Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
RenaultSport Var knyta sin SBF-licens | 3418 besök totalt |
Hej,
Som nybliven Renaultägare undrar jag vilken klubb som man lämpligast ska knyta sin SBF-licens till för 2010. Jag är hittills medlem i BMWSC. Hur har ni andra Renaultägare gjort? Mvh Björn _________________ Björn Rustare 56 varv på Nordschleife BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift) |
||||
Hur det blir 2010 vet jag ej men än så länge ha vi haft en form av samarbete med er Renault tokar i BMWCS och då har det ju varit passande att knyta den där.
Lycka till med nya bilen, en tråd hade varit intressant att följa! _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Tjena Johan! Ja. Jag hoppas verkligen att samarbetet med BMWSC forsätter. Lobba gärna för det! Lägger upp en biltråd innan säsongen börjar, var så säker! Mvh Björn _________________ Björn Rustare 56 varv på Nordschleife BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift) |
||||
Jag har inget emot ett samarbete men under 2009 fick "våra egna" stundtals stryka med för att "andra" hade anmält sig innan. Kan vi bara hitta en lösning där man på något vis prioriterar våra egna först och sedan släpper på er andra är jag den första att vilja ha er med på våra träffar. Dessutom är det ju roligt att köra om er
Notera dock att detta var mina privata synpunkter det finns en grupp gatbilsansvariga i BMWSC som troligtvis reder ut detta och kommer med en bra lösning innan springbreak på Mantorp.
_________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Jag höll ju tidigare i livet på med bl.a. karting så jag hade min licens i lokala kartingklubben Järfälla MK. När jag inte längre var så jätteaktiv där flyttade jag till KAK. Men sanning att säga känner jag mig lite malplacerad hos KAK... Att betala 600:- bara för att man av någon anledning måste vara med i en klubb för att ta ut licensen känns konstigt. Jag vill inte riktigt förstå varför det är på detta sättet och vad mina 600:- gör för nytta i sammanhanget...?
Eftersom det nu är tvingande att vara med i en klubb för att ta ut en SBF-licens kanske BMWSC kan vara ett alternativ (Jag har ju en BMW oxå...). |
||||
om du bara ska vara med för att få ut licensen så är Kalix MK ett alternativ då årsavgiften bara är 100:- _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Helt klart. Vill man åka vissa långlopp måste man vara medlem i "rätt" klubb med. Har inte fredrik "sin" klubb aktiv fortfarande? Bara som utmaning sådär.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Riktigt stort kunde det ju bli om "rejsa.nu" blev klubb och registrerade i sbf och sma om det nu är möjligt att rega en klubb i båda?? Kan vara rätt skönt att vara medlem i en klubb som inte har som krav att man ska göra... Och göra... Alltså bara en administrativ klubb utan bana och klubbhus osv. Bara en tanke
_________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||
Tack för svar. Kalix MK låter ju som ett bra alternativ om inte samarbetet med BMWSC fortsätter. Mvh Björn _________________ Björn Rustare 56 varv på Nordschleife BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift) |
||||
Jag har bara gott att säga om ÖSK Östgöta Sportvagnsklubb http://www.osk.ac/ en gammal klubb med väldigt många bra aktiviteter.
200kr/år i medlemskap. Det bästa av allt är att om du jobbar ideelt en dag på någon av Mantorps STCC arrangemang åker du dessutom gratis på de 6-8 tisdagsträffar som klubben arrangerar på Mantorp varje år!!! Vid varje tillfälle har du tillgång till långabanan + en ny konbana (påängsystem för intern konbane cup). Är ett helt gäng som åker från Stockholm bla. forumägaren. Vill du veta mera slå en signal! |
||||
RenaultSport Var knyta sin SBF-licens | 3418 besök totalt |