Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84 | 20-årsjubileum
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 42, 43, 44   >>
13 besök idag (262525 totalt)
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Bra kämpat! Ses på Knutstorp Glädjer mig återigen att ha en bil med "sofistikerade" upphängningar som inte kräver allt för mycket justeringar som beror på varandra!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11255



Eddie Varvstopp skrev:
F.ö. landade vikten på 1195kg med transporthjulen och man får nog lägga på 20kg till för räserhjulen.


Jag antar att vikten är med dig i bilen? Funderar mest på viktskillnanden på min med Opelmotorn i jämfört med Porschemotorn.

Första regbesiktningen vägde den 1060 kg, men ~25-30 liter soppa i, 5 liter vatten, en dunk olja, domkraft och lite verktyg
Andra regsbesiktningen med mindre prylar i, men mer soppa, så landade vägen på 1080kg.
Det var utan förare, men med reservhjulet
När Dude gjorde cornerweight på den senare så vägde den 1173 med mig i (dvs 90-95 kilo då).

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Bra kämpat! Ses på Knutstorp Glädjer mig återigen att ha en bil med "sofistikerade" upphängningar som inte kräver allt för mycket justeringar som beror på varandra!


Det kan du vara glad för hade själv föredragit att inte behöva använda lika mycket intelekt vid hjulinställningen .

Vi ses på lördag

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Marcus Gustafsson skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
F.ö. landade vikten på 1195kg med transporthjulen och man får nog lägga på 20kg till för räserhjulen.


Jag antar att vikten är med dig i bilen? Funderar mest på viktskillnanden på min med Opelmotorn i jämfört med Porschemotorn.

Första regbesiktningen vägde den 1060 kg, men ~25-30 liter soppa i, 5 liter vatten, en dunk olja, domkraft och lite verktyg
Andra regsbesiktningen med mindre prylar i, men mer soppa, så landade vägen på 1080kg.
Det var utan förare, men med reservhjulet
När Dude gjorde cornerweight på den senare så vägde den 1173 med mig i (dvs 90-95 kilo då).


Jopp, det är stridsvikt med mig i (ca 80kg). Jag tycker spontant att det är lite mycket jämfört med andra vägningar.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087





Såhär glad var Edvin efter att jag felaktigt berättat för honom att han kom trea i mod, men i själva verket var inte så fallet. Jag är bra taskig

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Citat:
[img]Bild-på-en-överumplad-förare[/img]

Såhär glad var Edvin efter att jag felaktigt berättat för honom att han kom trea i mod, men i själva verket var inte så fallet. Jag är bra taskig


Hahaha, det var den bästa practical joke ever Snyggt upplagt och väl framfört thumbs up .

F.ö. förbaskat tjusig bild

Racerapport kommer...

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Eddie Varvstopp skrev:
Citat:
[img]Bild-på-en-överumplad-förare[/img]

Såhär glad var Edvin efter att jag felaktigt berättat för honom att han kom trea i mod, men i själva verket var inte så fallet. Jag är bra taskig


Hahaha, det var den bästa practical joke ever Snyggt upplagt och väl framfört thumbs up .

F.ö. förbaskat tjusig bild

Racerapport kommer...


Hur gick det då? Racerapport!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Dennis Kullman skrev:

Hur gick det då? Racerapport!


Kul att du frågar här kommer den:



Jag hävdar att man måste uppleva misär innan man verkligen kan njuta av riktig lycka. Att alltid ha det bra kan inte generera samma uppskattning av det goda om man inte har något att jämföra med, typ. Under helgens race fanns det stunder jag funderade på om det ens var lönt att fortsätta men så kom vändningen och jag åkte ifrån tävlingen med ett stort leende. Nåväl, började dagen med senare ankomst till banan än vad jag tänkt. I vilket fall var in mek Roy på plats som även hjälpte till med besiktningen. Dessutom använde vi hans bil som servicebil och jag hade bra med tid att skruva på slicksen själv. Ganska onödigt skulle det visa sig. Rutinerna för tävlingsdagen flöt på som vanligt fram till min tur att besikta bilen. För första gången i världshistorien kunde Micke på goda grunder ge anmärkning på bilen, vilket fick honom att lysa som en sol i småregnet. Anmärkningen är felaktig burstoppning vilket är helt korrekt då jag helt enkelt glömde bort att sätta dit dem när jag lastade bilen (de ligger kvar fint i garaget). Men jag fick i.a.f. ett klistermärke och kunde tävla. Vi delar dagen med BMW cup och jag träffar på 2 av mina elever från Racingskolan . Det var en del väntan på första passet och regnet visar inga tendenser att avta, det är rejält blött. Jag grubblar över däckbyte och det slutar i att jag sätter på gatdäcken utan att plocka bort mina spacers. I depå ser det ut att få plats utan problem även om hjulen sitter typ 3cm längre ut. Förhoppningen är att mina fint mönstrade Michelin Energy Savers skall klara vätan bättre än slicksen.


Tidskval 1

Bra tänkt men ändå inte riktigt bra. Min gamla energy savers som funkat bra i torrt var helt kass i regn. Vänstern upp till hårnålen låste jag upp vi flera tillfällen dessutom snurrade jag vänstern efter hårnålen på ett av de första varven. Det var helt enkelt svårt att känna när det låste upp och det kändes inte alls tryggt så körningen blev därefter. Min PerformanceBox hoppade igång efter första varvet utan att jag behövde sätta startpunkt men det visade sig att den inte ville visa alla efterföljande varv. Jag kunde dock glädja mig åt min återfunna intervalltorkarfunktion . Jag befarade att det skulle bli trögstyrt med utflyttade hjul men det funkade riktigt bra. På det stora hela ett dåligt pass . Sen blev det lunch som jag hade sällskap med depågrannen och alltid så trevliga Niklas M (diggar hans sjukt snabba Modsport 951).


Foto: Ronny Persson - fler bilder från tävlingen finns på hans Facebooksida

Tidskval 2

Lite torrare blev det under det andra passet men fortfarande blött. Sätter startpunkt för min PerformanceBox 2ggr då den inte ville hitta satelliter ordentligt. Ingen kul körning var det här heller vilket är lite udda då jag normalt gillar köra i regn. Anledningen är att jag helt saknar förtroende för bilen. Jag lyckas även snurra på rakan, vilket är första gången någonsin. Rätt läbbigt när man vet att det finns RS bilar på banan, men jag var helt ensam och höll mig på det svarta. När det flaggades av var jag inte alls glad. Kollade resultatlistorna och jag hade cirkulerat på 1:32 tider men jag var förvånande 2 platser från sist, något att rösta sig med åtminstone. Sedan var det väntan på race och det slutar regna. Thomas L. kommer förbi och säger det jag vill höra rörande däckval. Många väljer att vänta in i det sista innan däckbyte, men jag klarar inte av den stressen så jag vill göra det i god tid. Det kräver att man fattar ett fast beslut och står vid det. Jag valde slicks och bytte. Det skulle visa sig vara ett bättre beslut än vad jag anat.


Race

Rullar upp till starten och tänker att jag skall utforska slicksen ordentligt nu på den torra banan. Jag påminner mig även om att jag har varit startsnabb i denna klass. Jag står med en Ginnetta bakom mig längst bak i fältet. Jag tar starten och det blir snabb koll runt om mig för att snabbt dyka in mellan bilarna framför mig. Där tar jag en bil. In i första kurvan är det fint och öppet på innern så där dyker jag in och i utgången har jag tagit en bil till. Sedan är rätt kaotiskt för det snurrar av bilar framför mig både här och var. Har ingen aning var jag befinner mig i fältet men nu ska det köras. Man märker att det är helt annan respons i bilen med slicksen. När jag kommer ut på andra varvet jublar jag av glädje, bilen är helt underbar att köra. Jag ser snart 1:11 tider på displayen och jag får span på Per R. i sin röda Ginetta. Nu dansar bilen fram när jag försöker köra ikapp (får mig att tänka på DTM sent 80-tal). Det är inte fråga om snygg körning, jag försöker ju dra upp tempen i däcken och kurvorna utmanas med både under- och översyrning. Ratthållning och andning är det slarv med men det är högt tempo. Efter att blivit varvad av ledarbilarna tappar jag Per men ångar vidare. Så får jag till ett bra varv vilket visar sig vara det sista och jag passerar målflaggan med 1.11,1 på displayen. Jag är strålande glad .


Röd: Mitt nya personbästa från lördag. Blå: Tidigare personbästa 1:11,194 daterat 2010 på Toyo 888

Har ingen aning om hur det blev resultatmässigt och det känns inte som det spelar roll, så jag väntar till de publiceras på klubbens hemsida. Det blir ihop packning och däckbyte igen för hemfärd. Mitt lagade krängarfäste har gått sönder igen men är inte helt av hinner jag notera. Saker jag tar med mig hem är erfarenheterna att spacers kan man låta sitta på om man växlar mellan slicks och transporthjul samt hur det är att köra 11-tider . Senare när jag tittar på mina loggfiler så får jag det bekräftat, jag har kört slarvigt och det finns bra mycket tid att hämta bara genom att köra ordentligt . Ett exempel är hur pinsamt dåligt jag kör över NGK krönet men det kände jag även på mig. Det fanns dock ett par kurvor där jag kör tuffare bland annat vänstern upp till Idioten där jag även peakar i sidokraft, en bit över vad jag gjort med r-däck. Det var verkligen skönt att få köra bilen med en vettig grundinställning. Nu behöver jag optimera, däcktrycket var 2,5 bar kallt och jag har ju inte tittat på varken hjulvinklar eller dämparinställningar. Så nytt personbästa är att vänta (om vädret tillåter ). Hur jag än ser på det är mitt nya personbästa satt på årets första stint med slicks och den vetskapen gör mig riktigt glad .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4101



Så här ska en racerapport se ut!

Välskrivet och personligt, mycket trevlig läsning, och grattis till 1,11 tiden

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3684



Kul racerapport Eddie!! thumbs up

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Kul rapport och grattis till PB!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Riktigt kul att läsa! Välförtjänt PB!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Kul att rapporterna uppskattas Dags för lite uppdatering:

Fick tillfälle att ta en sväng till garaget med hela familjen. Det började med att sonen ville dit när han hörde att pappa skulle arbeta på räsern. Ett snabbt beslut blev att aktiviteten skulle vara att montera FIA-burstoppning. Vad som är lite ironiskt är att sonen har pillat bort bitar av den gamla och frugan var den som installerade den befintliga när vi byggde buren för 14 år sedan. Med andra ord, sonen fick hjälpa till att fixa det han sabbat och jag hade dessutom kompetent hjälp med erfarenhet med mig . Inget konstigt att få sakerna på plats men man undrar hur det kommer bli när jag sätter på mig hjälmen, det är inte gott om plats om man så säger..



Jag har också varit i garaget på egen hand. Då fick jag fixat det trasiga krängarfästet i länkarmen och gjorde en upptäckt på köpet. Krängaren hade tappat sin rörlighet mot karossen och kärvat ihop i delrin blocken. Troligtvis har jag haft bra fjäderkonstant men själva kränghämmarfunktionen ganska bristfällig. Nu är det vidgjort och det är nu riktigt bra rörlighet igen.

Detta fick mig att tänka på min att-göra-lista för vintern. Först ville jag glömma den men trots den pinsamt dåliga framdriften så tänkte jag ändå göra en uppföljning. Jag har faktiskt kunnat bocka av en del av punkterna .
Roliga uppgraderingar:
* Styrservorack - Nä och den får nog vänta till nästa vinter...
* Styling och stripes - Nej, troligtvis även detta ett vinterprojekt
Buggfix att adressera gamla irritationsmoment:
* Intervalltorkare - JAAA, äntligen funkar det !!
* Tankavvluftning - Nej
* Kanisterflytt - Nej
* Oljetempmätare - Nej, min VDO får ligga kvar på hyllan ett tag till...
* Omdragning av kylslangarna till bromsarna - Nej
* Huvpinne - Nope
Nödvändigt Underhåll:
* Fixa läckage i en bakdämpare, igen - Japp, vad jag kan se är de äntligen täta .
* Ny stol - Javisst!
* Hjulinställningsapparat - Javisst, det blev bra och nu ska jag bara lära mig använda prylarna
* Ny framruta och plastbakruta - Nej, troligtvis kommer denna bli ett vinterprojekt.
* FIA burstoppning - en ny punkt som uppkom då det blev en regeljustering under året. Lite sent justerat men likväl fixat .

Jag är ju en såndär som gillar listor så jag ska faktiskt hålla kvar den och se vad jag kan få fixat under sommaren. Detta hjälper mig faktiskt att hålla fokus på vad jag bör göra .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare


Hade man varit en skald i paritet med den gode Cornelis Vreeswijk hade man kunna dikta ihop ett musikstycke med temat av mitt ständigt havererande krängarfäste. Men det är jag inte så det får bli ett vanligt träigt inlägg istället där jag gnäller om det . Nåväl, MSCC KM2 på Ljungbyhed avlöpte med en bekymrad min. Inget direkt totalhaveri men smås saker som förbryllade. Dagen startade i vanlig ordning och min mek Roy var redan på plats med mina slicks när jag kom. Så mycket enklare det är att skruva hjul när spacers redan sitter på, en lärdom från förra deltävlingen. Besiktningen sköttes av Micke, han dök på bilen med stor entusiasm för att se utfallet från förra gången. Han blev nöjd när han såg min nya burstoppning och då bjöd jag honom på en kopp kaffe . Man måste visa sin uppskattning till de tappra funktionärerna som ställer upp . Strategin för dagen är att 1 - vrålköra för att få däcktemp samt vänja mig vid högre kurvhastigheter, 2 - få ett vettigt spår genom chikanen efter Porscherakan.

Tidskval 1

Så skulle det köras. Dagen delades med BMW Cup och jag stötte på en elev från Racingskolan som skulle köra. Han hade kört rätt flitigt på Ljungbyhed och jag fick tips från honom hur jag skulle ta Porsche-chikanen på baksidan. Kul att kunna dela erfarenheter. Det var rejält varmt och jag såg till att fläkten var igång redan vid start. I början hade jag svårt med växelval över banan men däremot hittade jag bra bromspunkter. Jag är inte riktigt helt hemma på Ljungbyhed även om jag kört där tidigare. Tempot ökar under passet men också överstyrningen. Porsche-chikanen är i princip omöjlig med växelvalen så det blir inget bra flyt igenom . Trots många fria varv visar laptimern 1.05 tider. Jag kör av passet väldigt förbryllad för hela situationen stämmer inte..


Flatspot tycker jag är tecken på att man inte fegkör :P

I depå kollas däcktemp och det ser väl ok ut. Men mitt kalltryck på 2,4 har nu blivit lätt hysteriska 2,8 varmt. Justerar ner till något höga 2,4, vilket är rikttrycket tills jag får rätt däcktemp. En förklaring på den skumma körkänslan får jag när jag kollar fästet för krängaren. Åter igen är det av vilket svarar på varför bilen inte kändes rätt. Som tur är det min prototypinfästning på länkarmen som körts i variant 2. Variant 1 av fästet finns oskadat (ett hål för infästning) så det är bara att flytta krängarstagen till nya positioner. Dessvärre blir det till en mjukare sättning än tidigare men bättre än ingen alls. Jag får det fixat innan lunch och verkligen uppskattat att den är inkluderad i anmälningsavgiften .

Tidskval 2

Efter en god hamburgare bär det av ut igen. Jodå, lite bättre är det men inte helt ok. Jag gillar verkligen att ha bilen styvare fram men inget jag kan göra något åt nu. Under passet bättrar jag på Porsche-chikanen och får klart anständingt flyt igenom. Under passet har jag lätt draghjälp av en röd Ginetta G20. Nu visar laptimern 1:04,6 som bäst men jag är inte nöjd och undrar om krängarfästet är paj igen. När passet flaggas av står Roy beredd att ta lite däcktemperaturer. Det börjar närma sig bättre temp i.a.f. och jag har anledning att släppa däcktryck för att åter komma ner till 2,4. I depå kollar jag krängarfästena och de ser hela ut, tack och lov. Däremot blir jag besviken att loggfilen från passet inte registrerats på kortet . Det var ju en stund till nästa körning så det fanns tid och dessutom behövde jag söka skydd i hettan så det blev lite koll i hopp om att hitta svar. Det var inte mycket att gå på från första tidskvalet...

Race

Och så blev det dags för race. Startar som vanligt sist i fältet men gör en bra start, igen (är fortfarande ovan att jag är startsnabb i denna klass). Tar en bil direkt och det är lite trassligt när Andreas inte kommer iväg med sin Boxster längre fram. In i första böj blir jag omkörd, fast det var nästan väntat. Under de första varven blir det lite rokad i placering mellan oss längst bak i fältet och sedan stabiliserar det sig. Framför mig har jag nu vit Ginetta G20 nr. 552 (Mats Olsson) som det blir jakt på hela vägen till mål. Nu ökar tempot i Porsche-chikanen och vid ett tillfälle får jag kast på bilen i utgången. När jag känner första retursladden tänker jag att "detta kommer inte sluta gott, det kommer göra ont..", jag räddar den och nästa retursladd och ytterligare någon. Jag är fortfarande på det svarta och bilen har återfått rätt kurs så jag kör vidare, ytterst tacksam att jag faktiskt kan göra det över huvud taget. Jakten på #552 fortsätter och varv på varv upprepar sig. Ut på rakan ligger jag i bakljusen på honom och han drar ifrån. I första böjen tar jag in på honom, men i utgången drar han iväg igen. Efter Porsche-chikanen knappar jag in på honom för att upprepa scenariot ut på rakan igen. Nu ser jag låga 1:04 på laptimern. Inte för att bilen känns bättre men själva körningen är jag rätt nöjd med. Tyvärr kan jag inte hota honom så det blir målgång på samma plats. Efter racet kollades däcktempen och jag kan nu konstatera att jag ligger bra nära där jag borde.


