Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT2 RSR, Första bankörningen avklarad :-)
<<   1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12   >>
18 besök senaste veckan (110933 totalt)
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546


Trådstartare
BTG skrev:
DAP skrev:
så man kör inte till Tyskland i den direkt
MVH
oscar Larsson


Då hoppas jag du släpar ner den till
Det är där en sådan bil skall gå!


Hehe det är det lilla problemet. Den kommer att släppas ner dit

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546


Trådstartare
LIDS skrev:
ojoj, blir grymt bra! Kul!!

Låt oss säga så här; blir det inte snabba varvtider beror det INTE på bilen...haha


Hehe nej det är juh det som är lite jobbigt att nu hänger allt på mig
Lär nog ta ett tag att lära sig köra denna besten.

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546


Trådstartare
Evers skrev:
Galet snyggt bygge. thumbs up thumbs up

Törs man fråga vart man köper 997 GT3 front-kitet? och hur mycket det kostar?

Mvh Evers


Tack så mycket.
Har ej exakta uppgifter men jag tror att 2 skärmar och kofångare ligger runt 30K men ej hundra, var ett tag sen jag köpte det. Ring och prata med Jan på GT Motorsport.
orginal huv används från 996.

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546


Trådstartare
NEo skrev:
Underbart bygge! Fins varken ord eller smilies för att beskriva det! =)

En sak jag måste fråga... När jag ser dina extremt porriga bromsok ligga där och skina i sin julröda färg så kan jag inte låta bli att slås av tanken att de är extremt lika de som audi brandar som "audi ceramic" på R8an och några andra modeller:

http://www.irry.com/images/stories/neo/thebathmobile/090822/PICT0197.j . . . .
http://www.irry.com/images/stories/neo/thebathmobile/090822/PICT0202.j . . . .

Ska du köra de där med stålskivor? Har du brembos siffror som står på oken tillgängliga? frågar då jag letar belägg till mina di där oken som ska gå med stålskivor. Ett av mina ok heter på brembo-språk: 20.8928.01 1A


He tack för dom fina komentarerna.

jag kommer köra dessa oken med stålskivor, det är så dom används på tävlingsbilen dom kommer ifrån.
Jag kan kolla upp brembo nummret men det får bli senare då jag plockar av hjulen.
Det sitter pagida belägg i dessa oken nu om jag inte minns helt fel

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Tjohej!!!
Jag har ju hört talas om denna vagn på omvägar och den gör ju ingen besviken!!

Man får hyffsad flashback från mitt eget bygge för att uttrycka det milt!! På bild ser den nästan exakt ut som min gjorde när den rullade ur garaget första gången! En härlig känsla!!
Mycket av lösningarna är samma oxå El-servo is the shit! Kör du men org dörrar och elhissar? Jag har kommit fram till att det är klart underskattat särskilt utan AC. Har du kvar AC och värmepaket?

Skall bli intressant att se hur ditt SEQ-kitt till vxl lådan funkar, jag har gått i liknande tankar men jag har avaktat lite.

Skickar in en bild på min när den rullade ur garaget Mars 2008 för allra första gången!!



Riktigt roligt med ännu en grym Porsche på svenska vägar!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546


Trådstartare
Motorluckan blev ett eget litet projekt som tog väldigt mycket tid då jag ville ha den 100% i finish.
Designen och funktionen jag var ute efter var 997 GT3 RSR lucka där vingen sitter skruvad i karossen och sen lyfter man ur luckan.
Tyvär så är ju 996 Turbo karossen rätt annorlunda i mått jämfört mot GT3 karosserna så enda sättet var att designa en egen lucka.

Stegen som jag tillverkade luckan i är som följande.(grova drag)
1. Modulerade upp ett yttre skal i cellplast som slipades och spacklades till 100% finish.
2. En ytterform gjuts som blir 2 delad.
3. I formen gjuts ett färdigt ytterskal
4. Ytterskalet som har gjutits moduleras upp på insidan med cellplast och spacklas och lackeras
5. En innerform gjuts på den modulerade ytan. Den inre formen gjuts ihop med den yttre för att senare kunna skruvas ihop när den färdiga produkten gjuts.
6. Inner och ytterform vattenslippas och vaxas ca 20 gånger för att få en super yta.
7. Ett innerskal och ett ytterskal gjuts i formarna
8. Skallen limmas sedan samman efter en ordentlig härdning i formarna.
9. Fin spackling av skarvar och porer och slutligen lackering


Här provas det yttre skalet som har modulerats upp. på bilden är den färdig lackerad och väntar på avgjutning


Modulering av innersidan på ett färdig gjutit ytterskal. (fruktansvärt mycket pill och slipande)




Här fixas det så att det skall bli en avgjutning i slutresultat för orginal huvlås.


