Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 6598 besök totalt |
Carrera Cup Scandinavia mod
nu har jag släppt min mod för gtr evo/stcc/race on hoppas ni gillar den. säg gärna vad ni tycker ![]() http://www.nogripracing.com/details. _________________ Robin Johansson |
||||
Laddar för fullt men som det såg ut på bilderna så kan jag bara säga: Toksnyggt jobbat och tackar!
|
||||
Förklara för mig vart jag ska lägga det... blir aldrig klok på att hålla på med custom-grejer till Race07, rörigt som få och då är jag ändå ganska van vid datorer
![]() Tack på förhand, ser ut att vara kanonsnyggt! Cant wait! _________________ Axel Tanner |
||||
Re: Carrera Cup Scandinavia mod
Riktigt snyggt!! ![]() Några grejer bara... Jag testade på Mantorp lite snabbt och får väldigt dålig temp i däck och bromsar. Sedan orkar de bara upp i 200km/h på rakan, de borde väl gå fortare? . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
dom e lite gjorde så att dom går ej så fort på rakan men lägger man sig bakom någon så får man mycket mer sug en vad man brukar få i spelet för tycker det är för lite i spelet så den går up i cirka 220 när man ligger nära någon. kunda ha gjort dom snabbare men då va jag tvungen att sänka farten i kurvorna och det är den som e frän.
prova ändra ducten till 1 och öka på camber lite så du får up värme och mantrop e den banan bilen e sämst på prova typ karlskoga där går den fint. kommer förmodligen up en server under dagen som kommer heta 100mbit carrera cup tror ja _________________ Robin Johansson |
||||
Re:
ja du laddar ner moden sen så öpnnar du winraret och i den ligger det 2 mappar gamedata och uidata ta dom och lägg dom på x:\Program\Steam\steamapps\din steam profile\race 07 och då kommer det up vill du lägga i hopp tryck ja då och sen ersätt om det kommer up men tror ej det lycka till _________________ Robin Johansson |
||||
Re:
Tack, ser fram emot det här! ![]() _________________ Axel Tanner |
||||
Testat en liten stund och det känns lite konstigt i vissa avseenden. Exempelvis kom jag inte upp i mer än 200km/h mot slutet av Anderstorps raka, STCC-bilarna gör uppemot 220 där vill jag minnas, generellt verkade accelerationen bete sig lite konstigt. Sen kändes det som att bilen var helt tyngdlös.
Vet inte hur mycket du kan påverka det, men de två sakerna kändes lite mystiskt. Men i övrigt rolig mod och ett snaslöst fint ljud! _________________ Axel Tanner |
||||
Re:
prova på typ karlskoga eller knutstorp eller falkenberg där e den perfekt enligt mig. _________________ Robin Johansson |
||||
Re:
Testade Knutan först, tycker fortfarande accelerationen känns lite konstig? Kanske bara är jag? Alltså inte konstig som i... lite för bra/dålig mot verkligheten, utan det verkar som att något inte riktigt fungerar som det ska. _________________ Axel Tanner |
||||
Re:
Säger ju såklart inte detta för att klanka ner utan bara dela mina erfarenheter för att försöka förbättra din kanonfina mod så ta det inte som gnäll ![]() Kan vara så att bara jag märkte det. Men att bara toppa 200 på långa rakan på Mantorp kändes lite klent för en bil med 420hk. _________________ Axel Tanner |
||||
_________________ Robin Johansson |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 6598 besök totalt |