| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche Boxster Spyder 2011
|
1840 besök totalt |
|
Någon som har någon info om den här? http://www.motorauthority.com/blog/1 Speciellt priset verkar intressant, undrar vad en sån kan tänkas gå på i Europa? Synd på taket bara... //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||
|
Ser onekligen trevlig ut. Men jag tycker nog att Porsche kunde ha tagit idén ett steg till (kanske sneglat lite på Miata Superlight).
http://www.youtube.com/watch?v=NReyG _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Re: Porsche Boxster Spyder 2011
Listpriset i Tyskland (med 6-växlad manuell låda) är 63.404 EUR... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
|
Tack för infon, priset här kan ju inte bli helt galet då trots allt.
Men jag håller med, 4kg/hk är väl ingenting att imponeras jättemycket över i en bil med uttalat banåkningsfokus. Trots det är det helt klart ett steg åt rätt hål för Boxster plattformen tycker jag! //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||
|
Ska bli intressant att se hur mycket den kan sälja. Ingen AC, stereo samt manuell suflett som man antagligen måste gå ur bilen för att fälla upp / fälla ner. Är Boxster-köparna tillräckligt "hard core"?
Man får ju hoppas att den säljer bra så att de gör fler bilar som är lite mer åt det kompromisslösa hållet. Andrahandsvärdet lär nog bli betydligt bättre än en för en vanlig Boxster iaf. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
|
spyder?
jag hoppas inte det är denna som ska vara den beryktade gatlagliga rs spydern...någon som vet något om den för att dra mot lite OT? den här bilen såg dock väldigt trevlig ut för att vara en boxter, tror inte kraften kommer vara något problem då det är en ganska nätt bil, hänger nog på många 911or runt ringen;) _________________ MVH |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1840 besök totalt |