Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Var knyta sin SBF-licens
3418 besök totalt
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Hej,

Som nybliven Renaultägare undrar jag vilken klubb som man lämpligast ska knyta sin SBF-licens till för 2010. Jag är hittills medlem i BMWSC. Hur har ni andra Renaultägare gjort?

Mvh

Björn

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549



jag e med i lazzat mk... men kolla runt lite vilka som erbjuder bankörningar å sånt vet ingen på rak arm tyvär vet inte hur alfa klubben är mot andra bilar än alfa..

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Hur det blir 2010 vet jag ej men än så länge ha vi haft en form av samarbete med er Renault tokar i BMWCS och då har det ju varit passande att knyta den där.

Lycka till med nya bilen, en tråd hade varit intressant att följa!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
johan sjöström skrev:
Hur det blir 2010 vet jag ej men än så länge ha vi haft en form av samarbete med er Renault tokar i BMWCS och då har det ju varit passande att knyta den där.

Lycka till med nya bilen, en tråd hade varit intressant att följa!



Tjena Johan!

Ja. Jag hoppas verkligen att samarbetet med BMWSC forsätter. Lobba gärna för det!

Lägger upp en biltråd innan säsongen börjar, var så säker!

Mvh

Björn

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jag har inget emot ett samarbete men under 2009 fick "våra egna" stundtals stryka med för att "andra" hade anmält sig innan. Kan vi bara hitta en lösning där man på något vis prioriterar våra egna först och sedan släpper på er andra är jag den första att vilja ha er med på våra träffar. Dessutom är det ju roligt att köra om er

Notera dock att detta var mina privata synpunkter det finns en grupp gatbilsansvariga i BMWSC som troligtvis reder ut detta och kommer med en bra lösning innan springbreak på Mantorp.

BjörnP skrev:
johan sjöström skrev:
Hur det blir 2010 vet jag ej men än så länge ha vi haft en form av samarbete med er Renault tokar i BMWCS och då har det ju varit passande att knyta den där.

Lycka till med nya bilen, en tråd hade varit intressant att följa!



Tjena Johan!

Ja. Jag hoppas verkligen att samarbetet med BMWSC forsätter. Lobba gärna för det!

Lägger upp en biltråd innan säsongen börjar, var så säker!

Mvh

Björn

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag höll ju tidigare i livet på med bl.a. karting så jag hade min licens i lokala kartingklubben Järfälla MK. När jag inte längre var så jätteaktiv där flyttade jag till KAK. Men sanning att säga känner jag mig lite malplacerad hos KAK... Att betala 600:- bara för att man av någon anledning måste vara med i en klubb för att ta ut licensen känns konstigt. Jag vill inte riktigt förstå varför det är på detta sättet och vad mina 600:- gör för nytta i sammanhanget...?
Eftersom det nu är tvingande att vara med i en klubb för att ta ut en SBF-licens kanske BMWSC kan vara ett alternativ (Jag har ju en BMW oxå...).


_________________

Rice and shine
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Lars Falk skrev:
Jag höll ju tidigare i livet på med bl.a. karting så jag hade min licens i lokala kartingklubben Järfälla MK. När jag inte längre var så jätteaktiv där flyttade jag till KAK. Men sanning att säga känner jag mig lite malplacerad hos KAK... Att betala 600:- bara för att man av någon anledning måste vara med i en klubb för att ta ut licensen känns konstigt. Jag vill inte riktigt förstå varför det är på detta sättet och vad mina 600:- gör för nytta i sammanhanget...?
Eftersom det nu är tvingande att vara med i en klubb för att ta ut en SBF-licens kanske BMWSC kan vara ett alternativ (Jag har ju en BMW oxå...).



om du bara ska vara med för att få ut licensen så är Kalix MK ett alternativ då årsavgiften bara är 100:-

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Helt klart. Vill man åka vissa långlopp måste man vara medlem i "rätt" klubb med. Har inte fredrik "sin" klubb aktiv fortfarande? Bara som utmaning sådär.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41532

Forumägare
Forumägare

Björn skrev:
...
Vill man åka vissa långlopp måste man vara medlem i "rätt" klubb med.
...


Det får du gärna utveckla. Jag fattar inte

_________________
Magnus Thomé
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Riktigt stort kunde det ju bli om "rejsa.nu" blev klubb och registrerade i sbf och sma om det nu är möjligt att rega en klubb i båda?? Kan vara rätt skönt att vara medlem i en klubb som inte har som krav att man ska göra... Och göra... Alltså bara en administrativ klubb utan bana och klubbhus osv. Bara en tanke

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Niklas Sandström skrev:
Lars Falk skrev:
Jag höll ju tidigare i livet på med bl.a. karting så jag hade min licens i lokala kartingklubben Järfälla MK. När jag inte längre var så jätteaktiv där flyttade jag till KAK. Men sanning att säga känner jag mig lite malplacerad hos KAK... Att betala 600:- bara för att man av någon anledning måste vara med i en klubb för att ta ut licensen känns konstigt. Jag vill inte riktigt förstå varför det är på detta sättet och vad mina 600:- gör för nytta i sammanhanget...?
Eftersom det nu är tvingande att vara med i en klubb för att ta ut en SBF-licens kanske BMWSC kan vara ett alternativ (Jag har ju en BMW oxå...).



om du bara ska vara med för att få ut licensen så är Kalix MK ett alternativ då årsavgiften bara är 100:-


Tack för svar. Kalix MK låter ju som ett bra alternativ om inte samarbetet med BMWSC fortsätter.

Mvh

Björn

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jag har bara gott att säga om ÖSK Östgöta Sportvagnsklubb http://www.osk.ac/ en gammal klubb med väldigt många bra aktiviteter.

200kr/år i medlemskap. Det bästa av allt är att om du jobbar ideelt en dag på någon av Mantorps STCC arrangemang åker du dessutom gratis på de 6-8 tisdagsträffar som klubben arrangerar på Mantorp varje år!!! Vid varje tillfälle har du tillgång till långabanan + en ny konbana (påängsystem för intern konbane cup).

Är ett helt gäng som åker från Stockholm bla. forumägaren. thumbs up

Vill du veta mera slå en signal!

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
RenaultSport
Var knyta sin SBF-licens
3418 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande