Nyheter | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
43 besök senaste veckan (2671376 totalt) |
Det var en intressant turbo diskussion här som nu spårade ur
![]() synd... ![]() Men om vi kan gå tillbaka till EFR så undrar jag om någon mätt mottryck och spool på dessa med 0.63 mot 0.85 hus? (en kompis ska köra 6758 med 0.63hus på 2.1L) Även hört att cp-s bromsat på rullar en 5cyl 2.2L med 0.63hus och E85 till 501hk ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Tror du får svårt att hitta den infon.. Det enda om man kan nämna nått negativt med EFr turbon är att den är lite längre än motsvarande Garett men EFR turbon har så mycket godis inpackterat i husen så det är lätt värt det om man får plats med dom _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Är inte detta Richards biltråd? ![]() _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* |
||||
Japp och han var intresserad av efr turbos så då diskuterade vi det.. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Det betyder inte att det fortfarande kan krångla. I mitt fall var det som sagt 4 flänsar totalt, i olika vinklar och vridningar. en ynka fläns felvriden nånstans så passade inget. Och med klammorna lite dragna så man skulle kunna justera, så kärvade det otroligt. med lite molybdenfett på klämmor och flänsar så gick det bättre. Men jag svor som fan varje gång ändå. Inte depåvänligt i mitt tycke om man säger så. Hemma i garaget går det väl an, men då man har bråttom i depån blir det lite annorlunda. Synnerhet om man kanske blir avvinkad om det ryker lite så fort det blir varmt då man smort lite. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Inga problem med v band för mig, så om det blir turbos så blir det v bands fläns, både på turbin inlopp och på avgasystem
![]() Känns mer som du byggt in dig i en krånglig sists, på min blir det en fläns mellan grenrör och turbo..Inga möjlighter till spänningar och sen är det bara avgasystem som ska monteras som kommer bli lättare än idag med 4 bultad fläns.. Och Jag monterar inte av turbos på rejsen det sker på vintern i garaget.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Ritsa flänsarna när de väl sitter rätt så blir det superenkelt gången efter. Gjort de på alla flänsar på avgassystemet på min sti, funkar super ![]() _________________ Kristoffer Clasén |
||||
Om det inte är så trångt så man inte ser ritsarna
![]() däremot så kan man göra som jag i slutänden gjorde. borrade och slog i en fjädrande rörpinne i ena flänsen och i motsvarande borrade nån tiondel större. då styrde allt upp sig och gick bara skruva ihop på ett vis ![]() _________________ Patrick Wetterskog |
||||
haha...
Förlåt då för bövelen om man försöker delge ens problem som även kan ställa till det i depån för andra. antar det var fel slags variant på inlägg,, hade jag skrivit att de är kalasbra och jag ska genast göra som dig älskade idol.. Så hade jag nog fått skriva hur mycket jag ville *lol* Men,, var glad, postcounten ökar ju i din tråd. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Det är jätte bra med feedback, bra info för andra och det är alltid bra.. Din poäng är relvant på din bil,men inte på denna bil eller på denna setup, så att älta med 4 flänsar som kommer strula i flera inlägg i rad ger inget..det är 2 flänsar per turbo och inget behöver lina upp med den andra. Mena inget illa ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
![]() Här ser ni mitt 1,14,8 varv mot mitt 1,16,1 på Gatebil i smutsen..Är 0,2 upp mot 1,14 varvet in i parisen så det känns som det finns endel att putsa på,på en ren bana och bra däck. 1,13 hög borde som sagt gå nästa år.. Den som lever får se ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Får jag lov att presentera en ny Samarbetspartner
![]() http://saltslush.shop.textalk.se/ Dessa trevliga killar från Göteborg är PROFFS på turboaggregat och är det nått ni undrar så har dom svaret..Salt Slush säljer allt från BorgWarners så behöver ni nått så ta kontakt med dessa herrar så hjälper dom er Mig har dom hjälpt med att plocka hem 2 stycken EFR 6758or i Alu racing core varianten med V bands hus, gå in på deras sida och klicka runt och se om det är nått ni är sugna på och har ni några frågor så finns kontakt info där med ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
||||
Galet!, ![]() Tack för Gatebilsfilmen!. Såg den på en strand nere i Cypern, var riktigt underhållande. En fråga, var det inte populärt att du tränat för mkt på Mantorp?!?, vad är det för påstående?? ![]() _________________ Magnus Wideman Nya VW Golf MK8 R Performance Pack https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
43 besök senaste veckan (2671376 totalt) |