Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Hur funkar favoriter: #1 #2 #3 #4 ?
12638 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Istället för att gå in i ett forum och där bara se alla uppdaterade trådar med nya inlägg i just det forumet så kan du slå ihop flera forum och se alla uppdaterade trådar från flera olika forum på en och samma sida. Antingen kan du ta några av dina favoritforum och slå ihop och se allt nytt i dem. Eller så kan du ha med alla forum förutom några du inte är intresserad av bortplockade helt enkelt.

T.ex. alla trådar med nya inlägg i forumen Inför träffar, Eftersnack och Bilder o videos.
Eller alla trådar med nya inlägg i forumen Köp o sälj, Skruvabanåkabil och Våra banåkabilar.
Eller alla forum förutom skruva banåkabil och köp och sälj.
osv osv

Du kan ha fyra olika uppsättningar, så de tre exemplena ovan kan vara dina favoriter #1, #2 och #3 osv.



För att redigera vilka forum du vill ha med i favoriter 1 osv så går du till forumets förstasida "Forumlista". Där ser du den gröna texten "Dina favoriter" som du ska klicka på (se bilden här under)







Då kommer den här sidan upp. Du ser i rubriken att det är favoriter #1 du redigerar, klicka nu helt enkelt på de forum du vill ta bort eller lägga till i din favorit #1:






om du scrollar ner på den här sidan så hittar du lite extragrejer längst ner. Det första är det tämligen vitala att du kan gå till de andra favoriterna för att redigera nummer 2, 3 osv. Men du kan även kopiera en favorituppsättning till en annan. "Invertera" kan vara bra om du valt en bunt forum till favorit #1 och vill att t.ex. favorit #2 ska innehålla alla forum du inte valt i favorit #1. Kopiera då #1 till #2 och invertera sen #2. Klart.

Alla ändringar du gör sparas meddetsamma så klicka bara på "stäng fönster" när du är klar.






observera att det hela är baserat på cookies så dina favoritinställningar följer inte med dig om du använder flera olika datorer tyvärr.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Guson
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1250


Trådstartare
Tack för hjälpen Magnus! Det verkar vara någon form av bugg som gör att jag inte kan gå direkt från sökresultatet i #1 till exempelvis #2. Går jag omvägen in i ett ämne eller ett forum funkar det däremot (ibland...). Skumt!

Guson

_________________
Tomas Gunnarsson
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441



Tänkte alldeles nyss utnyttja dessa favoritknappar, men det verkar som att man inte kan konfigurera detta längre.

När jag trycker på länken "dina Favoriter" får jag upp ett popupfönster som säger "Det finns ingen sådan sida" och man ser att den försöker leta efter scriptet "rejsa.nu/forum/_setfilter.php".

Bug eller feature?

_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Henrik J skrev:
Tänkte alldeles nyss utnyttja dessa favoritknappar, men det verkar som att man inte kan konfigurera detta längre.

När jag trycker på länken "dina Favoriter" får jag upp ett popupfönster som säger "Det finns ingen sådan sida" och man ser att den försöker leta efter scriptet "rejsa.nu/forum/_setfilter.php".

Bug eller feature?


prova nu thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441



Magnus Thomé skrev:
prova nu thumbs up


Nu fungerar det finfint! Jäklar vilket drag under sulorna det var här på supporten!

_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Foruminfo/frågor
Hur funkar favoriter: #1 #2 #3 #4 ?
12638 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande