| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
SSK Classic
|
5 besök senaste veckan (3273 totalt) |
|
SSK Classic
Jag undrar varför ssk har stängt ute sportbilar mm i classic ? När jag hörde talas om att man skulle starta upp en retro klas så trodde jag/vi att det skulle vara bilar från 70talet, då inför man en regel om ursrungliga fönster skall bibehållas så vipps så försvan möjlighetet att åka sportvagn ! Vi minns Bäckstrand i en Seven. Nordal i Sprite, olson i MGB mm säkert glömt flera sportbilar. Desutom finns det en del Modsport bilar. I stället så får man köra 340 rallycrossbil med volvo 230 motor fanns det 1976 ? Hoppas någon i ssk kan svara på frågorna. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
|
Re: SSK Classic
Så läser inte jag reglementet. Man kan behålla orginalrutor på en bil som inte har rutor..... Så MGB, Sprite, Spitfire och liknande bör ju vara tillåtet. Dock inte nytillverkade kit-cars....typ Seven och dyligt. Eller har jag fel ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
5.1 TILLÅTNA BILAR
Alla bilar är tillåtna oavsett årsmodell och typ med följande undantag: Kategori Standard Klass 1, endast bilar serietillverkade i minst 500 ex. Kategori Standard Klass 2, endast bilar serietillverkade i minst 5000 ex. För bilar av udda fabrikat eller bilar som tillhör "veteranerna" kan ansökas om dispens från ovanstående bestämmelser ovanstående säger väl det mesta. I klass racing får man väl vara med om jag tolkar det rätt? Vi har skitkul i "Classicfamiljen" så anmäl dig och kom och lek med oss. _________________ Staffan olars |
||
|
Rutor
Det är det nya regeln med bibehålna rutor som stänger ute sportbilar som dom jag nämde i det första inlägget. Jag trodde att SSK Clasic var för dom gamla bilarna som var med på 70 talet. om vi kunde få fram lite bilder från 70 talet så är det lättare att förstå. Kan Björn Belander ta fram bilder ? Eller plåcka fram några gammla IMS ? hhttp://www.bjorns-story.se/private/ 2080.htmttp://www.bjorns-story.se/private/motorklubbhtm/SSK%20matrikel/SSK-matrikel%2076.htm _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
SSK Classic
|
5 besök senaste veckan (3273 totalt) |