Röd: 2019 Blå:2018

Ok, en koll på loggfilerna från racet. Första roliga indikationen är att jag håller bra hastighet i första böjen , kan fila spåret lite till men hastigheten finns. Dessutom ser jag på G-plotten att jag utnyttjar däcken bättre på ett par ställen. . Det även ett par stint som indikerar att jag faktiskt har bättrat min körning genom Porsche-chikanen, nu behöver jag bara mer träning. Men det finns även här en sak som förbryllar, topphastigheten på rakan är tydligt lägre i år än förra. Vi pratar upp mot 171 km/h förra året och 3 bästa varven från i år ligger på 167 . Något stjäl av motorns blygsamma effekt. Tror inte det är temperaturen då det var bara var ett par grader svalare förra året. Vad är det nudå som kan vara fel ?

Trots att det inte varit en klockren dag lämnade jag tävlingen rätt nöjd. Det börjar bli en vana att bästa körningen är racet, tidigare brukade jag peaka vid sista sista tidskvalet. Tar även med ett nytt personbästa 1:04,232 och till min glädje har MSCC beslutat att dela Modsport klassen. Det gör att jag nu gick i mål som 5:a i Modsport 3 vilket är lite roligare än tidigare. En annan kul grej var att under prisutdelningen såg jag 2 av mina elever från Racingskolan ta emot pokal i BMW Cup, lite stolt är man allt .

Ja, lite reflektioner efter racet, för det första behöver jag träna på Ljungbyhed, kul bana men jag kämpar fortfarande med fundamentala körtekniska utmaningar. Vad som är kul är att däcktempen börjar röra sig i rätt riktning men inte hela vägen fram, jag får fortsätta köra 2,4 bar  och ännu fortare . Sedan måste jag få bukt med min framvagn, den ska vara hårdare satt för att jag ska trivas. Därutöver har jag mysteriet med effekttappet som jag behöver lösa. Så det är ständig jakt på inställningar..

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Så du kommer upp i 172 ändå. Undrar var skillnaderna ligger?
Jag skickar logg!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Så du kommer upp i 172 ändå. Undrar var skillnaderna ligger?
Jag skickar logg!


Tack för loggen men vet inte hur man öppnar filformatet . Men det hastigheterna stämmer och man är bra nyfiken vad som skiljer.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Eddie Varvstopp skrev:
Nu ökar tempot i Porsche-chikanen och vid ett tillfälle får jag kast på bilen i utgången. När jag känner första retursladden tänker jag att "detta kommer inte sluta gott, det kommer göra ont..", jag räddar den och nästa retursladd och ytterligare någon. Jag är fortfarande på det svarta och bilen har återfått rätt kurs så jag kör vidare, ytterst tacksam att jag faktiskt kan göra det över huvud taget.

Denna sekvens fick jag se från första parkett på flaggposteringen strax framför, mycket bra rattat att lyckas räta upp efter de kasten!

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Victor. skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Nu ökar tempot i Porsche-chikanen och vid ett tillfälle får jag kast på bilen i utgången. När jag känner första retursladden tänker jag att "detta kommer inte sluta gott, det kommer göra ont..", jag räddar den och nästa retursladd och ytterligare någon. Jag är fortfarande på det svarta och bilen har återfått rätt kurs så jag kör vidare, ytterst tacksam att jag faktiskt kan göra det över huvud taget.

Denna sekvens fick jag se från första parkett på flaggposteringen strax framför, mycket bra rattat att lyckas räta upp efter de kasten!


Lite spektakulär körning får man väl bjuda på

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Så du kommer upp i 172 ändå. Undrar var skillnaderna ligger?
Jag skickar logg!


Asså vi har rätt olika bilar och förare
Pontus bästa racevarv - röd, Jag personbästa - Blå



Just detta varvet hade Pontus lite trassel på rakan så just det partiet är kanske inte helt rättvisande dock är det fortfarande skillnad i bromspunkt och topphastighet..


_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Snacka om olika "kurvteknik"!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Väldigt kul! Så likt ut på baksidan men så olika in i högfartskurvorna! Vi har nog båda att lära av varandra där, även om spåret blir lite lättare att hitta med slow-in

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84 | 20-årsjubileum
<<   1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 42, 43, 44   >>
13 besök idag (262525 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande