Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Mer Renault Sport i Sverige...?
1 besök senaste veckan (2450 totalt)
fuzzion
Norrköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 164


Trådstartare
Bilsport 26 damp när i brevlådan i dag.
I tidningen finns en artikel angående Gordinis återkomst.
Längst ner i artikeln kan man läsa:
Citat:
Bäst av allt, Renault planerar att ta in skojiga modeller som tidigare nekats Sverige. Twingo Gordini har utlovats vara en av dem. Just det. Det kommer fler.

_________________
Johan Nilsson

Renault Mégane Coupé
Citera
wallnermike
Finspång
Här sen Apr 2008
Inlägg: 191



fuzzion skrev:
Bilsport 26 damp när i brevlådan i dag.
I tidningen finns en artikel angående Gordinis återkomst.
Längst ner i artikeln kan man läsa:
Citat:
Bäst av allt, Renault planerar att ta in skojiga modeller som tidigare nekats Sverige. Twingo Gordini har utlovats vara en av dem. Just det. Det kommer fler.


Vad har hänt?? var ju inte länge sen dom sa att dom skulle sluta sälja renault sport modelerna.
eller är det just därför dom tar inte in vanliga twingo sport t.ex men gordini som är fullsmetad med utrustning går bra, är väll lite så sport modelerna har sålts förut (med nästan all utrustning) eller är jag helt fel ute?

_________________
Mikael Wallner

Clio sport -02
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Visst har det varit så, intresset har ju varit noll. Så detta innebär ju verkligen en helomvändning från Renault Nordics hemsida.

Låt oss nu bara hoppas att de inte följer samma "mönster" som tidigare med as dyra fullsmetade modeller. En Clio 200 Cup i UK grundutförande för motsvarande £16.115 = för 193.000kr skulle nog kunna intressera många.

Vi får väl mailbomba Renault Nordic och förklara vilka bilar vi som kör sportigt är intresserade av. Gäller att smida medan stålet är varmt.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Att Renault Nordic skulle profilera Renaults sportighet här i Sverige förefaller föga troligt...
Jag har tidigare pratat en del med marknadsfolket om detta, bl.a. när jag försökte få hit en R26R för provkörning. De var tämligen likgiltiga till det faktum att det finns ett intresse för RenaultSport även här i norr.
Det är "Strictly Business". Kvartalsrapporterna de närmaste åren kommer att visa bättre siffror om de lägger x antal kronor på att marknadsföra tråk-Megane än om de lägger motsvarande pengar på att försöka sälja RenaultSport-produkter.

Men vi kan ju alltid hoppas...






Att få hit R26R-pressbilen rann ut i sanden trots att de initialt var helt med på noterna.
Jag erbjöd mig att hjälpa dem med att styra upp de resurser som faktisk fanns tillgängliga och att fixa till en RenaultSport promo-dag om de tog hit bilen. På det fick jag bara en jasså-reaktion och aldrig någon riktig respons pekande åt något håll..

Nja, jag är skeptisk...

_________________

Rice and shine
Citera
RenaultSport
Mer Renault Sport i Sverige...?
1 besök senaste veckan (2450 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande