Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Upprop för Anderstorp motorbana.
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21   >>
39 besök senaste veckan (106178 totalt)
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1763



Jag blir så trött på alla som ska lägga sig i och sabotera för mig då jag försöker utöva min hobby! Det är så politiskt korrekt att klaga på motorsport och gnällspikarna kommer undan med så mycket korkat trams. Så fort motorer är involverade, då ska det stoppas, utan rim och reson, utan respekt eller hänsyn.

Då U2 hade konsert på Ullevi hörde vi det i vårt hem i Mölndal, men vi startade faktiskt inte en proteströrelse för det. Under Stockholms-festivalen spelade banden mitt inne i centrala Stockholm tills midnatt, men det var OK. Fotbollsmatch på Ullevi, det går bra för då snackar vi ju bara lite fylla och skadegörelse. Fotboll är fint, för duktiga killar och tjejer. Inga motorer = duktigt. Då jag var på licenskurs på Mantorp bad de att jag absolut inte skulle komma med en bil med dekaler på, för då kunde någon ledas att tro att det var ett race på gång och börja ringa in och klaga igen. Det är så tragiskt att man kan spy.

Men ja, ja e int' bitter ja. (jo, kanske lite)

Signerat, såklart.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Stefan75
Stockholm
Här sen Jan 2010
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


thumbs up

_________________
Stefan Bergström
Citera
Johan.N
Borås/Aplared
Här sen Feb 2006
Inlägg: 126



Påskrivet

_________________
F.d. ROC-Audiägare
http://www.youtube.com/watch?v=_MleYugF12E
Såld
Audi A6 3.0 TDI Quattro -06
Audi A4 1.8 TQ-97
Audi A4-95

Johan Nilsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41553

Forumägare
Forumägare

Citat:
Hej alla



Tillståndet för motorbanans verksamhet är nu inne i ett avgörande skede.

Vill som parentes säga att jag plockat ett antal adresser ur min adresslista för detta första meddelande utan grundligare tanke på representation mm. Sprid gärna detta till alla som kan vara intresserade. Lämna också epostadresser till mig så får de information direkt.



Tågordningen på ärendet är följande:

Nu är Länstyrelsen nöjd med ansökan. Därför har ansökan skickats till ett antal intressenter. Gislaveds kommun är den tyngsta i det sammanhanget. Alla intresserade får nu yttra sig i ärendet. (som ni sett i bladen så har en del varit ute i god tid) Det ska vara inne första veckan i Februari.

Därefter kommer Länsstyrelsen att göra ett förslag till beslut som sedan går ut på remiss igen. Det kommer att ske om några månader. (i detta läge är det mycket svårare att påverka beslutet)

När dessa yttranden kommit in så tar sedan Länstyrelsen beslut.

Detta beslut kan sedan överklagas till Miljödomstolen. (Ganska troligt Va)



Samhällsföreningen planerar två aktiviteter.



1. Ta initiativ till en bred skrivelse med så många underskrifter som möjligt från föreningar och företag i Anderstorp. Jag gör ett utkast som ASF:s styrelse får redigera. Därefter går den ut till så många som möjligt som vill ansluta sig. Detta har jahg tänk kunna ske med ett E-postmeddelande från var och en som bifogas skrivelsen. I detta är det bra om en beskrivning av avsändaren finns med. Förenings/företagsnamn vilka som underteckanr. Gärna namn på enskilda personer etc. Allt går sedan med skrivelsen till Länsstyrelsen efter en presskonferens.



2. Jag har förvissat mig om att Anderstorps Samhällsförening får låna motorbanan under några timmar Lördagen 2010-01-23. Exakt tid meddelas senare. Tanken är att alla som vill kan komma och i sakta mak köra något varv på banan. Får vi en hyggligt bra uppslutning på detta så har vi en kraftig manifestation som kommer att ge eko. Press, Radio och TV inbjuds till manifestationen. Presskonferens kommer att hållas innan manifestationen. Jobbar på att få stor plats i tidningarna veckan innan.



Anderstorps Samhällsförening har inte gott om pengar. För manifestationen behöver vi pengar till att annonsera kring denna manifestation. Detta kan vi bara göra via bidrag från privatpersoner och företag. Jag är tacksam för besked om vilja att vara med och bidra kan komma mig till del. Betalningsinstruktioner kommer senare. Fakturering kan ske men om det kan vara underlag som kostnad är jag inte man att bedöma. Att få möjlighet till annonsering är en förutsättning för att genomföra manifestationen.

Anderstorps Samhällsförenings Bankgiro finns öppet för ändamålet 5735-6436. Märk med "annons".

Ett mail till mig som förhandsbesked är välkommet.



Viktigt är att den enda inblandning Anderstorps Motorbana AB har i denna manifestation är att Anderstorps Samhällsförening fått låna banan under en tid då ingen annan verksamhet finns på densamma. Detta för att inte påverka AMAB:s relationer med kommmun och myndigheter i ärendet. Detta är mycket viktigt och ett villkor för att vi får låna banan.

Det är Anderstorps Samhällsförening som arrangerar manifestationen.



Åke Fridén
Villa Solvända
Södra Tånghult 40
33491 Anderstorp
Tel: 0371 167 22
Mob: 0709 151 787
Fax: 0371 168 22
Epost: ake.friden@telia.com
Hemsida: www.solvanda.eu


_________________
Magnus Thomé
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Många som vill ha aktiviterer på anderstorp 6400 underskrifter hitills thumbs up thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
AxelT

Här sen Jun 2009
Inlägg: 529



Goda krafter verkar ju för det i alla fall thumbs up

_________________
Axel Tanner
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jag skulle kunna tänka mig att deltaga i en eventuell manifestation MEN jag sätter mig inte ensam i kärran och kör 50 TOR för detta. Samåkning eller kanske ännu bättre en buss som plockade upp oss längs med vägen hade rockat.

Blir så himla trött på detta eviga tjöt om att vi stör alla, var fan skall vi vara då? Hur många motorbanor och tillåtna dagar finns det i förhållande till intresserade? Det känns som en stor jävla egotripp från folket runtomkring. Sen får man väl försöka sätta sig in i deras situation, beter sig folk illa runt om banan osv blir det ju mest kattskit, vi bär ett ansvar alla vi motorentusiaster även åskådare och folk runtomkring arrangemanget. Decibelkravet kan jag köpa och det vill ju till att vi alla tar vår beskärda del av ansvaret där, men det får ju inte eskalera iväg till några 75 db precis. Näe 95 eller vad det nu är som gäller i dagsläget tycker jag rensar bort det allra värsta.

Ber om ursäkt för språkbruket men jag brusar verkligen upp varje gång detta kommer på tal. SS försvann mer eller mindre förra året, riktigt jäkla trist med tanke på hur bra vi har haft det där, vad blir nästa offer för alla surkartar? Det bästa hade varit om vi kunde få någon entusiast att få in folket som misstycker i gemenskapen, men då måste man nog vara en vass jäkel, dock tror jag möjligheten finns att omvända ett stort antal kritiska om man är skicklig. Nog med ordbajseri från mig nu!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Johan Sjöström skrev:
Det bästa hade varit om vi kunde få någon entusiast att få in folket som misstycker i gemenskapen, men då måste man nog vara en vass jäkel, dock tror jag möjligheten finns att omvända ett stort antal kritiska om man är skicklig. Nog med ordbajseri från mig nu!



Dom skulle behöva sig en rejäl åktur runt banan med något häftigt , hade säkert inte konverterat alla men några iaf

_________________
Viktor Starkman
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



Johan Sjöström skrev:
Jag skulle kunna tänka mig att deltaga i en eventuell manifestation MEN jag sätter mig inte ensam i kärran och kör 50 TOR för detta. Samåkning eller kanske ännu bättre en buss som plockade upp oss längs med vägen hade rockat.


Buss som hämtar upp i Hässlehåla hade jag gärna satt mig i.

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Johan Sjöström skrev:

Blir så himla trött på detta eviga tjöt om att vi stör alla, var fan skall vi vara då? Hur många motorbanor och tillåtna dagar finns det i förhållande till intresserade? Det känns som en stor jävla egotripp från folket runtomkring. Sen får man väl försöka sätta sig in i deras situation, beter sig folk illa runt om banan osv blir det ju mest kattskit, vi bär ett ansvar alla vi motorentusiaster även åskådare och folk runtomkring arrangemanget.



Just det där med att uppföra sig. Brukar jag reta mig lite på. Kika bara på en allsvensk fotbollsmatch
fylleri skadegörelse,slagmål & mängder av poliser. Då verkar det var ok Säger bara suck (måste bara få klaga lite)

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
AxelT

Här sen Jun 2009
Inlägg: 529



Vi inom motorsporten uppför oss överlag bra tycker jag... Varit iväg och tittat på STCC och banträffar och aldrig sett någon som betett sig illa eller förstört, då har det ändå varit ganska mycket folk (om än inte de tiotusentals som kanske kommer till en stor fotbollsmatch). Undrar vad det beror på?

_________________
Axel Tanner
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Ultura skrev:
Dom skulle behöva sig en rejäl åktur runt banan med något häftigt , hade säkert inte konverterat alla men några iaf

Jag vet faktiskt inte om det skulle funka... Ibland får man intrycket att det är frågan om bittra människor som "accepterat" att livet bara är arbete, mat, sömn och lite obligatoriskt socialt spel, och - kanske omedvetet - missunnar alla andra allt utöver detta. Vissa går säkert att väcka, men i många fall framkallar man nog snarare en panikreaktion om man lyckas väcka några känslor och äkta närvaro över huvud taget. Människans inneboende rädsla för förändring, och allt det där...

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



olofson skrev:
Ultura skrev:
Dom skulle behöva sig en rejäl åktur runt banan med något häftigt , hade säkert inte konverterat alla men några iaf

Jag vet faktiskt inte om det skulle funka... Ibland får man intrycket att det är frågan om bittra människor som "accepterat" att livet bara är arbete, mat, sömn och lite obligatoriskt socialt spel, och - kanske omedvetet - missunnar alla andra allt utöver detta. Vissa går säkert att väcka, men i många fall framkallar man nog snarare en panikreaktion om man lyckas väcka några känslor och äkta närvaro över huvud taget. Människans inneboende rädsla för förändring, och allt det där...


Det är nog sant som du säger tyvärr

_________________
Viktor Starkman
Citera
Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008
Inlägg: 1228



I dagsläget är det faktiskt så att det räcker med en enda person som sätter sig emot så hindras verksamheten.
Själv håller jag på med flyg och det är samma visa där. Det är dags att någon sätter ner foten och stoppar sådant här.
Tyvärr så är en del politiker och tjänstämen lite väl måna om att vara politiskt korrekta eller i ren
okunskap stoppar olika verksamheter. Detta drabbar både utövare och arrangörer. Livet blir tråkigare och det kommer in mindre pengar till stat och kommun. I varje kvarter bor det en gnällspik som gnäller på allt.
De blir aldrig nöjda hur det än blir, det verkar som om de söker sig till områden där de kan hitta något att klaga på.
Synd att de ska få så mycket makt för att sabba för oss andra.

_________________
Willy Speljak
Corvette C4
Husbil
Citera
JonasS
Karlshamn
Här sen Jun 2006
Inlägg: 332



thumbs up

_________________
Jonas Sandborg
BMW M3 E30 -87 Såld
BMW M3 E90 -11 Såld
BMW 3.0 CSI -72
Porsche 996 GT3 -04 Såld
Lotus Exige S240 -08
Shelby gt350 -17
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Det går framåt över 7100 har skrivit på nu thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Skrivit på!

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Thim
Lagan
Här sen Aug 2006
Inlägg: 123



Jag bor granne med en golfbana. Man kanske ska klaga på att man hör folk och gräsklippare vid 5 på morgonen och att det är folk utanför min trädgård efter 16 när man kommer hem från jobbet.
Undrar om det hade tagits upp i länsstyrelsen?

Givetvis har jag skrivt under.

Skickade ut ett mail på jobbet och det gav utdelning redan efter en timme med många underskrifter. Kul att så många i landet bryr sig om lilla småland

_________________
/Thim Tollin #518 BMW SC,
BMW Cup representant

Pit crew Team Kinnby Motorsport
BMW 520-3,5 -87
Hyundai i30 Sport -09
Volvo Amazon -70
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



påskrivet.

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
qdtjant
Solna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Påskrivet !

/Janne

_________________
Jan Törnkvist
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Sleipner skrev:
Jag blir så trött på alla som ska lägga sig i och sabotera för mig då jag försöker utöva min hobby! Det är så politiskt korrekt att klaga på motorsport och gnällspikarna kommer undan med så mycket korkat trams. Så fort motorer är involverade, då ska det stoppas, utan rim och reson, utan respekt eller hänsyn.


Mina intressen är motorsport och skytte. Jag gillar vin också.
Allt hårt reglerat av Stat, Polis, Kommun eller någon boende i närheten.

Tydligen var det Rikskrims inställning att alla som sysslar med praktiskt skytte övar inför bankrån!
Som tur är har "vissa" gått i pension så det börjar svänga.

Min förra skytteklubb fick lägga ner, för nu ligger IKEA och bostäder där. Har kommunen bestämt sig så har de.


PS Måste dra en liknelse. Det klagas från nyinflyttade i området kring Lövsta soptipp att det luktar sopor.
Vad trodde de? Att om de köper ett hus som ligger brevid en soptipp, att det skulle lukta Chanel No 5 eller?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Allmänt banåkaforum
Upprop för Anderstorp motorbana.
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21   >>
39 besök senaste veckan (106178 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande