Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Escort CarbonCossie | << 1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45, 46 >> 48 besök senaste veckan (348604 totalt) |
Vet inte om det blir något alls faktiskt. Först ska det bli sålt, sen får man se vad pengarna räcker till.. |
||||
Jag är svag för Lotus Exige, det kanske är något? Om du nu inte får några pengar direkt så kanske det är dumt att sälja? Om du inte är i direkt behov av pengarna och har plats att låta bilen stå så tycker jag (och säkert många med mig) att du ställer undan bilen något år fast då har du ju inget att köra med oavsett, så tråkigt bara att inte bilen blir färdigställd som det är tänkt men det har ju sagts tidigare så det ska vi inte tjata om igen. _________________ Oscar Zettervall |
||||
man
Tråkigt om du säljer! Men jag förstår, ibland blir det övermäktigt. Det kostar för mycket och blir aldrig färdigt, jag är där hela tiden.. Grejen tror jag är att man måste tumma på finish och inte gå all in med alla häftiga grejer.. Min filosofi är att försöka snickra ihop med liten insats och låg kostnad så kan man uppgradera senare, men det kan väl också kännas tråkigt.. Hoppas du inte säljer utan försöker snickra ihop, får man bara rulla lite i garaget eller kanske köra en sväng kanske det lossnar!? Lycka till hursomhelst! _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||
Hej. Vi får se hur det blir, det är bara karossen som en är intresserad av nu, lådan räknar jag bli av med ganska lätt.. Resten kan bli svårare tror jag :/ iaf om man vill få något för det. Det hade säkert blivit kul igen om man fått ner den på hjul, men sen dyker nästa problem upp igen och man ledsnar... Det är väl därför jag funderar på sälja denna gången och köpa nått färdigt ist. Mvh/Lars |
||||
Hva med folgende losning;
Selg karosseriet med pluggene, men få en avtale på å få bruke pluggene gratis når du trenger dem senere. Bruk så pengene på en morsom (rolig) bil som går og fortsett på Cossie'n innimellom. Så stoper du nytt karosseri når det trengs? _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||
Ja det kanske hade varit något iof, Var iväg och vägde allt samt tog kort nyss. Höger dörr vägde in på 2.45kilo Bakskärmna vägde 2.35kilo styck.. |
||||
Men dra mig baklänges på en liten vagn vad FET den ser ut på bilden. Jag sällar mig till skaran som hoppas på att bygget blir klart i sinom tid så man får se det på en bana.
_________________ David Wievegg Gul Evo VI NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am https://wievegg.com |
||||
Tack! jag är helnöjd med designen på karossen, finns några små saker jag kanske skulle vilja ändra på men det är för sent nu. Men tycker den fick lite touringcar/DTM bil som var tanken.. Men ju mer jag klurar ju mer tror jag tyvärr sälja är rätt väg att gå. Kanske hittar på något nytt, lr köper något färdig/bruksbil ist.. |
||||
Hej!
Jag har inte varit inloggad på ett par år, men detta är ett av Rejsa-projekten jag ändå tänkt på under tiden. Jag hoppades verkligen projektet började bli klart när jag nu hittade hit igen, men icke. Fan vad synd att motivationen vacklar så mycket, finns det verkligen inget sätt att komma igång så du kan avsluta bygget? Det är ju risk att du kommer ångra dig resten av livet om du råkar sälja i en svacka. Byta garage så du får mek-kompisar, köpa en billig bil och köra trackdays på kullen, hyr in dig ett lopp hos ett långloppsteam osv. Någonting som ger dig kraft att fortsätta. Har du hållit på i sju år, så gör det väl inget om det tar tre till?! Jag håller tummarna! _________________ Jens Adolfson |
||||
Eller 7 till! Den dagen denna bil kommer ut kommer de lika fullt vara en av de mest unika bilarna av sitt slag i Världen! Du har ju en ram som är på god väg. Du har en kaross som är "typ" färdig? Har du hjulupphängningar+styrning? I så fall är de ju inte jäääätte långt bort att få ett rullande chassie som är körbart. Kommer du dit, sätter ihop en fungerande drivlina och drar ett elsystem så du har en körbar bil, även om de så sitter en slutkörd 70k+ mila B18 under huven så borde väl bilen i sig både bli mer lättsåld och betinga ett högre pris? Om inte annat kanske motivationen för att få ut den med en std T5 motor infinner sig och då är den ju i princip "klar" då är de bara finliret såsom mer effekt, justeringar, detaljer kvar _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Tråkigt att göra dig besviken men bygget har gått i snigelfart dom sista åren och värre verkar det bli. (Men roligt att du minns min bygge lite extra) Därav är tanken att försöka sälja. Tyvärr... Har jobbar mycket nu i september och knappt varit hemma, så tiden till bygga bil finns verkligen inte, igentligen inte pengarna heller. Vi får se vad som händer, är en kille i Italien som är intresserad av kaross, får igentligen något under min smärtgräns + att jag måste skicka vilket känns som ett stort minus :/ Vill helst att den ska stanna i Sverige. Tiden får utvisa hur det blir.... Mvh/Lars |
||||
Det mesta finns igentligen, saker jag saknar som är kardaner/drivaxlar/elsystem/bränslesystem/turbo/grenrör/sprut. Det är väl dom stora grejerna igentligen. Sen finns det väl säkert 100 små saker Men som det ser ut nu tycker jag det skulle ta mig för lång tid att få ihop deg till dom sista sakerna. Jag skulle gärna vilja ha något kul och köra ist, 7år av drömmar har sätt sina spår, kanske dags att vakna nu.. |
||||
Mitt förslag är att du köper en färdig fungerande escort cosworth med lite roliga grejer på.
Sen monterar du kolfiberkitet på den bilen. Då har du världens tuffaste escort och du får köra med den! Sälj resten av grejerna du har för att finansiera det nya. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||
Ja det är ett alternativ, men kommer ej att hända... Skulle kännas som ett stort misslyckande varje gång jag satte mig i bilen isf Nä, vitsen är att den ska bli snabb. Inte se snabb ut |
||||
Vi får se vad som händer, inget är sålt än iaf. Det skulle såklart vara roligast om den blev klar, men det är en del pengar kvar att lägga ut som jag inte har för närvarande. Fick inte mitt numer idag men har sett hur reportaget blev, roligt att den kom med iaf |
||||
|
||||
Jösses! här har det inte hänt mycket det sista....
Några har hört av sig men mina priser verkar vara för avskräckande så det ser ut som jag får försöka kämpa ett tag till. Så målet 2015 blir ungefär samma som 2013-14, att försöka få den på hjul. Blir till att skynda långsamt om ekonomin ska tillåta fortsatt bygge. Men för att hitta lite motivation har jag bytt bort min Quad och skaffat någon som ska klara några varv på banan iaf. En Civic Type R -02 med en del godis i/på Funderar på att lägga upp en tråd på den för att få lite tips mest men vet inte, är ju inte så jätte fränt med en Honda på 260hk. Lite fler bilder på cossien från i somras. Ska flytta den till nytt garage snart med så då kanske det blir lite roligare med, eller så blir det precis som innan... Go fortsättning iaf! och tack för alla kommentarer och hejarop 2014 |
||||
Tycker de verkar vara ett riktigt vettigt beslut att åka modad civic type r, väldigt rolig bil per krona och många bekymmers fria timmar på bana
Klart du ska göra en projekt tråd på den också, lite terapi bloggande på något som rullar och skänker glädje för omväxlings skull _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Ja, det ska bli riktigt kul att få köra lite.
Borde hjälpa lite iaf för motivationen. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Escort CarbonCossie | << 1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45, 46 >> 48 besök senaste veckan (348604 totalt) |