Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 5745 besök totalt |
Gran Turismo 5 Academy-demot
Släpps ikväll på PSN. Saxat från FZ.se: "En så kallad time trial-demo dyker under dagen upp på Playstation Network, innehållande en bana (Indianapolis) och en bil (Nissan 370Z) i två utföranden." http://www.eurogamer.net/videos/gran-turismo-5-demo-gameplay _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Tycker demot är riktigt bra. Bra känsla och fartupplevelse. Helt ok grafik på bilens interiör. Miljögrafiken kunde dock vara bättre. Gräset ser lite lamt ut. Bilmodellerna är mycket snygga och realistiska. Saknar dock lite däckrök och avgaser när man ser på repriserna.
Hoppas fullversionen blir ännu bättre. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Jag körde ner mig till en 71 plats med kontroll, kanske en 130e plats om man ser till dagen tder. Men klar fördel med ratt. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||
Du ligger bra till, Phantom.
Jag lyckades iaf komma under 1.40 idag, 1.39.6. Finns mycket mer att hämta. Behöva bara något bättre ställe att fästa ratten. Vardagsrumsbordet är inte särskilt optimalt. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Tack men målet är >20p Men inte lätt när maninte har tid. ska lägga en heldag senare i Januari å då jävlar, har förbättrat mih med en halv sec alla gånger jag satt mig ner. 2 sec är nog lätt att kapa på min "normal" tid. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||
Schumi74 ligger bra till. Antar att det är Schumi här på Rejsa.
![]() Smidigt att kunna ladda hem andras rekordvarv och sedan använda som ghost car. ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Nopp, det är inte jag då jag endast kör på datorn och endast äger ett Nintendo Wii ![]() ![]() |
||||
Köpte en PS3 strax innan jul och såg denna tråden, ladda ner demot och har testat lite grand.
Måste säga att jag blev grymt besviken på känsla,grafik och hela upplevelsen. Jag förstår inte hur dom kan ta betalt för en prolog till detta och sedan hålla på och utveckla i ett par år. Blir det inte bättre än så här 2010 känns som dom är helt fel på det. GTR som har nåt år på nacken känns bättre på alla plan eller? Berätta gärna vad jag har missat med liret, och jag körde med gamepad men trovärdigheten i bilarnas betende och grafiken påverkas knappast av det. Inte bara jag utan andra i min närhet upplevde detsamma som jag. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Håller med dig Johan. Jag blev också grymt besviken. Jag har fått till inställnignarna på ratten nu till NFS Shift och tycker det är 10 gånger bättre. Faktsikt jäkligt livligt och kul ![]() Nu ska man väl kanske prova GT med ratt innan man helt dömer ut det men visst fasen blev man besviken. off topic: En liten grej jag noterat är att GTR efter en session med NFS Shift känns väldigt tamt. Och jag är ändå en stor fan av GTR. Jag vill ha nåt nytt nu, tycker man börjar tröttna på GTR. Det bästa av GTR och NFS Shift i ett, tack. |
||||
Re:
Håller med dig oxå Stacken, en mix av dom två i ännu modernare tappning hade rockat fett! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Var inne i en spelbutik idag och snackade lite Gran Turismo med säljaren. Han sa att han fått releasedatum.
Inte i mars som jag trodde, juni hade han fått ![]() |
||||
Demot räcker långt för mig, NFS Shift finns ju till PS3 oxå och min G25:a funkar även på PS3
![]() Jag minns jag spelade GT för ett antal år sedan på en PS1:a killen som hade konsollen och liret tyckte det var SÅÅ bra, redan då upplevde jag en sopig känsla och mer arkad än simulator. Precis likadant med aktuell version. Har hört många som prisat aktuell version men vad missar jag? Ser bara ett tveksamt spel, taskig grafik och trist känsla i liret.... Sorry om jag är tjatig men jag vill gärna få en reaktion från er som tycker det är ett kanonlir. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
GT5 är bästa bilracingspelet till PS3 som jag har testat iaf. NFS Shift gillade jag inte. Kändes som man körde en stor buss med seg och oprecis styrning. Men spel till konsoller ska man nog inte ha för stora förväntningar på.
Grafiken i GT5 ska tydligen bli bättre i fullversionen. Detta tidsdemot ska man nog ta lite med en nypa salt. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Spelet uppskjutet på obestämd tid
![]() http://www.reuters.com/article/idUST |
||||
Demot var väl helt okej, bilen kändes dock väldigt lätt att få överstyrd, hoppas det inte smittat för mycket från forza.
Hur man kan tycka nfs shift är bra är för mig en gåta. Totalt överdriven fartupplevelse med trög och allmänt seg bilhantering. Men alla är vi olika ![]() ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
1.38.575 och 1.50.985 blev mina bästa tider. Skulle behövt spela lite mer känns det som.
![]() Bästa svensk blev femma, slagen av fyra finnar. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Rekommenderar www.wheelstandpro.com , den funkar kanon med G25 och 106" duk... ![]() Själv kom jag ner på 1.41.2/1:52.3 till slut, ser fram emot när fulla spelet släpps! ![]() |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 5745 besök totalt |