Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 997 RSR GT2 " Test and tune "
Tråden har besökts  
63 gånger idag (2594437 totalt)
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 200, 201, 202 ... 309, 310, 311  Nästa>>
   
RallyQuattro
Stockholm





Här sedan: 01 Mar 2007
Inlägg: 6496
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Okt 2015 16:23     Citera

Det var en intressant turbo diskussion här som nu spårade ur
synd... thumbs down

Men om vi kan gå tillbaka till EFR så undrar jag om någon mätt mottryck och spool på dessa med 0.63 mot 0.85 hus?

(en kompis ska köra 6758 med 0.63hus på 2.1L)
Även hört att cp-s bromsat på rullar en 5cyl 2.2L med 0.63hus och E85 till 501hk


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Okt 2015 17:09     Re: Citera

RallyQuattro skrev:
Det var en intressant turbo diskussion här som nu spårade ur
synd... thumbs down

Men om vi kan gå tillbaka till EFR så undrar jag om någon mätt mottryck och spool på dessa med 0.63 mot 0.85 hus?

(en kompis ska köra 6758 med 0.63hus på 2.1L)
Även hört att cp-s bromsat på rullar en 5cyl 2.2L med 0.63hus och E85 till 501hk


Tror du får svårt att hitta den infon..

Det enda om man kan nämna nått negativt med EFr turbon är att den är lite längre än motsvarande Garett men EFR turbon har så mycket godis inpackterat i husen så det är lätt värt det om man får plats med dom


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Gustav_H78
Lerum





Här sedan: 13 Feb 2009
Inlägg: 1123
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Okt 2015 17:10     Re: Citera

RallyQuattro skrev:
Det var en intressant turbo diskussion här som nu spårade ur
synd... thumbs down

Men om vi kan gå tillbaka till EFR så undrar jag om någon mätt mottryck och spool på dessa med 0.63 mot 0.85 hus?

(en kompis ska köra 6758 med 0.63hus på 2.1L)
Även hört att cp-s bromsat på rullar en 5cyl 2.2L med 0.63hus och E85 till 501hk


Är inte detta Richards biltråd?


_________________
Gustav Holmdahl
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långloppsbil
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm





Här sedan: 01 Mar 2007
Inlägg: 6496
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Okt 2015 17:19     Re: Citera

Gustav_H78 skrev:
RallyQuattro skrev:
Det var en intressant turbo diskussion här som nu spårade ur
synd... thumbs down

Men om vi kan gå tillbaka till EFR så undrar jag om någon mätt mottryck och spool på dessa med 0.63 mot 0.85 hus?

(en kompis ska köra 6758 med 0.63hus på 2.1L)
Även hört att cp-s bromsat på rullar en 5cyl 2.2L med 0.63hus och E85 till 501hk


Är inte detta Richards biltråd?


Japp och han var intresserad av efr turbos så då diskuterade vi det..


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Kadett4wd
Ludvika





Här sedan: 22 Dec 2005
Inlägg: 843
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2015 05:33     Re: Citera

Supramannen skrev:


Har haft v band på mina bilar förr och kunders utan problem


Det betyder inte att det fortfarande kan krångla.
I mitt fall var det som sagt 4 flänsar totalt, i olika vinklar och vridningar.
en ynka fläns felvriden nånstans så passade inget.
Och med klammorna lite dragna så man skulle kunna justera, så kärvade det otroligt.
med lite molybdenfett på klämmor och flänsar så gick det bättre.

Men jag svor som fan varje gång ändå.

Inte depåvänligt i mitt tycke om man säger så.
Hemma i garaget går det väl an, men då man har bråttom i depån blir det lite annorlunda.
Synnerhet om man kanske blir avvinkad om det ryker lite så fort det blir varmt då man smort lite.


_________________
Patrick Wetterskog
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2015 08:27     Citera

Inga problem med v band för mig, så om det blir turbos så blir det v bands fläns, både på turbin inlopp och på avgasystem

thumbs up

Känns mer som du byggt in dig i en krånglig sists, på min blir det en fläns mellan grenrör och turbo..Inga möjlighter till spänningar och sen är det bara avgasystem som ska monteras som kommer bli lättare än idag med 4 bultad fläns..

Och Jag monterar inte av turbos på rejsen det sker på vintern i garaget..


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2


Senast ändrad av Supramannen, 06 Okt 2015 09:56, ändrad totalt 1 gång
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2015 09:48     Citera

Här ser man den härliga IWG som flödar riktigt bra




_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Bensinskallen
Arboga/ GBG





Här sedan: 20 Dec 2013
Inlägg: 43
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2015 10:02     Re: Citera

Kadett4wd skrev:
Supramannen skrev:


Har haft v band på mina bilar förr och kunders utan problem


Det betyder inte att det fortfarande kan krångla.
I mitt fall var det som sagt 4 flänsar totalt, i olika vinklar och vridningar.
en ynka fläns felvriden nånstans så passade inget.
Och med klammorna lite dragna så man skulle kunna justera, så kärvade det otroligt.
med lite molybdenfett på klämmor och flänsar så gick det bättre.

Men jag svor som fan varje gång ändå.

Inte depåvänligt i mitt tycke om man säger så.
Hemma i garaget går det väl an, men då man har bråttom i depån blir det lite annorlunda.
Synnerhet om man kanske blir avvinkad om det ryker lite så fort det blir varmt då man smort lite.


Ritsa flänsarna när de väl sitter rätt så blir det superenkelt gången efter. Gjort de på alla flänsar på avgassystemet på min sti, funkar super thumbs up


_________________
Kristoffer Clasén
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kadett4wd
Ludvika





Här sedan: 22 Dec 2005
Inlägg: 843
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2015 11:16     Citera

Om det inte är så trångt så man inte ser ritsarna
däremot så kan man göra som jag i slutänden gjorde.
borrade och slog i en fjädrande rörpinne i ena flänsen och i motsvarande borrade nån tiondel större.
då styrde allt upp sig och gick bara skruva ihop på ett vis


_________________
Patrick Wetterskog
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2015 11:27     Citera

Vi kan skippa v band pratet, är inget problem annser jag och om man tycker det starta en v bands problem tråd

I denna tråd gäller länge leve V bands flänsar


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Kadett4wd
Ludvika





Här sedan: 22 Dec 2005
Inlägg: 843
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2015 11:59     Citera

haha...
Förlåt då för bövelen om man försöker delge ens problem som även kan ställa till det i depån för andra.

antar det var fel slags variant på inlägg,, hade jag skrivit att de är kalasbra och jag ska genast göra som dig älskade idol..
Så hade jag nog fått skriva hur mycket jag ville *lol*

Men,, var glad, postcounten ökar ju i din tråd.


_________________
Patrick Wetterskog
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2015 12:44     Re: Citera

Kadett4wd skrev:
haha...
Förlåt då för bövelen om man försöker delge ens problem som även kan ställa till det i depån för andra.

antar det var fel slags variant på inlägg,, hade jag skrivit att de är kalasbra och jag ska genast göra som dig älskade idol..
Så hade jag nog fått skriva hur mycket jag ville *lol*

Men,, var glad, postcounten ökar ju i din tråd.


Det är jätte bra med feedback, bra info för andra och det är alltid bra..

Din poäng är relvant på din bil,men inte på denna bil eller på denna setup, så att älta med 4 flänsar som kommer strula i flera inlägg i rad ger inget..det är 2 flänsar per turbo och inget behöver lina upp med den andra.

Mena inget illa
thumbs up


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2015 21:51     Citera





_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2015 09:42     Citera



Här ser ni mitt 1,14,8 varv mot mitt 1,16,1 på Gatebil i smutsen..Är 0,2 upp mot 1,14 varvet in i parisen så det känns som det finns endel att putsa på,på en ren bana och bra däck. 1,13 hög borde som sagt gå nästa år..

Den som lever får se


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
96special






Här sedan: 04 Okt 2004
Inlägg: 311
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2015 10:21     Citera

Vart är laddtryck, turbovarvtal och motorvarvtal?


_________________
Truls Herland
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2015 10:31     Citera

kommer en ny logg senare idag med ladd och varv


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2015 16:49     Citera

Porschen sover sig i form




_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2015 19:16     Trumvirvel..... Citera

Får jag lov att presentera en ny Samarbetspartner



http://saltslush.shop.textalk.se/

Dessa trevliga killar från Göteborg är PROFFS på turboaggregat och är det nått ni undrar så har dom svaret..Salt Slush säljer allt från BorgWarners så behöver ni nått så ta kontakt med dessa herrar så hjälper dom er

Mig har dom hjälpt med att plocka hem 2 stycken EFR 6758or i Alu racing core varianten med V bands hus, gå in på deras sida och klicka runt och se om det är nått ni är sugna på och har ni några frågor så finns kontakt info där med




_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Dignell
Västerås





Här sedan: 19 Mar 2006
Inlägg: 3811
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2015 21:20     Citera

Så nu ska det bli åka av alltså thumbs up


_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11402
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2015 22:42     Citera

Ja nu kommer ja kunna åka med ca 150-200hk till

Ha olika ladd trycks lägen

Pusch to pass knapp


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mange






Här sedan: 29 Jul 2003
Inlägg: 380
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Okt 2015 05:54     Re: Citera

Supramannen skrev:
Ja nu kommer ja kunna åka med ca 150-200hk till

Ha olika ladd trycks lägen

Pusch to pass knapp


Galet!, . Måste motorn uppdateras invändigt nu?.

Tack för Gatebilsfilmen!. Såg den på en strand nere i Cypern, var riktigt underhållande.

En fråga, var det inte populärt att du tränat för mkt på Mantorp?!?, vad är det för påstående??


_________________
Magnus Wideman

Trackdays Videos and more fun.

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 997 RSR GT2 " Test and tune "
Tråden har besökts  
63 gånger idag (2594437 totalt)
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 200, 201, 202 ... 309, 310, 311  Nästa>>

Från request till första response:
sec (varav server render 0.191 sec)
Webbrowser render:
sec