

Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6260



And ersJepp sson skrev:
Jag har en sån här där det har börjat komma olja i tanken. När man luftar tanken så rinner det ut både olja och vatten.

Var ska man börja felsöka?




Kolvring/cylinderslitage?

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Nä men det där var ju jobbigt svar.
Kan du inte tipsa om någon liten detalj som behöver bytas istället?
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10630



And ersJepp sson skrev:
Nä men det där var ju jobbigt svar.
Kan du inte tipsa om någon liten detalj som behöver bytas istället?


Vi kan göra det enkelt! thumbs up Detaljen som behöver bytas kallas "kompressor".

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6260



And ersJepp sson skrev:
Nä men det där var ju jobbigt svar.
Kan du inte tipsa om någon liten detalj som behöver bytas istället?


Som en modern digital människa går du väl helt enkelt ut på Facebook och ber någon annan att fixa ditt problem? Alternativt om det finns en app att ladda ner.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19498



Vad var garantitiden på den? Gissningsvis tills för en vecka sen?
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/tryckluft/kompressore . . . . (det är säkert nåt som skiljer)

Hur mycket olja på vilken tid?
Du slipper ju dimsmörjning, men att blåsa rent med oljedimma är ju lagom trevligt...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6260



Niklas Falk skrev:
Vad var garantitiden på den? Gissningsvis tills för en vecka sen?
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/tryckluft/kompressore . . . . (det är säkert nåt som skiljer)

Hur mycket olja på vilken tid?
Du slipper ju dimsmörjning, men att blåsa rent med oljedimma är ju lagom trevligt...


Jula är ju ärliga iaf "Oljesmord kompressor". Lösningen är att montera en oljeavskiljare före färg-/renblåsningssprutan. I övrigt är det bra med lite lagom smörjning av verktyg. Jag har kompressor av samma typ. Bra stationärt men lite stor att baxa runt.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Ja, det är ju säkert tre år sedan och en månad, så det finns inte ens någon reklamationsrätt kvar på den.

Det är väl 20% olja och 80% vatten man får ut. Men det är märkbart kladdigt det som kommer ut...
Ska ringa Jula, har ändå blivit ett och annat köp där med åren och självklart räknar man ju med att de inte bara viftar med standardklausulen när en sån här trogen och långvarig kund stöter på ett litet problem.
Eller jag kanske ska låta Kolja ringa och presentera sig som mitt juridiska ombud i detta beklagliga ärende?
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6260



And ersJepp sson skrev:
Ja, det är ju säkert tre år sedan och en månad, så det finns inte ens någon reklamationsrätt kvar på den.

Det är väl 20% olja och 80% vatten man får ut. Men det är märkbart kladdigt det som kommer ut...
Ska ringa Jula, har ändå blivit ett och annat köp där med åren och självklart räknar man ju med att de inte bara viftar med standardklausulen när en sån här trogen och långvarig kund stöter på ett litet problem.
Eller jag kanske ska låta Kolja ringa och presentera sig som mitt juridiska ombud i detta beklagliga ärende?


20/80 ? Inte illa. Låt kompressorn jobba på något dygn så bör du kunna sälja oljekällan till något arabland och pensionera dig.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10630



And ersJepp sson skrev:
Ja, det är ju säkert tre år sedan och en månad, så det finns inte ens någon reklamationsrätt kvar på den.

Det är väl 20% olja och 80% vatten man får ut. Men det är märkbart kladdigt det som kommer ut...
Ska ringa Jula, har ändå blivit ett och annat köp där med åren och självklart räknar man ju med att de inte bara viftar med standardklausulen när en sån här trogen och långvarig kund stöter på ett litet problem.
Eller jag kanske ska låta Kolja ringa och presentera sig som mitt juridiska ombud i detta beklagliga ärende?


Köp en likadan, så att du får nytt kvitto. Vänta ett halvår, och reklamera sen den gamla med det nya kvittot...
Begär pengarna tillbaka.😜

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19498



DJ skrev:
And ersJepp sson skrev:
Ja, det är ju säkert tre år sedan och en månad, så det finns inte ens någon reklamationsrätt kvar på den.

Det är väl 20% olja och 80% vatten man får ut. Men det är märkbart kladdigt det som kommer ut...
Ska ringa Jula, har ändå blivit ett och annat köp där med åren och självklart räknar man ju med att de inte bara viftar med standardklausulen när en sån här trogen och långvarig kund stöter på ett litet problem.
Eller jag kanske ska låta Kolja ringa och presentera sig som mitt juridiska ombud i detta beklagliga ärende?


Köp en likadan, så att du får nytt kvitto. Vänta ett halvår, och reklamera sen den gamla med det nya kvittot...
Begär pengarna tillbaka.😜
Det brukar vara nya artikelnr lite då och då, så det fungerar sådär.
Men att göra den svängen med Biltemas 10år-verktyg kan fungera (om grunkan finns kvar i sortimentet).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Nja, det funkar inte här... De har bytt färg på tanken (min är grå).

Får väl börja med ett telefonsamtal först och ta det därifrån.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6054



Nån som kan tipsa om en bra krymp och sträck?

Den billiga som verktygsboden säljer är jag inte alls nöjd med.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5572



J.Schuman skrev:
Nån som kan tipsa om en bra krymp och sträck?

Den billiga som verktygsboden säljer är jag inte alls nöjd med.

https://www.jstools.se/sv/krymp-straeck/krymp-straeck-pro/

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
<<   1, 2, 3 ... , 30, 31, 32   >>
125 besök senaste veckan (283662 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande