Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318ti Compact -95. SÅLD.
<<   1, 2, 3 ... 32, 33, 34
7 besök senaste veckan (169765 totalt)
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Håller helt med Fredrik om 328, jag fick köra Sjöströms 328 Compact på Mantorp en gång, det var en otrolig skillnad mot 325:an, även min helt standard 328 Touring brukis jag hade ett tag kändes piggare, dock dör dom ju vid 5500 varv original, men ändå, med de enkla uppgraderingarna på dom där så blir de riktigt trevligt!

Ska bli kul o se vad du kommer fram till!

_________________
Viktor Starkman
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ultura skrev:
Håller helt med Fredrik om 328, jag fick köra Sjöströms 328 Compact på Mantorp en gång, det var en otrolig skillnad mot 325:an, även min helt standard 328 Touring brukis jag hade ett tag kändes piggare, dock dör dom ju vid 5500 varv original, men ändå, med de enkla uppgraderingarna på dom där så blir de riktigt trevligt!

Ska bli kul o se vad du kommer fram till!


efter den provturen blev den aldrig sig själv igen, det sprutade ju bara ut olja när du kom in och fortfarande lider den av det hahaha

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Johan Sjöström skrev:

efter den provturen blev den aldrig sig själv igen, det sprutade ju bara ut olja när du kom in och fortfarande lider den av det hahaha



_________________
Viktor Starkman
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070


Trådstartare
Och då var den såld. Känns både och faktiskt. Vi har haft mycket skojigt ihop men jag har väl egentligen ända sedan jag köpte den saknat pulver och trevligare motorljud.
Jag har sparat en hel del "speedparts" som chassi t.ex. så det lutar onekligen åt en E36 igen. 323ti vore idealiskt för på en sådan passar garanterat alla sparade delar, men frapp har nog övertalat mig att satsa på en 328i istället för motorns skull. Det mesta passar såklart på en sådan med frågetecken för bakfjädrarna (delade D2-coils).
Ja, vi får väl se hur det blir. Det får ta den tid det tar att hitta rätt bil. Visst vore det roligast att kila iväg och köpa nytt på en gång men denna gång ska jag försöka vara smart och hitta "rätt" bil.
Det kan också bli som så att jag tar något sabbatsår med en veteranbil som sällskap under tiden. Men förr eller senare blir en ban-bil igen, det är ju rätt kul det här med banåka.

Hejdå bilen!


_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581



Grattis får man väl säga, ska bli kul att se vad du hittar för något framöver.
Jag är på god väg med 328ti-planerna, tror det kommer bli riktigt kul! thumbs up
Men det är ju en lite smidigare och troligtvis billigare väg att gå att satsa på 328i direkt. Däremot hade jag satsat på M3 om jag hade bytt bil nu...

_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Kul Davve!

Kommer bli skitbra detta!

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
kettmpa
sthlm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 91



Bara köpa nytt

_________________
Kim byström
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318ti Compact -95. SÅLD.
<<   1, 2, 3 ... 32, 33, 34
7 besök senaste veckan (169765 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande