Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 318ti Compact -95. SÅLD. | << 1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33, 34 >> 58 besök senaste veckan (169891 totalt) |
Spana i min tråd också på hur du kan lösa gummit i spakarna.
Jag fräste ur gummit ca 2 cm ner. sedan fyllde jag samma volym med epoxy. Det skapade en helt stum och riktigt nice spak! (Tycker jag du kan göra oavsett vilken spak du petar dit) Z3 spak blir säkert kanon! _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||
|
||||||
|
||||||
Nya rattstångsdistanser. Mycket stabilare än föregående rörbitar. Tillverkades i vintras och hittade sin plats idag... Sent ska syndaren vakna.
Uppladdad med Rejsas Android-app. |
||||||
När ska du köra nästa gång ?
Jag satt och kollade kalendern och det ser lite klent ut de närmsta veckorna. _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||
|
||||||
Mjo det är inte omöjligt! _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||
|
||||||
Jag hoppas detta funkar då shortshiften var både glapp i fästet och med fel lutning av spak. Den blev centrerad i hålet när man drog förbi backspärren... Känslan av kugg var dock go när man växlade.
Så syftet med kemisk metall i originalspaken är att komma åt så mycket mekanisk känsla som möjligt. Har borrat/fräst bort så mycket gummi inv. jag kommit åt, gjort noga rent med aceton och fyllt upp tomrummet med kemisk metall och verkligen jobbat för att få ut luftbubblor ur massan. Har även fyllt tomrummet bakom klisterlapparna upptill på spaken. Håll tummarna! Imorgon vet jag, det får härda under natten. Uppladdad med Rejsas Android-app. |
||||||
Du skulle gjort din lilla operation på Z3 spaken så hade du fått lite kortare och godare slag också
|
||||||
|
||||||
En bra dag. BMW'n ute ur garaget, påställd och körklar! Har även funnit alla hästar till familje-åsnan med ny magnetventil. Men åter till bimmern. Som sagt körduglig och skulle funka till att lägga några banvarv vilken dag som.
Men 1: Vänster frambroms ligger svagt emot trots att beläggen ligger så grannt i oken, måste ta ut kolven och göra i ordning med nya packningar. Men 2: Vid signalering vänsterblink blinkar det på båda sidor, som vid varningsblinkers, vad i f-n är detta!?!? Men 3: Byte av hardy och stödlager har inte botat ett visst skallrande i dragläge. Alltså beror detta på det lilla glapp jag känt på både utgående axel på lådan och ingående på diffen. Kör tills det rasar... Det har nästan varit så här så länge jag ägt bilen, har det hållt i +4 år utan att bli värre håller det länge till. Så summa av "vinterns" mek: Ny hardy + stödlager. Lättade kofångare fram och bak. Nya skivor och belägg (DS3000) fram. Nya hjullager fram. Z3M förstärkningsplattor i främre fjäderbenstorn. Renoverat vxl-lådslänkage + kemisk metall-fylld växelspak. Nya distanser för att sänka rattstång, stabila rackare i alu. Ny olja motor, Biltema 5W40. Ny bromsvätska, Biltema "racing". Tänkte köra 16/8 med BMW SC på mossen, så tid finnes att åtgärda problemen jag har. Skulle även vilja fixa bromskylning vilket aldrig funnits på bilen. Uppladdad med Rejsas Android-app. |
||||||
|
||||||
Nya Meyle HD-bärarmar är inköpta på tyska ebay. De har väl solida infästningar till p-ändarna vill jag minnas att jag läst? Sedan verkar det som att jag inte kommer undan en "renovering" av bromsoket v. fram. Tycker inte oket släpper skivan tillräckligt efter tryck på pedalen. Har försökt massera kolven med långa rörelser ut och in men det finns nog ingen återvändo, så det är lika bra att ta tag i det. Förmodligen är detta största boven till att beläggen tog slut på denna sida först vilket hände när jag körde på Sviestad i höstas. |
||||||
Ebay.de är kul! Köpte nyss en komplett gummi/packningssats till bromsoket + en ny kolv för samma pris som enbart packningssats på Mekonomen.
|
||||||
Det är rätt uppenbart att piratdelar ofta inte klarar den belastning som krävs under bankörning. Därför är jag inte förvånad över dina bärarmar Mina inre spindelleder byttes till pirat och höll ett år. Fick byta dom i våras till meyle.
Mina bakre hjullager var pirat ebay och höll tre år och 2000 mil.. Helt bedrövligt. När det gäller packningar till bromsok så har mina dammtätningar hårdnat och spruckit inom loppet av ett till två år. Så hålll koll på dom. Original bmw rekommenderas.. Blir minst jobb och billigast i längden. _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Hoppas du har fel om bromspylarna. Anledningen till att valde pirat var just kolven som ingick i paketet. Vill minnas att det fanns en del rostmärken och avskavd krom på kolvarna när jag renoverade oken sist, så det är dags att byta kolv helt säkert på vänster sida då ett renoverat och väl använt ok annars ska hålla mer än fyra år.
Egentligen borde man skaffa helt nya ok, men är inte riktigt på det klara med hur mycket nedplöjda pengar min gamla bil egentligen förtjänar. Särskilt inte när man vill byta upp sig. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 318ti Compact -95. SÅLD. | << 1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33, 34 >> 58 besök senaste veckan (169891 totalt) |