En färdig innersida gjuts i formen


Ett färdigt ytterskal är precis urplockat ur formen för utsidan.


Porsche Motorsport orginal huvlås monteras


Provmontering på bilen innan luckan lämnades in i lackverkstaden


Färdiglackerad insida. Blev rätt ok


Här ser man hur huvgångjärnet fungerar. är som en hake som sticks i en svarvad bult som sen sitter på vingfästena.


och här ser man den svarvade bulten på vingfästena.


Se och Njut.

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546


Trådstartare
Puppan skrev:
Tjohej!!!
Jag har ju hört talas om denna vagn på omvägar och den gör ju ingen besviken!!

Man får hyffsad flashback från mitt eget bygge för att uttrycka det milt!! På bild ser den nästan exakt ut som min gjorde när den rullade ur garaget första gången! En härlig känsla!!
Mycket av lösningarna är samma oxå El-servo is the shit! Kör du men org dörrar och elhissar? Jag har kommit fram till att det är klart underskattat särskilt utan AC. Har du kvar AC och värmepaket?

Skall bli intressant att se hur ditt SEQ-kitt till vxl lådan funkar, jag har gått i liknande tankar men jag har avaktat lite.

Skickar in en bild på min när den rullade ur garaget Mars 2008 för allra första gången!!



Riktigt roligt med ännu en grym Porsche på svenska vägar!


Hej. tack för komplimangerna.
Man måste juh erkänna att man har sneglat en hel del på ditt bygge :-)
Aha så ryktet går i tokholm om galningen i skåne

Jag har ej kört med elservo lösningen ännu. den monteras nu i vinter, likaså seq stället och bromsvågen.

Jag har orginal dörrar med elhissar, har lättat dom och sen helgjutna kolfiber dörrsidor med Audi TT handtag hehehe (Fick juh spara nåt från föra bygget)
Ja det är rätt skönt att kunna hissa ner när man ej har ac.
Jag har värmepaketet kvar men ingen AC. Har du tagit bort värmepaketet med?

Jag har en fråga till dig som också kör med annat svänghjul, stumma motorfästen och vxl låds fästen. När du kör sakta på under 2500rpm och ger gas vässnas det väldigt mycket från din låda då? För när jag ger gas på låga växlar så skramlar det som bara den i lådan och sen när jag kommer över nånstans runt 2500rpm så tyssnar det helt och sen spinner den som en katt.

Ps. Fick rätt bra pris på seq stället så hör av dig om du är sugen..

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



DAP skrev:
Puppan skrev:
Tjohej!!!
Jag har ju hört talas om denna vagn på omvägar och den gör ju ingen besviken!!

Man får hyffsad flashback från mitt eget bygge för att uttrycka det milt!! På bild ser den nästan exakt ut som min gjorde när den rullade ur garaget första gången! En härlig känsla!!
Mycket av lösningarna är samma oxå El-servo is the shit! Kör du men org dörrar och elhissar? Jag har kommit fram till att det är klart underskattat särskilt utan AC. Har du kvar AC och värmepaket?

Skall bli intressant att se hur ditt SEQ-kitt till vxl lådan funkar, jag har gått i liknande tankar men jag har avaktat lite.

Skickar in en bild på min när den rullade ur garaget Mars 2008 för allra första gången!!


Riktigt roligt med ännu en grym Porsche på svenska vägar!


Hej. tack för komplimangerna.
Man måste juh erkänna att man har sneglat en hel del på ditt bygge :-)
Aha så ryktet går i tokholm om galningen i skåne

Jag har ej kört med elservo lösningen ännu. den monteras nu i vinter, likaså seq stället och bromsvågen.

Jag har orginal dörrar med elhissar, har lättat dom och sen helgjutna kolfiber dörrsidor med Audi TT handtag hehehe (Fick juh spara nåt från föra bygget)
Ja det är rätt skönt att kunna hissa ner när man ej har ac.
Jag har värmepaketet kvar men ingen AC. Har du tagit bort värmepaketet med?

Jag har en fråga till dig som också kör med annat svänghjul, stumma motorfästen och vxl låds fästen. När du kör sakta på under 2500rpm och ger gas vässnas det väldigt mycket från din låda då? För när jag ger gas på låga växlar så skramlar det som bara den i lådan och sen när jag kommer över nånstans runt 2500rpm så tyssnar det helt och sen spinner den som en katt.

Ps. Fick rätt bra pris på seq stället så hör av dig om du är sugen..


Första gången jag åkte i min trodde jag växellådan var tvärslut!! Den låter så mycket att jag installerat Peltor Rally intercom speciellt på låga varv. Alla som åkt med har trott att bilen är trasig... Hoppas det besvarar din fråga! Tror inte du behöver oroa dig för lådan!

Jag kör utan AC men med värmepaket.. Man vill ju åka på träffarna i början av April och slutet av oktober oxå utan att det immar igen och man fryser!

Det är dock superschysst att kunna köra ner rutorna när man är ute och finåker en sommar dag. Med intercom så kan man ligga över 200:a och prata normalt! otroliga Peltor grejerna faktiskt..
Jag lättade mina oxå men balkarna på Turbodörrarna gick inte att få bort enkelt då dom var bultade från utsidan innan ytterskalet på dörren sattes på plats så jag gick på boxster dörrar istället, där är balken bara limmad!

Hmm seq spakställ skall fundera på saken!!

/Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546


Trådstartare
Puppan skrev:
DAP skrev:
Puppan skrev:
Tjohej!!!
Jag har ju hört talas om denna vagn på omvägar och den gör ju ingen besviken!!

Man får hyffsad flashback från mitt eget bygge för att uttrycka det milt!! På bild ser den nästan exakt ut som min gjorde när den rullade ur garaget första gången! En härlig känsla!!
Mycket av lösningarna är samma oxå El-servo is the shit! Kör du men org dörrar och elhissar? Jag har kommit fram till att det är klart underskattat särskilt utan AC. Har du kvar AC och värmepaket?

Skall bli intressant att se hur ditt SEQ-kitt till vxl lådan funkar, jag har gått i liknande tankar men jag har avaktat lite.

Skickar in en bild på min när den rullade ur garaget Mars 2008 för allra första gången!!


Riktigt roligt med ännu en grym Porsche på svenska vägar!


Hej. tack för komplimangerna.
Man måste juh erkänna att man har sneglat en hel del på ditt bygge :-)
Aha så ryktet går i tokholm om galningen i skåne

Jag har ej kört med elservo lösningen ännu. den monteras nu i vinter, likaså seq stället och bromsvågen.

Jag har orginal dörrar med elhissar, har lättat dom och sen helgjutna kolfiber dörrsidor med Audi TT handtag hehehe (Fick juh spara nåt från föra bygget)
Ja det är rätt skönt att kunna hissa ner när man ej har ac.
Jag har värmepaketet kvar men ingen AC. Har du tagit bort värmepaketet med?

Jag har en fråga till dig som också kör med annat svänghjul, stumma motorfästen och vxl låds fästen. När du kör sakta på under 2500rpm och ger gas vässnas det väldigt mycket från din låda då? För när jag ger gas på låga växlar så skramlar det som bara den i lådan och sen när jag kommer över nånstans runt 2500rpm så tyssnar det helt och sen spinner den som en katt.

Ps. Fick rätt bra pris på seq stället så hör av dig om du är sugen..


Första gången jag åkte i min trodde jag växellådan var tvärslut!! Den låter så mycket att jag installerat Peltor Rally intercom speciellt på låga varv. Alla som åkt med har trott att bilen är trasig... Hoppas det besvarar din fråga! Tror inte du behöver oroa dig för lådan!

Jag kör utan AC men med värmepaket.. Man vill ju åka på träffarna i början av April och slutet av oktober oxå utan att det immar igen och man fryser!

Det är dock superschysst att kunna köra ner rutorna när man är ute och finåker en sommar dag. Med intercom så kan man ligga över 200:a och prata normalt! otroliga Peltor grejerna faktiskt..
Jag lättade mina oxå men balkarna på Turbodörrarna gick inte att få bort enkelt då dom var bultade från utsidan innan ytterskalet på dörren sattes på plats så jag gick på boxster dörrar istället, där är balken bara limmad!

Hmm seq spakställ skall fundera på saken!!

/Pete


Hehe då har jag samma ljud i min med.. Trodde verkligen inte där var någon olja i lådan typ. var nere hos Jan på GT Motorsport så han fick åka en runda, han sa bara att så låter det när det är race

Vad för roliga Peltor saker är det du har då? Måste man ha Peltors hjälm med då, eller du har hörlurar separat?

Då är våra dörrar nog rätt lika

Ja bara hojta till för jag lyckades få rätt bra rabatt direkt ifrån tillverkaren på spakställen så man slipper handla från okaley typ.

Ha det najs och lycka till med bilen du med.

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Herregud vilken bilbyggare av rang du är!

_________________
Stefan Larsson
Citera
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326



DAP skrev:
Lite före och efter bilder är aldrig fel.

Se och njut

Så här såg den ut när jag fick hem den.
Ingen vacker syn direkt, man börjar ta sig en tanke ställare på vad man igentligen har gett sig in på när man ser detta...


Inpassning av dörrar, framskärmar och kofångare fram och bak.


Här slippas det sista på karossen innan vi epoxi grundade hela karossen.


Här är karossen epoxi grundmålad.


Alla skarvar på karossen kitades precis som orginal!


Modifiering av uprights bak för att handbroms skall gå att montera.


Lite montering..


Det börjar att närma sig!


Min egen tillverkade bagagelucka. Blev rätt ok




MVH
oscar Larsson


Hu där ser man vad en vattenplaning kan göra.

_________________
Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
Citera
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326



Den blev grymt snygg
Mvh D

_________________
Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



Hej oscar!

Jösses vilket bygge..som du dessutom bara dunkar in här, färdigt & klart.. thumbs up

Var ju meningen att jag skulle följt med Narin och kollat på bilen, men som vanligt var det nåt som kom i vägen. Är väl iofs inte för sent än, antar jag..



Hur som helst, lycka till! thumbs up thumbs up thumbs up

Förresten!
Är du inte PCS-medlem så bör du nog bli det..
Speciellt om du vill köra på ringen..t.ex i mitten av sept -10.

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546


Trådstartare
mcburn4ever skrev:
Hej oscar!

Jösses vilket bygge..som du dessutom bara dunkar in här, färdigt & klart.. thumbs up

Var ju meningen att jag skulle följt med Narin och kollat på bilen, men som vanligt var det nåt som kom i vägen. Är väl iofs inte för sent än, antar jag..



Hur som helst, lycka till! thumbs up thumbs up thumbs up

Förresten!
Är du inte PCS-medlem så bör du nog bli det..
Speciellt om du vill köra på ringen..t.ex i mitten av sept -10.


Hej Pär.

Ja jag trodde du skulle kommit då, men som du säger så kommer det fler gånger.
Ja jag har velat vara lite anonym tills det var helt klart, men som man brukar säga så blir nog ett bil projekt aldrig klart. Så det lär nog uppdateras mer här

Nej jag är ej medlem ännu. Hur funkar det? Är det på www.porsche.nu man skall bli medlem då eller?
Roger och Narin pratar ju om ringen i början av året???

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546


Trådstartare
dole skrev:
Den blev grymt snygg
Mvh D


Tack så mycket

Ja det är trist för förra ägaren. Men det är bra för mig
Men det är lite därför som jag tänker ta det lungt i början och lära mig att känna bilen innan man börjar satsa ordentligt med den, så inte samma olycka händer igen.
Vill inte banka plåt en gång till

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Citera
Söderquist
Stockholm, Bromma
Här sen Dec 2005
Inlägg: 156



Supercleant bygge, jäkligt läckert!

Man skulle kanske satsat på Porsche istället från början...

Skickar PM strax, har glömt från vilken modell naven är jag köpte av dig

_________________
/Fredrik Söderquist
Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003
Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500
Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



Söderquist skrev:
Supercleant bygge, jäkligt läckert!


+1

Mycket imponerande recept och utförande!

_________________
Anders Hansson
Citera
Björn Athlöf
Lomma
Här sen Jul 2004
Inlägg: 607



Hej oscar

så kanon roligt att se hur det tillslut blev... En Porsche helt i min smak

Mvh
Björn

_________________
Björn Athlöf
I garaget:
Sensor GTR
BMW M3 E30 87
Porsche 997 EVO
Citera
Tonie Energård
Katrineholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 158





Den ser ju bara alltför grym ut på den där bilden. Sjukt läcker bil thumbs up.

_________________
Tonie Energård
Vauxhall VX220
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



kanonfin oskar. när jag blir stor ska jag oxå ha porsche.

_________________
Sammy Lundin
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546


Trådstartare
Björn Persson skrev:
Hej oscar

så kanon roligt att se hur det tillslut blev... En Porsche helt i min smak

Mvh
Björn


Hehe man tackar.
Hur går det själv med bilbygget? Skall dra ner till din kompis på Composit design nu i vinter och hämta mer väv. Mycket nya planer, för vem kan leva utan kolfiber

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT2 RSR, Första bankörningen avklarad :-)
<<   1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12   >>
18 besök senaste veckan (110933 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande