Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Banåkning 2010
1, 2   >>
10174 besök totalt
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Hej alla Renaultägande banåkningsentusiaster!

I denna tråd tänkte jag att vi kan samla ihop diskussioner om banåkningsevenemang 2010. Eftersom jag är ny har jag ännu ingen input att ge. Men jag ser fram emot input från er som vet! Vilka brukar vi samordna med/haka på? Jag vet att samarbetet med BMWSC verkar lite osäkert, så då är det väl desto viktigare att vi finner andra lösningar.

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Werger
Ängelhom
Här sen Sep 2007
Inlägg: 150



BjörnP skrev:
Hej alla Renaultägande banåkningsentusiaster!

I denna tråd tänkte jag att vi kan samla ihop diskussioner om banåkningsevenemang 2010. Eftersom jag är ny har jag ännu ingen input att ge. Men jag ser fram emot input från er som vet! Vilka brukar vi samordna med/haka på? Jag vet att samarbetet med BMWSC verkar lite osäkert, så då är det väl desto viktigare att vi finner andra lösningar.


Hallå! Jag ser att du sålt coopern och köpt riktig Bil!!

_________________
Johannes Werger

Bmw M3 e30 -88 såld
Renault Clio 1.8 16v "cup" -92
Mazda miata -95
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Werger skrev:
BjörnP skrev:
Hej alla Renaultägande banåkningsentusiaster!

I denna tråd tänkte jag att vi kan samla ihop diskussioner om banåkningsevenemang 2010. Eftersom jag är ny har jag ännu ingen input att ge. Men jag ser fram emot input från er som vet! Vilka brukar vi samordna med/haka på? Jag vet att samarbetet med BMWSC verkar lite osäkert, så då är det väl desto viktigare att vi finner andra lösningar.


Hallå! Jag ser att du sålt coopern och köpt riktig Bil!!


Japp. Minin var riktigt rolig men Renaulten känns - som du säger - lite mer som en riktig bil.

Hoppas kunna nyttja Renaulten på bana under året tillsammans med mina märkesbröder/systrar. Om det nu finns något banåkarintresse här.

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

BjörnP skrev:
...om det nu finns något banåkarintresse här.

Det tror jag visst att det gör.
Men de banåkaaktiva SportRenaultisterna är ju tyvärr inte så många. Det gör att det knappast är möjligt att ordna nå't i "egen" regi.
Tidigare har det ju samarbetats på lite olika håll bl.a med SVKG, Peugeot Sport Club, Opel/GTI-klubbarna och nu senast med BMW Sport Club. Hoppas att det erbjuds tillfällen till sådant även framöver.


_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Vi (klubben) kommer att annorna lite konbanor samt antagligen ett gotland ring äventyr. Men inget är helt spikat än men vi återkommer.

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Janard skrev:
Vi (klubben) kommer att annorna lite konbanor samt antagligen ett gotland ring äventyr. Men inget är helt spikat än men vi återkommer.

Det låter ju kul...
CRS på Gotland var väl en höjdare förra året om jag förstod det hela rätt...
Har ni i klubben diskuterat när på året Gotlandsäventyret skulle kunna äga rum och var konbanorna skulle köras? Lunda? Björkvik? Nå'n annanstans?


_________________

Rice and shine
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Kul att denna tråd kommit igång!

Vem ser till att de olika samarbetena (Lars Falk: "SVKG, Peugeot Sport Club, Opel/GTI-klubbarna och nu senast med BMW Sport Club.") fortsätter 2010?

Jag har haft kontakt med ordföranden för BMWSC som lovat att återkomma när han talat med banåkningsansvariga. Om ni har kontakter där - lobba gärna för ett fortsatt samarbete.

Vem kollar med:

- SVKG?

- Peugot Sport Club?

- Opel/GTI-klubbarna?

Finns det kanske flera man kan kolla med?

Mvh

Björn

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Lars Falk skrev:
Magnus Janard skrev:
Vi (klubben) kommer att annorna lite konbanor samt antagligen ett gotland ring äventyr. Men inget är helt spikat än men vi återkommer.

Det låter ju kul...
CRS på Gotland var väl en höjdare förra året om jag förstod det hela rätt...
Har ni i klubben diskuterat när på året Gotlandsäventyret skulle kunna äga rum och var konbanorna skulle köras? Lunda? Björkvik? Nå'n annanstans?



Japp på gotland hade vi skoj .... du missade något

Somsagt lösa planer men så här ser det ut nu
-GR 15 eller 16 maj
-Enkel typ av konbana 22 maj i GBG isamband med GBG träffen
-Konbana i augusti isamband med årsmöte antagligen på Björkvik ring

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Troligen kommer 2010 bli ett mellanår för mig med mindre köra än tidigare. Jag kommer nog hålla mig till de gratiskörningar ÖSK har för sina medlemar på Mantorp 6-8gånger per år + att jag sattsar på att komma iväg till de båda Ringarna i samband med semestern.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Spåret samarbete med BMWSC för 2010 verkar ha fallit bort: https://rejsa.nu/forum/posting.php?mode=quote&p=882755

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Janard skrev:
Vi (klubben) kommer att annorna lite konbanor samt antagligen ett gotland ring äventyr. Men inget är helt spikat än men vi återkommer.


mange angående Gotlandsträff i CRS forum skrev:
precis det verkar bli repris 8) . vi har siktat in oss på kristiflygare. under den helgen är det tydligen opentrackday öppet för alla. det betyder att vi inte kan hyra banan bara till oss men jag tycker det spelar mindre roll samt att det blir enklare för oss med flaggvakter o.s.v så som det ser ut nu så siktar vi på den helgen. peter håller på att kolla lite ytterligare så jag skriver lite mer när jag har mer info

Men boka gärna in den helgen redan nu

http://www.crs-forum.16v.se/viewtopic.php?f=14&t=10615


Det skulle ju vara kul att åka på Gotland nå'ngång i år. Jag skulle ju helst vilja åka tillsammans med likasinnade (med det menar jag folk med liknande värderingar som kör bilar med liknande prestanda).
Hur brukar det se ut på den allmänna åkningen på GR, vilka frekventerar banan då? Är det bara det balla folket med feta häskraftsmonster som är där för att sätta time-attack tider, eller?
om jag åker till Gotland för att köra på GR så måste huvudnumret för mig vara bankörningen under rimliga former.
En snack och korvgrillningsträff på ön med banåka som fjärde prio är inte intressant ur farbror Falk's synvinkel.
Då tycker jag det är bättre att vi bestämmer oss, ett gäng Renaulter, för att träffas på Sviestad när LMS har "provapå"-bankörning. Det är ju liksom mycket enklare att åka till Linköping är Gotland.




Cliosar på Sviestad.

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Somsagt inget är bestämt än men om vi ville åka tillsammans på banan så verkade det som även det gick att ordna. Peter (han som håller i trådarna ) skulle kolla lite mer vad som gäller och hur vi skulle gå tillväga hursom idagsläget verkar det kosta 1000 kr för bankörningen och då skulle tydligen lunch ingå

Har även pratat lite med PSC (peugeot sport club) och det verkade som vi kunde vara med på ett hörn på någon av deras banträffar. Så det verkar lovande .

Jag skriver mer om detta när jag vet mer

Vad skulle vara intressant för er att åka på?

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Janard skrev:
Somsagt inget är bestämt än men om vi ville åka tillsammans på banan så verkade det som även det gick att ordna. Peter (han som håller i trådarna ) skulle kolla lite mer vad som gäller och hur vi skulle gå tillväga hursom idagsläget verkar det kosta 1000 kr för bankörningen och då skulle tydligen lunch ingå

Har även pratat lite med PSC (peugeot sport club) och det verkade som vi kunde vara med på ett hörn på någon av deras banträffar. Så det verkar lovande .

Jag skriver mer om detta när jag vet mer


Härligt att ni har planer.

Att åka med PSC skulle säkert vara kul.
Vi var ju några som åkte med dem för några år sedan på bl.a Kullen och Gelleråsen. Bland de trevligaste trackdays jag upplevt. thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



En sak till att dra ihop ett gäng och åka till Sviesta är även det en bra idé

Samt en härlig lockningsbild från gotland


_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator


_________________

Rice and shine
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2904



Lars Falk skrev:

Hur brukar det se ut på den allmänna åkningen på GR, vilka frekventerar banan då? Är det bara det balla folket med feta häskraftsmonster som är där för att sätta time-attack tider, eller?


Har kört 5 dagar totalt på allmänhetens körning och det har varit väldigt blandat med folk. Har stött på allt mellan Miata till Porsche GT3 RS. Samt allt ifrån rena gatbilar till rena racebilar (som iofs inte har kört samtidigt som gatbilarna). Brukar vara en del som har kört banträff dagen innan och väljer att köra allmänhetens körning också. En dag då jag var där var det mycket folk som var intresserade av att sätta snabba tider då det hade varit en sådan banträff dagen innan.

Roligast var nog när jag och Emil var där och var i princip ensamma på banan och hade nästan identiska bilar. Det var även roligt när jag körde mot en JTCC bil eller en S60 challenge bil.

Kommer att åka ner någon gång iår också och köra allmänhetens körning. Charmen är ju att man kan åka ner när vädret ser bra ut och suget infinner sig. Gotland är en fantastisk bana som jag inte ännu har tröttnat på, börjar behärska den bra först nu.

Är tveksamt till att jag kommer att köra något på Sviestad iår, skulle vara som avrostning isf...

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Hej på er!

Jag jagar febrilt banåkningstillfällen 2010 nu när samarbetet med BMWSC spruckit. Och det är inte det lättaste om man endast kan ta sig iväg på helger - kontorsråtta som man är. Hittade dock den här informationen som verkar högintressant: http://www.fordclubsweden.se/forum/showpost.php?p=486844&postcount . . . .

Är det någon som har koll på vad som ligger bakom detta?

Mvh

Björn

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Hej
Dessa rena banåkar event är bokade i klunbben
14 maj på gotland ring (20 platser, fylls så långt som det är möjligt med klubbmedlemmar, antar 1000 kr i avgift)
5 sept på kinekullering med bla PSC (10 platser, 800 kr i avgift)

28 augusti björkvik ring (datum inte helt spikat än men antagligen gratis för klubbmedlemmar)


Sen blir det säkert några sviesta åkningar

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Magnus Janard skrev:
Hej
Dessa rena banåkar event är bokade i klunbben
14 maj på gotland ring (20 platser, fylls så långt som det är möjligt med klubbmedlemmar, antar 1000 kr i avgift)
5 sept på kinekullering med bla PSC (10 platser, 800 kr i avgift)

28 augusti björkvik ring (datum inte helt spikat än men antagligen gratis för klubbmedlemmar)


Sen blir det säkert några sviesta åkningar


Tack för infon Magnus! Jag får nog se till att gå in på www.clubrenaultsverige.com lite oftare. Dessvärre krockar samtliga tillfällen med jobb, bröllop och bröllop (i den ordningen) så jag får se till att hitta lite andra körningar denna säsong. Och sen finns ju som du säger alltid Sviestad.

Vore dock kul att höra om det ev samarbetet med Fordklubben gäller.

Mvh

Björn

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104


Trådstartare
Kära vänner!

I går sålde jag Renaulten. Det blev en minst sagt kort sejour (och en kanonaffär )

Nu blir det MINI igen och därmed banåkning med BMWSC. Årets nyhet i BMWSC är en MINI-cup, dvs en tävling endast för MINIs. Något som Renault kanske kan inspireras av. Hoppas att ni får till fler bandagar än vad ni har nu - för det är era fina bilar värda.

Mvh

Björn

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Peder
Stockholm, Täby
Här sen Dec 2005
Inlägg: 4



Hej,

Är ny på forumet så jag hoppas jag postar korrekt nu... Jag lade handpenning på en Clio Sport -04 igår och hämtar den på torsdag. Inleder säsongen med en bankörning som min arbetsgivare anordnar mån 7/6 på Gelleråsen och är intresserad av minst en bankörning till under sommaren. Jag ska försöka hålla mig uppdaterad här på forumet eftersom det såklart vore allra roligast att åka med likasinnade i liknande bilar. Hur som helst så anmäler jag mitt intresse för bankörning under 2010.

//Peder

_________________
Peder Wiegurd
Citera
RenaultSport
Banåkning 2010
1, 2   >>
10174 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande