Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT2 RSR, Första bankörningen avklarad :-) | << 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12 >> 18 besök senaste veckan (110933 totalt) |
Hehe det är det lilla problemet. Den kommer att släppas ner dit _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Hehe nej det är juh det som är lite jobbigt att nu hänger allt på mig Lär nog ta ett tag att lära sig köra denna besten. _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Tack så mycket. Har ej exakta uppgifter men jag tror att 2 skärmar och kofångare ligger runt 30K men ej hundra, var ett tag sen jag köpte det. Ring och prata med Jan på GT Motorsport. orginal huv används från 996. _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
He tack för dom fina komentarerna. jag kommer köra dessa oken med stålskivor, det är så dom används på tävlingsbilen dom kommer ifrån. Jag kan kolla upp brembo nummret men det får bli senare då jag plockar av hjulen. Det sitter pagida belägg i dessa oken nu om jag inte minns helt fel _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Tjohej!!!
Jag har ju hört talas om denna vagn på omvägar och den gör ju ingen besviken!! Man får hyffsad flashback från mitt eget bygge för att uttrycka det milt!! På bild ser den nästan exakt ut som min gjorde när den rullade ur garaget första gången! En härlig känsla!! Mycket av lösningarna är samma oxå El-servo is the shit! Kör du men org dörrar och elhissar? Jag har kommit fram till att det är klart underskattat särskilt utan AC. Har du kvar AC och värmepaket? Skall bli intressant att se hur ditt SEQ-kitt till vxl lådan funkar, jag har gått i liknande tankar men jag har avaktat lite. Skickar in en bild på min när den rullade ur garaget Mars 2008 för allra första gången!! Riktigt roligt med ännu en grym Porsche på svenska vägar! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Motorluckan blev ett eget litet projekt som tog väldigt mycket tid då jag ville ha den 100% i finish.
Designen och funktionen jag var ute efter var 997 GT3 RSR lucka där vingen sitter skruvad i karossen och sen lyfter man ur luckan. Tyvär så är ju 996 Turbo karossen rätt annorlunda i mått jämfört mot GT3 karosserna så enda sättet var att designa en egen lucka. Stegen som jag tillverkade luckan i är som följande.(grova drag) 1. Modulerade upp ett yttre skal i cellplast som slipades och spacklades till 100% finish. 2. En ytterform gjuts som blir 2 delad. 3. I formen gjuts ett färdigt ytterskal 4. Ytterskalet som har gjutits moduleras upp på insidan med cellplast och spacklas och lackeras 5. En innerform gjuts på den modulerade ytan. Den inre formen gjuts ihop med den yttre för att senare kunna skruvas ihop när den färdiga produkten gjuts. 6. Inner och ytterform vattenslippas och vaxas ca 20 gånger för att få en super yta. 7. Ett innerskal och ett ytterskal gjuts i formarna 8. Skallen limmas sedan samman efter en ordentlig härdning i formarna. 9. Fin spackling av skarvar och porer och slutligen lackering Här provas det yttre skalet som har modulerats upp. på bilden är den färdig lackerad och väntar på avgjutning Modulering av innersidan på ett färdig gjutit ytterskal. (fruktansvärt mycket pill och slipande) Här fixas det så att det skall bli en avgjutning i slutresultat för orginal huvlås. En färdig innersida gjuts i formen Ett färdigt ytterskal är precis urplockat ur formen för utsidan. Porsche Motorsport orginal huvlås monteras Provmontering på bilen innan luckan lämnades in i lackverkstaden Färdiglackerad insida. Blev rätt ok Här ser man hur huvgångjärnet fungerar. är som en hake som sticks i en svarvad bult som sen sitter på vingfästena. och här ser man den svarvade bulten på vingfästena. Se och Njut. _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Hej. tack för komplimangerna. Man måste juh erkänna att man har sneglat en hel del på ditt bygge :-) Aha så ryktet går i tokholm om galningen i skåne Jag har ej kört med elservo lösningen ännu. den monteras nu i vinter, likaså seq stället och bromsvågen. Jag har orginal dörrar med elhissar, har lättat dom och sen helgjutna kolfiber dörrsidor med Audi TT handtag hehehe (Fick juh spara nåt från föra bygget) Ja det är rätt skönt att kunna hissa ner när man ej har ac. Jag har värmepaketet kvar men ingen AC. Har du tagit bort värmepaketet med? Jag har en fråga till dig som också kör med annat svänghjul, stumma motorfästen och vxl låds fästen. När du kör sakta på under 2500rpm och ger gas vässnas det väldigt mycket från din låda då? För när jag ger gas på låga växlar så skramlar det som bara den i lådan och sen när jag kommer över nånstans runt 2500rpm så tyssnar det helt och sen spinner den som en katt. Ps. Fick rätt bra pris på seq stället så hör av dig om du är sugen.. _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Första gången jag åkte i min trodde jag växellådan var tvärslut!! Den låter så mycket att jag installerat Peltor Rally intercom speciellt på låga varv. Alla som åkt med har trott att bilen är trasig... Hoppas det besvarar din fråga! Tror inte du behöver oroa dig för lådan! Jag kör utan AC men med värmepaket.. Man vill ju åka på träffarna i början av April och slutet av oktober oxå utan att det immar igen och man fryser! Det är dock superschysst att kunna köra ner rutorna när man är ute och finåker en sommar dag. Med intercom så kan man ligga över 200:a och prata normalt! otroliga Peltor grejerna faktiskt.. Jag lättade mina oxå men balkarna på Turbodörrarna gick inte att få bort enkelt då dom var bultade från utsidan innan ytterskalet på dörren sattes på plats så jag gick på boxster dörrar istället, där är balken bara limmad! Hmm seq spakställ skall fundera på saken!! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Hehe då har jag samma ljud i min med.. Trodde verkligen inte där var någon olja i lådan typ. var nere hos Jan på GT Motorsport så han fick åka en runda, han sa bara att så låter det när det är race Vad för roliga Peltor saker är det du har då? Måste man ha Peltors hjälm med då, eller du har hörlurar separat? Då är våra dörrar nog rätt lika Ja bara hojta till för jag lyckades få rätt bra rabatt direkt ifrån tillverkaren på spakställen så man slipper handla från okaley typ. Ha det najs och lycka till med bilen du med. _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Hu där ser man vad en vattenplaning kan göra. _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
Hej oscar!
Jösses vilket bygge..som du dessutom bara dunkar in här, färdigt & klart.. Var ju meningen att jag skulle följt med Narin och kollat på bilen, men som vanligt var det nåt som kom i vägen. Är väl iofs inte för sent än, antar jag.. Hur som helst, lycka till! Förresten! Är du inte PCS-medlem så bör du nog bli det.. Speciellt om du vill köra på ringen..t.ex i mitten av sept -10. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Hej Pär. Ja jag trodde du skulle kommit då, men som du säger så kommer det fler gånger. Ja jag har velat vara lite anonym tills det var helt klart, men som man brukar säga så blir nog ett bil projekt aldrig klart. Så det lär nog uppdateras mer här Nej jag är ej medlem ännu. Hur funkar det? Är det på www.porsche.nu man skall bli medlem då eller? Roger och Narin pratar ju om ringen i början av året??? _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Tack så mycket Ja det är trist för förra ägaren. Men det är bra för mig Men det är lite därför som jag tänker ta det lungt i början och lära mig att känna bilen innan man börjar satsa ordentligt med den, så inte samma olycka händer igen. Vill inte banka plåt en gång till _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Supercleant bygge, jäkligt läckert!
Man skulle kanske satsat på Porsche istället från början... Skickar PM strax, har glömt från vilken modell naven är jag köpte av dig _________________ /Fredrik Söderquist Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003 Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500 Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988 |
||||||
|
||||||
Hehe man tackar. Hur går det själv med bilbygget? Skall dra ner till din kompis på Composit design nu i vinter och hämta mer väv. Mycket nya planer, för vem kan leva utan kolfiber _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT2 RSR, Första bankörningen avklarad :-) | << 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12 >> 18 besök senaste veckan (110933 totalt) |