Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nybörjarsvängåkaforum fråga angående broms och styrservo | << 1, 2 3 besök senaste veckan (8250 totalt) |
Hänger man av remmen till styrservon blir det väldigt tungt att styra, inte alls samma sak som att plocka bort pumpen eller tömma systemet.
I alla fall på Volvo 240, BMW e30 och Nissan 200sx s13, jag vet inte om det finns andra system som fungerar på något annat sätt. _________________ VW Golf Sportswagon R -17 |
||
Tappade remmen som driver bla servo och vattenpump på vår saab 900 för flera år sedan på landsväg, när jag såg tempmätaren börja stiga svängde jag av på avfart in mot en mindre stad som precis kom. Jag fick kämpa för svänga bilen så pass att den höll sig på avfarten. Servot gjorde att det var riktigt tungt att styra. Jämfört med vår volvo 360 där vi tömt oljan och kopplat "slinga" där servot satt istället. Så jag håller med om att det inte går att testa genom att haka av remmen. Många bilar driver ju dessutom vattenpumpen med samma rem och då är det ju inte så bra att haka av den. _________________ Karl Vestgöte |
||
funkar inte att hänga av remmen bara & köra, blir skittungt att ratta då. (iaf på en EVo) jag tog bort allt som har med styrservo att göra, inklusive slangarna/rören som sitter skruvade i styrsnäckan, blåste sedan rent styrsnäcken på alla olja som ville ut & då funkar det som en icke servo-rack. film: http://www.garaget.org/video/rngg665 _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Jag tycker det är mycket bättre känsla utan servot, nästan läskigt att köra bilar med servo numera.
Finns en bra guide på hur man gör det på Miatan här: http://www.flyinmiata.com/tech/depow Men måste ju vara nåt liknande på andra bilar med. (Jag kör inte med de loopade ledningarna utan den andra metoden dom beskriver på de övriga 13 sidorna) _________________ Jimmy Visshed |
||
Nybörjarsvängåkaforum fråga angående broms och styrservo | << 1, 2 3 besök senaste veckan (8250 totalt) |