Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84 | 20-årsjubileum
<<   1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44   >>
21 besök senaste veckan (262380 totalt)
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
SevenEight skrev:
Lättare svänghjul - är det redan på plats eller? Ser fram emot grenrör och nytt sprut, ska bli väldigt kul att höra hur det upplevs!


Fasen missade ditt inlägg, sorry . I.v.f. sitter det ett Fidanza på plats sedan några år så det är fixat. Sprut och grenrör är inte inköpt än så det ligger längre fram i tiden .

Daniel Engström skrev:
Bra att du hittat motivationen. thumbs up (Jag saknar dock min.)
Det betyder att du planerar att komma ut på banorna i år igen. Och det i sin tur betyder att vi har fler trevliga racerapporter att se fram mot. Det är riktigt bra.


Vad det ser ut som nu är att det är den jävla covid-skiten det enda som kan ställa till det. Det ska köras 2022 med

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Låg aktivitet på forumet för min del men här kommer i alla fall en uppdatering



På en riktig Porsche sitter det kylare mellan framhjul och stötfångare. Så det vill jag också ha . Detta har blivit som mycket annat en tripp-trapp-trull övning. Jag kunde nöjt mig med att flytta mitt befintliga kyl men den har hängt med rätt länge så man kan ju unna sig en ny... och lite större.. . Jag tror inte jag behöver det egentligen men att ha lite större marginaler kan inte skada. Så det blev en 16 raders Setrab, för en sån har jag velat ha och http://FHRacing.se levererade den. Den gamla kylaren har funkar bra men den nya kommer sitta i mer direkt luftström och kommer även få grövre slang så jag tror nog inte jag behöver oroa mig om varm olja mer. Hade det inte varit för att jag råkade ut för en släng Corona hade jag kunnat posta detta lite tidigare. Det har med andra ord dröjt lite men så kom en eftermiddag jag äntligen kunde spendera i garaget. Jag satte kapen i karossen och rullade till och med fram svetsen. När jag lämnade garaget hade jag lyckats placera kylet där det ska sitta, det återstår dock en del arbete för att det ska sitta ordentligt dessutom ska det avskärmas. Jag han även smeta på lite spackel på den knöliga tröskeln innan jag stack. Med andra ord var jag väldigt nöjd med att ha tagit mig vidare i arbetet. Sedan kan jag låta meddela att mina fjäderben nu är på väg på service så det känns som det rör på sig .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Det finns ett dilemma som jag har grubblat mest på och det är om jag ska fortsätta på slicks eller gå tillbaka till R-däck. Just nu finns det inga rimliga möjligheter att åka land och rike runt och tävla, därför passar MSCC Klubbmästerskap mig klockrent. Billigt, inga långa transporter ej heller några övernattningar. Det gör att det tar lika lång tid att lasta ett släp som att ta sig till banan. Släp har jag för den delen heller inte för i många år körde man till och från tävlingar med R-däck. På senare år har jag kört på slicks och logistiken har jag löst med en följebil. När man tittar på att det behövs ett par hjulbyten på plats så går logistikekvationen inte längre ihop. Fram tills nu har jag varit oerhört glad att bara få vara med och leka. Det har till och med blivit lite spänning i tävlingarna trots att bilen ligger långt ifrån klassgränsen. Men allt för ofta har jag varit hjälplöst sist då klasskompisarna i Modsport 3 är duktiga på att ratta bil. Sedan kan jag inte låta bli att tjata om hur kul det är att köra på slicks så visst är man lite kluven.



Att återgå till R-däck har blivit mer lockande och främsta orsaken är just logistiken. Sedan har det länge funnits undran om hur bra man skulle stå sig i Roadsport B som gammal Roadsport C pilot. Tittar jag på tidigare års resultat och vilket tempo som hålls i klassen så borde jag kunna vara med i leken. Att just kriga i en serie saknar jag väldigt mycket och på pappret ser det ut som det skulle kunna bli så igen. Jag måste prova helt enkelt och därför har jag hämtat ett set Kumho V70A medium, dimension 245/40r17 hos http://FHRacing.se . Men vad som lockar mindre är att det kommer gå långsammare . Men oj vad kul det ska bli att köra. Nya däck, det har inte hänt på de senaste 10 åren .

En annan del av dragningen till Roadsport B är att jag fritt kan fortsätta göra bilen snabbare. En dröm jag har är att en vacker dag ska återvända till PCSR 8A och hela idén var att då att ligga närmre det tidigare 6,5 kg/hk för att kunna vara med i den leken. Men så blev jag upplyst om att det är ändrat till 6 kg/hk vilket gjorde mig lite ledsen . Att ta ner vikten 80kg är inte orealistiskt men att därifrån ändå ligga på ca 100kg i övervikt känns ett deltagande inte längre lika lockande. Strunt samma, i år testar jag Roadsport B med MSCC och ser om det ger mig något med bilen som den är, så får jag se var jag går efter jag provat . Nu ska jag bara få ihop min nerplockade bil.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Jag stödjer helhjärtat denna riktning! thumbs up Rätt tänkt, det blir roligare när man är med och kan tampas med i alla fall ganska lika material. Så känns det såklart också naturligt, självklart och givet... ja, mer eller mindre ett KRAV faktiskt, att du gör ett gästspel i SPVM nu. thumbs up

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Ah vad kul!! Det har varit mycket roligt att följa framfarten på slicks, men ska bli extra kul att se och läsa om skillnaderna mot rdäck! Att det dessutom blir påfyllning i B är extra bra.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Härligt med stöttning då jag har varit lite velig. KM kan behöva stöttning i B, tänkte jag också även om materialet inte riktigt är konkurrenskraftigt där heller . Så det kanske blir ett SSM vilket år som helst, nu är det 11 år sedan sist

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008
Inlägg: 268



Eddie Varvstopp skrev:
Nya däck, det har inte hänt på de senaste 10 åren .
En dröm jag har är att en vacker dag ska återvända till PCSR 8A och hela idén var att då att ligga närmre det tidigare 6,5 kg/hk för att kunna vara med i den leken. Men så blev jag upplyst om att det är ändrat till 6 kg/hk vilket gjorde mig lite ledsen

Härligt
Jag kollade precis och det står fortfarande 6,5kg/hk i pcsr 8A, jag har inte superkoll men sänktes det inte från 7kg/hk till 6,5kg/hk för något/några år sedan!
En alldeles ny nyhet är att det pga brist på Michelin-däck är tillåtet med däck från andra tillverkare ...tills vidare. Så då har du ju redan däcken också thumbs up första deltävlingen är på Sturup i mitten av maj

_________________
Bengt Gson Nilsson
GR Yaris -21 ...gottgry
924S -86 ...Esset
911 -74 ...gul
Citera
gtBen
Mönsterås
Här sen Jul 2008
Inlägg: 268



gtBen skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
En dröm jag har är att en vacker dag ska återvända till PCSR 8A och hela idén var att då att ligga närmre det tidigare 6,5 kg/hk för att kunna vara med i den leken. Men så blev jag upplyst om att det är ändrat till 6 kg/hk vilket gjorde mig lite ledsen

Jag kollade precis och det står fortfarande 6,5kg/hk i pcsr 8A

Det är bara infon på hemsidan som säger 6,5 kg/hk, reglementet punkt 8.18 om klassindelning säger "i grupp 8(a) Gäller minimum 6.0 kg/hk"

_________________
Bengt Gson Nilsson
GR Yaris -21 ...gottgry
924S -86 ...Esset
911 -74 ...gul
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
gtBen skrev:
gtBen skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
En dröm jag har är att en vacker dag ska återvända till PCSR 8A och hela idén var att då att ligga närmre det tidigare 6,5 kg/hk för att kunna vara med i den leken. Men så blev jag upplyst om att det är ändrat till 6 kg/hk vilket gjorde mig lite ledsen

Jag kollade precis och det står fortfarande 6,5kg/hk i pcsr 8A

Det är bara infon på hemsidan som säger 6,5 kg/hk, reglementet punkt 8.18 om klassindelning säger "i grupp 8(a) Gäller minimum 6.0 kg/hk"


Japp, du han svara dig själv . Men det är en trevlig klass så vem vet, när dagen kommer och jag har släpmöjligheter kanske det blir någon start där igen

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Det fina med att tävla i en klass med jämt motstånd är väl att tighta fighter gör att det "känns fort" oavsett om varvtiden är xx eller yy sekunder? Du får helt enkelt sluta titta på klockan och bara fokusera på placering. thumbs up
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare


Jag har tidigare skrivit om farhågan vad för trassel som kan uppstå när man skickar en reklamation till UK och jag tror minsann jag nu upplevt det mesta. Nu har jag inte själv möjlighet att sätta mig i en roddbåt och ta mig till ön ej heller har jag kontaktuppgifter till Frodo som hade kunnat ta med mina dämpare och droppa dem på vägen när han ändå är på färd till Mordor. Två ganska realistiska alternativ faktiskt. Jag tvekade lite om jag skulle skriva om denna resan då det finns tillräckligt med negativitet på internet men mina erfarenheter kanske hjälper någon annan att undvika frustration. Så här kommer det . I slutet av februari, den 25:E för att vara precis, har jag som vanligt (alltså samma förfarande som vid det senaste gångerna där jag skickat samma dämpare) registrerat och betalat frakt på 495 kr samt lämnat in mitt paket på Postnord. Några dagar senare hittar jag detsamma ståendes hemma i hallen, inte riktigt vad jag väntat mig. Paketet har då returnerats med en orange lapp där det förkunnas något i stil med att man inte har lust att flyga några stötdämpare denna gången. Då jag inte hittar hur man anger färdsätt för paket konsulterar jag garagekompisen Andy som har professionell erfarenhet av logistik om hur att få skickat min dämpare. Rekommendationen blir UPS där jag efter bästa förmåga försöker få till en fraktregistrering och betalar 292 kr för nästa nöje. Paketet lämnas in för transport i början på Mars (den tredje) och låter transportfirman sköta sitt. När det gått en vecka och spårningsinformationen indikerar att mitt paket är i Malmö (fortfarande) samt att avsändaren har blivit kontaktad angående saknad faktureringsinformation, så kontaktar jag UPS. Tydligen vet de inte var mitt paket är och för att ta reda på det behöver jag ringa lite olika samtal för att tillslut få ett ärende registrerat för en utredning. Vid den här tidpunkten är jag bra less på detta och funderar på att bara låta paketet försvinna. Men så är det Racingskola och pratar där med Stefan M. som inte bara är kursledare utan också har omfattande erfarenhet av logistik av motordelar till/från UK. Jag får en kortare föreläsning med många tips på säkert 20 minuter, vilket uppskattas. Det går ytterligare ett par dagar och jag skickar ett meddelande UPS för en statusuppdatering i mitt ärende. Under lunchen kommer en trevlig tjej och lämnar över mitt förlorade paket och tipsar mig om att det blir oftast trassel om man missar den så kallade Tullfakturan som ska finnas i 3 exemplar tejpas synligt utanpå paketet, jassåminsann. Vid arbetsdagens slut kommer skämtets poäng, jag får en statusuppdatering på mitt ärende som låter meddela att de fortfarande inte vet var paketet finns. I vilket fall har jag inspiration att ge transporten ett sista försök så jag ringer UPS där jag får privilegiet att prata med en ytterst hjälpsam dam som guidar mig igenom registreringen på webben. Det lustiga är att jag redan under första försöket fyllt i samma uppgifter i stort men inte printat ut tullfakturan. Ytterligare 292kr fattigare och med påklistrade dokument på paketet lämnas det in åter en gång, den 25:e Mars och nu äntligen tar sig paketet sig fram till mottagaren. Bara så alla är med på vad detta rör sig om, 2 st stötdämpare som returneras till tillverkaren för garantireparation INTE försäljning av kokain eller kärnvapen (det hade nog varit enklare för där finns det lite bättre vägledning på hemsidan). Jag får alltså en bekräftelse att paketet har anlänt och bara 2 dagar senare får jag ett meddelande från DHL att transport har registrerats. Sedan tar det en vecka och jag kan hämta paketet på mitt lokala utlämningsställe. Min 6 årige son hjälper mig packa upp och jag blir genast bedövad över vad jag ser. Samma paket jag skickat med nästan alla transportdokument fortfarande påklistrade exakt som de lämnade. DETTA ÄR INTE SANT, har de inte ens bemödat sig med att öppna paketet? Jag var mer än lovligt matt just där och då. Min son registrerar mitt nedstämda sinnestillstånd och försöker muntra upp mig med "men de kanske bara har använt ditt gamla paket". Ok, ger paketet ett extra ögonkast och visst har min gamla packtejp brutits, jag sliter upp paketet. Dämparna ligger där och med en snabb koll på golvet i gillestugan så verkar bägge fjäderbenen ha samma fina spänst. Med andra ord, jag har fått tillbaka mina stötdämpare nyservade .
Så nu ska jag bara få ihop resten av bilen så det blir lite åka av

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



När saker blir tillbakaskickade med vändande post så förväntar man sig inte att det gjorts nåt, men en del saker fungerar fortfarande thumbs up

Logistik är ett h_vete, lagersaldon stämmer aldrig och det verkar vara slentriant att skylla på "nån kö i nån hamn", när problemet ofta är att det struntas i att uppdatera status.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Puh! Skönt att det löste sig tillslut!

Det är ju helt absurt att vi 2022 fortfarande har så förbannat svårt att skicka saker från A till B!! Jag beställde prylar från USA, fick ett brev från PostNörd att jag skulle betala skatt&tull (vilket jag genast gjorde) och sedan..... tyst. 5 dagar senare ringde jag och fick först skäll för att jag var för hetsig: "Fem dagar räcker inte för att leverera ditt paket, förstår du väl?". Då jag insisterade på att jag ju ändå borde fått ett tracking-nummer från Postnörd kollade hon upp den Amerikanska koden och konstaterade att "detta paketet finns inte. Varför har du inte hört av dig tidigare?". Jag frågade om det betydde att de tappat bort mitt paket och fick svaret "Ja, någon har det."

Jag tyckte inte det riktigt dög, utan insisterade på "Kan du alltså bekräfta att ni, på PostNord, förlorat mitt paket?" det kunde hon, men hon kunde absolut inte ge någon form av skriftlig bekräftelse som jag kunde skicka till den amerikanska leverantören, för det "saknades rutiner för det."

Det är i lägen som dessa man är glad man betalade med Paypal.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
För mig så är det otroligt förvånande hur logistikföretag klarar av att sköta sin egen verksamhet. Jag menar pizzerior tillhandahållande hemleverans med arbetskraft med diffusa anställningsavtal har överlägset bättre interna processer trots att de hanterar produktion av livsmedel och med högre krav på logistiken.

Den kanske man ska vara lite nyanserad, för det är lite digitalt. I många fall fungerar det väldigt bra , dvs sakerna kommer fram inom rimlig tid utan extra kommunikation thumbs up . Men när det går snett så är det i regel en riktig soppa att reda ut

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Eddie Varvstopp skrev:
För mig så är det otroligt förvånande hur logistikföretag klarar av att sköta sin egen verksamhet. Jag menar pizzerior tillhandahållande hemleverans med arbetskraft med diffusa anställningsavtal har överlägset bättre interna processer trots att de hanterar produktion av livsmedel och med högre krav på logistiken.

Den kanske man ska vara lite nyanserad, för det är lite digitalt. I många fall fungerar det väldigt bra , dvs sakerna kommer fram inom rimlig tid utan extra kommunikation thumbs up . Men när det går snett så är det i regel en riktig soppa att reda ut


Jag tänker alltid att de är "a little bit criminal" 😂

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare


Så lite vad man pillat med sedan Februari. Det har varit lite allmänna familjelogistiska käppar i hjulen men det har trots det blivit en del aktivitet med bilen. Fast det har inte varit så mycket att dela med sig av då det har mest varit kapa, svetsa, slipa, spackla, måla samt handla prylar. Det mest tragiska är att det inte ser ut att ha hänt något alls med bilen, den är fortfarande lika nerplockad med en vecka kvar till tävling . Den lilla tid jag haft har som sagt gått åt till uppstädning. När jag behandlat grejjerna inser jag hur hårt en räserbil slits. De röda stötfångarna målade jag själv för många år sedan men trots att bilen gått få mil var den främre rejält blästrad och jag hittade till och med sprickor (troligtvis från när jag körde in i Roberts 944 S2 2011 på Sturup med PCSR). Med tidsbrist har finishen blivit lidande men det ser mycket bättre ut än innan och den har ju fått klarlack så den inte färgar av sig när man tvättar den . Jag resonerar att bilen inte kommer ut på någon gräsmatteträff således inga förväntade priser i concours d'elegance och det är inte sista gången jag kommer måla karossbitar så det får vara så. Däremot sitter oljekylet på plats med målade plåtar/fästen i karossens färg. Det är lika dant här, jag skulle kunna ha optimerat avskärmningen bättre men åter så var prion att få ihop prylarna. Pressade slangar för oljekylaren är tillverkade av https://www.hydroscand.se/ Lund, desvärre behöver jag nog få ena slangen justerad. Tröskeln blev ju fin med lite ny färg och den tidigare skadan syns det väldigt lite av. Ja, det sitter en uppdaterad oljeplugg med oljetempgivare och jag hoppas det blir bra. Så nu ska bilen servas med delar inklusive nya torkarblad och rotor/fördelare från https://www.autokatalogen.se/afw/lund/start.do . Fronten ska monters ihop tillsammans med hjulupphängningen fram där jag skaffat nya ledlager för fjäderbenslagringen GEH 20-MTE från https://www.mecmove.se/. Förra årets köp var inte så lyckat så jag satsade på rekommenderade prylar.. Det kan tyckas vara optimistiskt så tätt inpå MSCC KM1 men mitt ess är att jag kommer vara gräsänkling den kommande veckan så det finns fortfarande en chans att hinna klart grejerna.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Mycket snyggt, jag håller tummarna!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare


Ja hur blev det? Det blev en lång vecka med många timmar i garaget. Vet ärligt talat inte hur jag hade rett ut det om inte familjen hade varit bortrest. Tänk vad mycket tid småsaker tar. En av mina fina nypressade slangar fick åka ett par vändor in på Hydroscand. Främsta anledningen är att de är bastanta doningar som inte tolereras att vridas och klanten som specat dem (undertecknad) har inte alltid koll. I vilket fall uppskattar jag verkligen servicen och tålamodet på Hydroscand i Lund! Jag fick även tillverkat ett regnskydd för snorkeln så jag minimerar risken att dränka luftfiltret, detta var en aktivitet som man gör bäst när stötfångaren fram är av. Servicen är avklarad med ny olja, bromsvätska, filter bland annat och så fick jag äntligen på nya torkarblad. Så ett par timmar innan familjens hemkomst var bilen provkörd, tankad och packad. Allt verkar fungera och min oljetempmätare vaknade till liv och visade rimliga värden. Jag blir alltid lika förvånad när man kör bilen att man sitter så nära framrutan, det nästan som att sätta på sig ett par glasögon. Men man blir också påmind om hur fantastiskt direkt bilen är i kommunikationen. Sedan funderar man en del på de olika ljuden man hör och huruvida dessa är något att bekymra sig om...

En liten summering på vad jag faktiskt hunnit med på vinterns att göra lista:
* Dämparservice - det var inte helt oväntat med läckage så det blir åter en tur igen till UK - Fixat
* Ledkoll - jag får nog ta och kolla över skicket på mina leder i hjulupphängningarna så allt står rätt till, något jag slarvat med. - Fixat
* Cornerweight - ja, det har det slarvats med också men nu ska det ta mig tusan blir rätt när det (förhoppningsvis) inte är lika tidspressat. - Inte så mycket , det blev bara en grov höjdjustering.
* Städa. tvätta. vaxa - Japp, ni läste rätt. Även om det är en räserbil så tycker jag ändå den kan få vara prydlig. Dessutom gillar jag ha en vattenavstötande vidrutebehandling. - Inte det heller, jag skyller på att det regnade.
* Oljekyl - Tänkte man kunde byta ut den gamla renaultkylaren och snygga till infästningarna. Detta kommer föra med sig massa annat jobb. Tänkte passa på att flytta oljekylet i processen och då kan man få dit min andra front som legat nylackad på hyllan i några år. Och har man redan rivit av hela fronten kan man lika gärna fixa lackskadan på tröskeln . - Oljekyl Fixad, Tröskel och stötfångare målade, ny front Monterad.
* Ny oljetempgivare - Måste sätta upp denna punkt även om det är en liten detalj i sammanhanget. Det sitter en på men av fel sort. - Fixat

Så är man anmäld till KM1 i Roadsport B vad är då förväntningarna? Under förutsättningarna att det är torrt på Knutstorp vill jag pryla mitt retliga personbästa för R-däck som lyder 1:11,974 som stått sedan 2010. Siktet är ställt på 1:11,1 eftersom det är 2 sekunder adderat på mitt personbästa på slicks, fast där är jag mer blygsam och räknar inte med att det sker på första deltävlingen, så någonstans däremellan blir jag nöjd. Jag ska ju fatta hur Kumho däcken funkar. Tar jag en kik på de anmälda inför tävlingen så har vi Max D (Martinistripad Porsche 968) som jag noterat ligger i de regionerna så att matcha hans tempo borde bli väldigt underhållande. Max är tidigare klubbmästare i klassen så att hålla sig i närheten placeringsmässigt borde räcka till för att leta mig upp på pallen. Men inget är givet när det gäller racing, först ska bilen fungera och sedan finns det 4 andra tävlande som nog vill säga sitt...

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Vad var det för däck på (den numera antika) PB på Knutan?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Vad var det för däck på (den numera antika) PB på Knutan?


Det var Toyo R888 med damstorlek 225/50R15

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Blir bra då med Kumho V70A thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84 | 20-årsjubileum
<<   1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44   >>
21 besök senaste veckan (262380 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande