Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW M3 GTS - Äntligen!
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (14543 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



johan sjöström skrev:
Håller med om att en M1 Coupe hade varit skitskoj, där var ju en prototyp för ett tag sedan..
"M1" är väl upptaget av fetare modell?

Eftersom alla modeller blir större och större hela tiden så blir det ju de minsta modellerna som är kandidater till körmaskiner. Visst kan man få en koloss att gå fort (ibland även med lite känsla), men det kostar på.

En M135 CSL hade väl inte skadat (återkopplar väl fint till första "M5an" nummermässigt och skulle väl väga detsamma).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Niklas Falk skrev:
johan sjöström skrev:
Håller med om att en M1 Coupe hade varit skitskoj, där var ju en prototyp för ett tag sedan..
"M1" är väl upptaget av fetare modell?

Eftersom alla modeller blir större och större hela tiden så blir det ju de minsta modellerna som är kandidater till körmaskiner. Visst kan man få en koloss att gå fort (ibland även med lite känsla), men det kostar på.

En M135 CSL hade väl inte skadat (återkopplar väl fint till första "M5an" nummermässigt och skulle väl väga detsamma).


Hade varit fint thumbs up ca 1200kg & M3:ans V8 på 420hk hade hunnat blivit en fin körmaskin.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Michael Bäck skrev:
Hade varit fint thumbs up ca 1200kg & M3:ans V8 på 420hk hade hunnat blivit en fin körmaskin.
Va inte så girig , att kapa ett par cylindrar till (har inte V8an lite släktskap med V10an?) och göra en V6a hade ju passat bättre (lättare, kortare, men lite oprövad konfiguration för BMW(?)).

Men vi halkar lite från Topic, vilka Porschar ("självutnämnt" referensmärke) kommer GTSen att kunna mäta sig med?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Niklas Falk skrev:
Michael Bäck skrev:
Hade varit fint thumbs up ca 1200kg & M3:ans V8 på 420hk hade hunnat blivit en fin körmaskin.
Va inte så girig , att kapa ett par cylindrar till (har inte V8an lite släktskap med V10an?) och göra en V6a hade ju passat bättre (lättare, kortare, men lite oprövad konfiguration för BMW(?)).

Men vi halkar lite från Topic, vilka Porschar ("självutnämnt" referensmärke) kommer GTSen att kunna mäta sig med?


Känns (ja nu är det lösa boliner, "känns") som BMW går lite mer head to head mot GT3'an den här gången. CSL upplevde inte jag iaf som att BMW profilerade alls lika hard core som en GT3 var/är positionerad. Den här gången verkar de också ta i lite till i pris så där CSL väl var "billig" jämfört med dåtidens GT3 så kanske skillnaden blir mindre denna gång? (här kan jag fått allt om bakfoten eftersom jag har dålig koll på nypriser på GT3 då och nu.

Sen kan vi räkna med trådar på 134 sidor där BMW'ns varvtider på ringen och andra ställen kommer ifrågasättas, beundras eller hånas och jämföras mot andra skojsiga bilar (inte bara Porschar utan varför inte.... Nissan GTR! )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687






_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Renault var ju tvungen att visa vägen först med R26R, men jag är glad för alla BMW fans skull att det lossnade tillslut

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Jag väntar fortfarande med förhoppning på en produktion av "Tii-konceptet".


Dignell,

Nja, det har ju funnits några BMW "R26R" innan Renault fick till det

Ett ex. är 2002 Turbo:



Vid samma tidpunkt som 2002 Turbo erbjöds så var nedanstående det hetaste Renault hade


_________________
BMW MC-klubben
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Haha det är bra Måns! Gott att få lite mothugg

Renault 5 Turbo var väl inte direkt så trött iofs

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Magnus Thomé skrev:
BTG skrev:
PeOR skrev:
Blir inte ni besvikna på vikten?
Peo.

Jopp!

Men det blev väl de flesta av oss när E46 CSL presenterades också. Och den visade sig ju vara najs ändå

Jopp!

Magnus Thomé skrev:
(men attans vad jag blev besviken häromsistens när man presenterade M-modeller på de i sammanhanget tunga slagskeppsmodellerna och ingen "M1")

Jopp!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



BTG skrev:
Magnus Thomé skrev:
(men attans vad jag blev besviken häromsistens när man presenterade M-modeller på de i sammanhanget tunga slagskeppsmodellerna och ingen "M1")

Jopp!

Besvikelsen lägger sig dock kanske lite om man kör jämnt med M3 E46, vilket ju Horst gjorde i Supertestet av X6 M häromsistens, 8.24!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Christian Eick skrev:
BTG skrev:
Magnus Thomé skrev:
(men attans vad jag blev besviken häromsistens när man presenterade M-modeller på de i sammanhanget tunga slagskeppsmodellerna och ingen "M1")

Jopp!

Besvikelsen lägger sig dock kanske lite om man kör jämnt med M3 E46, vilket ju Horst gjorde i Supertestet av X6 M häromsistens, 8.24!


Nääää, inte min besvikelse iaf. Imponerande, ja. Jag vet att den är superkompetent körmässigt. Och den ombyggda X5'an med Lemansmotorn BMW knåpade ihop för en bunt år sen är superball. Men nääää. Snälla BMW fokusera på en liten M-bil nu. Snääääällla.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Dignell skrev:
Renault var ju tvungen att visa vägen först med R26R, men jag är glad för alla BMW fans skull att det lossnade tillslut


Har någon listat ut om man kan få tag i en och få in i sverige?

_________________
Magnus Thomé
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Magnus Thomé skrev:
Dignell skrev:
Renault var ju tvungen att visa vägen först med R26R, men jag är glad för alla BMW fans skull att det lossnade tillslut


Har någon listat ut om man kan få tag i en och få in i sverige?


På siten stod tyskland först i vår , övriga världen sommar 2010. Man får väl mer info om man anmäler sitt intresse.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Magnus Thomé skrev:
Dignell skrev:
Renault var ju tvungen att visa vägen först med R26R, men jag är glad för alla BMW fans skull att det lossnade tillslut


Har någon listat ut om man kan få tag i en och få in i sverige?


Den är lite av ett fiasko försäljningsmässigt i England, det finns ~20-30 osålda bilar på lager.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009
Inlägg: 529



Erik B skrev:
Magnus Thomé skrev:
Dignell skrev:
Renault var ju tvungen att visa vägen först med R26R, men jag är glad för alla BMW fans skull att det lossnade tillslut


Har någon listat ut om man kan få tag i en och få in i sverige?


Den är lite av ett fiasko försäljningsmässigt i England, det finns ~20-30 osålda bilar på lager.

Högerstyrt på gott och ont, antar jag.

Fördelen vore väl att man kan komma runt heltypsgodkännandet?

_________________
Axel Tanner
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



AxelT skrev:
Erik B skrev:
Magnus Thomé skrev:
Dignell skrev:
Renault var ju tvungen att visa vägen först med R26R, men jag är glad för alla BMW fans skull att det lossnade tillslut


Har någon listat ut om man kan få tag i en och få in i sverige?


Den är lite av ett fiasko försäljningsmässigt i England, det finns ~20-30 osålda bilar på lager.

Högerstyrt på gott och ont, antar jag.

Fördelen vore väl att man kan komma runt heltypsgodkännandet?


Ursäkta men vad pratar du om egentligen

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
AxelT

Här sen Jun 2009
Inlägg: 529



Mats Th skrev:
AxelT skrev:
Erik B skrev:
Magnus Thomé skrev:
Dignell skrev:
Renault var ju tvungen att visa vägen först med R26R, men jag är glad för alla BMW fans skull att det lossnade tillslut


Har någon listat ut om man kan få tag i en och få in i sverige?


Den är lite av ett fiasko försäljningsmässigt i England, det finns ~20-30 osålda bilar på lager.

Högerstyrt på gott och ont, antar jag.

Fördelen vore väl att man kan komma runt heltypsgodkännandet?


Ursäkta men vad pratar du om egentligen

Jag utgår från att alla svensksålda M3 GTS kommer att vara heltypsgodkända? Men kommer man inte runt det genom import?

Ursäkta oklarheten, jag trodde att det var som ovan.

_________________
Axel Tanner
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



AxelT skrev:

Jag utgår från att alla svensksålda M3 GTS kommer att vara heltypsgodkända? Men kommer man inte runt det genom import?

Ursäkta oklarheten, jag trodde att det var som ovan.


Att M3 GTS kommer att vara heltypsgodkänd ska man nog inte utgå ifrån före BMW säger att det är så.
Hur var det ovan menar du?


EDIT: Vad är det förresten du vill komma runt genom import?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Mats Th skrev:
AxelT skrev:

Jag utgår från att alla svensksålda M3 GTS kommer att vara heltypsgodkända? Men kommer man inte runt det genom import?

Ursäkta oklarheten, jag trodde att det var som ovan.


Att M3 GTS kommer att vara heltypsgodkänd ska man nog inte utgå ifrån före BMW säger att det är så.
Hur var det ovan menar du?


EDIT: Vad är det förresten du vill komma runt genom import?



Lite trådförvirring tror jag, handlade ju om Renault R26R en liten stund, om att importera eftersom den inte togs in i sverige. Nu tebax till ämnet kanske, sorry för den tillfälliga detouren

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Magnus Thomé skrev:
Lite trådförvirring tror jag, handlade ju om Renault R26R en liten stund, om att importera eftersom den inte togs in i sverige. Nu tebax till ämnet kanske, sorry för den tillfälliga detouren


Att det handlade om R26R ett tag var jag fullt med på (råkar ju dessvärre ha alltför god insikt i den bilen som man kan läsa om i en annan tråd...) men jag förstod aldrig AxelT:s frågeställning kring M3 GTS:en samt hans parallell till R26R

Här är en video från ringen när de provkör prototypen till GTS förvisso inte helt färsk men säkerligen ny för många
http://www.youtube.com/watch?v=cPyLZj6HuLU

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
morotjos
Göteborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 92



Bilar tillverkade i EU eller för EU "drabbas" väl av helbilsgodkännande. men om man t.ex. tar hem en Toyota Supra från England som direktimporterats dit slipper man detta och kan således (iaf teoretiskt) bygga bur och anpassa vikt osv innan man reg.besiktar. Samma gäller väl US-import. Så har jag uppfattat det hela.

Nuså! Tillbaks till ämnet!

_________________
Martin Wahlberg
Citera
Allmänt banåkaforum
BMW M3 GTS - Äntligen!
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (14543 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande