Våra race- och banåkarbilar
Porsche GT3 RS -08 - "BTG: 7,56,48"
41 besök senaste veckan (289638 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 41, 42, 43   >>
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1588


Trådstartare
Blev lite sent från min sida, men jag fick ju som sagt lite bilder av Stefan
och dom måste jag ju dela med mig av innan det är dags att knoppa in.









Tack för bilderna Stefan!!
Under morgondagen tar jag bilder med egen kamera, så det lär ramla in fler framåt kvällen imorgon.


När det gäller försäkringsdiskussionen är jag tacksam om ni försöker hålla den på en rimlig nivå.
Ännu bättre är kanske att skapa en egen tråd för detta separat..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
the furious seventh

Här sen Mar 2009
Inlägg: 254

Namndispens
Namndispens

ser professionellt ut thumbs up

_________________
Tomas M
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
964RS
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3405



Måste bara säga...

Att jag är väldigt ledsen för vad som hänt, men det är trots det en väldigt intressant tråd. Oftast är det motorer och växellådor som repareras eller trimmas i trådarna, och då är alla hjältar. Så fort det gäller plåt så är det mer tabu och hysch-hysch.

Här finns det något nytt att lära och få insikt i. Förmodligen kommer den här bilen att bli rakare än när den lämnade fabriken.

Stort tack Pär för att vi får vara med och lära!

/Anders

_________________


964RS HÄRLIGT RÖD
944 KULRÄSERN
Be yourself, everyone else is allready taken
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
964 Carrera Cup
Täby
Här sen Okt 2010
Inlägg: 30



964RS skrev:
Måste bara säga...

Att jag är väldigt ledsen för vad som hänt, men det är trots det en väldigt intressant tråd. Oftast är det motorer och växellådor som repareras eller trimmas i trådarna, och då är alla hjältar. Så fort det gäller plåt så är det mer tabu och hysch-hysch.

Här finns det något nytt att lära och få insikt i. Förmodligen kommer den här bilen att bli rakare än när den lämnade fabriken.

Stort tack Pär för att vi får vara med och lära!

/Anders


Håller med Anders till 100 %.

Lycka till

_________________
Hans Åhlén

964 Carrera Cup
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Mats Th skrev:
Fastlane skrev:
Klart att krockar kostar det går inte komma ifrån, med tanke på att det inte finns något bolag som i dag försäkrar bankörning så jag är fortfarande övertygad om att det är billigare att smälla en billig bil jämfört en dyr bil.


I sammanhanget känner jag att detta lite halvt OT-inlägg är passande. Det finns massor av fall där vissa försäkringsbolag täcker bankörning, vi har exempelvis BMW-klubbens körningar, Porscheklubbens körningar, turistkörningen på Nürburgring. Det känns väldigt fel att påstå att inget bolag försäkrar bankörning, eftersom det är ett felaktigt påstående

Sorry Pär för kladdande i din tråd om försäkring, men du om någon vet ju att det funkade bra i ditt fall thumbs up
Kul att se att bilen är fit for fight inför nästa säsong


Borttagen av mig själv, hör inte tråden till.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1588


Trådstartare
Stefan hotade med att höja toleransnivån till 20mm om inte denna bilden kom med här.
20mm verkar en aning mycket tycker jag, så här kommer bilden..



Vet inte riktigt vad det är för något..?!
Ser ut som en svullen Mazda Miata..


Skamt o sidor..
Vi måste göra någonting åt detta.
Vi kan inte ha det på det här viset.. thumbs up

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11492



Ja hoppas det inte blir jänke springor på den, på en sån viper kan man få in knytnäven mellan skärm och huv typ...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1588


Trådstartare
Supramannen skrev:
Ja hoppas det inte blir jänke springor på den, på en sån viper kan man få in knytnäven mellan skärm och huv typ...

Den pucken lämnar jag åt Stefan att kommentera..




Igår var det förresten ovanligt mycket drag i RS:en.
Nånstans mellan 10 o 14 ton..


_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 916



mcburn4ever skrev:
Stefan hotade med att höja toleransnivån till 20mm om inte denna bilden kom med här.
20mm verkar en aning mycket tycker jag, så här kommer bilden..



Vet inte riktigt vad det är för något..?!
Ser ut som en svullen Mazda Miata..


Skamt o sidor..
Vi måste göra någonting åt detta.
Vi kan inte ha det på det här viset.. thumbs up


ovanligt fina springor måste vara en svullen Miata..... förmodligen en okrockad sådan

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1588


Trådstartare
Nu skall vi se..
Här kommer lite bilder från gårdagen.


Ytterligare några "fästpunkter" samt "schemat" som visar alla mätpunkter i riktbänken.
Riktbänken är förresten en Celette. Den som är godkänd av Porsche.







Lite plåt som blev över när Stefan gick på som värst..






Blev väldigt luftigt när vi var klara..




_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Gulliksen

Här sen Aug 2007
Inlägg: 14



passet den direkte i dempertårnetsfester? ser ut som det er på god gang nå;)

_________________
Martin Gulliksen
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Härligt Pär att det är på gång thumbs up Pax för att inte sitta med nästa gång det bär åt stålet
Får hoppas det var första och sista gången, och då menar jag inte åka med, det gör jag gärna igen, ska bara skaffa HANS först

Något helt annat:
Du köpte väl din POV kamera här? Jag kollar där till&från. Fick en klump i magen idag, fan va hemskt

http://www.sportkamera.se/index.php

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Tiguan R-Line -18
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546



Nu börjar det ju likna nåt!
Hoppas dom har digitalt mätsystem så dom inte tar mätpunkterna på det gamla hederliga visset?

Skall dom byta rambenen och torpedvägen med?
För jag vet att hela fronten med torped plåten finns ju som ett kit!

Lycka till

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Gulliksen

Här sen Aug 2007
Inlägg: 14



DAP skrev:
Nu börjar det ju likna nåt!
Hoppas dom har digitalt mätsystem så dom inte tar mätpunkterna på det gamla hederliga visset?


Celette er ikke digitalt men består av skrudde punkter og hull. Blir like bra som caroliner's digitale system.

_________________
Martin Gulliksen
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
DAP
Kristianstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 546



Gulliksen skrev:
DAP skrev:
Nu börjar det ju likna nåt!
Hoppas dom har digitalt mätsystem så dom inte tar mätpunkterna på det gamla hederliga visset?


Celette er ikke digitalt men består av skrudde punkter og hull. Blir like bra som caroliner's digitale system.


Hej Martin.

ok. Har aldrig sett en sån live. Dom 2 CarOLine Bänkarna dom har på Moses Bil & Lack var av en är den senaste "VAS" certifierade V.A.G Bänken har juh alla digitala mätsystem och det har jag sett många fördelar med
Men detta är nog smidigt det med när man kan det!

_________________
Oscar Larsson

POWERed by
--------------------------------------
Moses Bil & Lack AB
Porsche center Borås
GT Motorsport
SMR
Design By Bond
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1588


Trådstartare
Narin skrev:
Härligt Pär att det är på gång thumbs up Pax för att inte sitta med nästa gång det bär åt stålet
Får hoppas det var första och sista gången, och då menar jag inte åka med, det gör jag gärna igen, ska bara skaffa HANS först

Något helt annat:
Du köpte väl din POV kamera här? Jag kollar där till&från. Fick en klump i magen idag, fan va hemskt

http://www.sportkamera.se/index.php

Det är nog bäst att du skaffar både HANS, TORSTEN, Bo och SIGGE-DOVHJORT tills det är dags för nästa tur i Eifelbergen..

Det där med sportkamera.se hade jag missat.
Riktigt obehagligt.



Hmmm... Nu känner jag att Stefan borde vara här och kommentera..
Jag kan inte ett skit om detta, men som jag förstår det så är Celetten helt suverän när man skall montera nya delar. Förenklat så sätter man bara fast delarna, rambalkar, hjulhus mm, i riktbänken. Då hamnar dom med automatik rätt, så efter svets sitter allt där det skall.
Det förutsätter att man har rätt "jiggsats" för resp bilmodell..

När det gäller vad som skall bytas på min bil så kommer hjulhus och hela rambalken på passagerarsidan bytas ut. På förarsidan blir främre delen av rambalken ny. "Tankplåt" och "bagagebalja" blir självklart också ny. Men torpedväggen behöver inte bytas ut.

om något av detta är felaktigt så rättar Stefan förhoppningsvis mig..

Jag har fått fler bilder av Stefan, men pga tidsbrist kommer dom inte att synas här ännu på ett tag,

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1588


Trådstartare
964RS skrev:
Måste bara säga...
Att jag är väldigt ledsen för vad som hänt..

Tack för ditt stöd Anders.
Det är väl jag också..även om jag fått distans till vad som hänt nu..
Du skall se att till nästa höst sitter vi och diskuterar detta över en kall Leffe på en inte helt obekant trottoarservering i Francorchamps, Belgien. Det är äkta livskvalitet det..en fin varm höstkväll..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Gulliksen

Här sen Aug 2007
Inlägg: 14



DAP skrev:
Gulliksen skrev:
DAP skrev:
Nu börjar det ju likna nåt!
Hoppas dom har digitalt mätsystem så dom inte tar mätpunkterna på det gamla hederliga visset?


Celette er ikke digitalt men består av skrudde punkter og hull. Blir like bra som caroliner's digitale system.


Hej Martin.

ok. Har aldrig sett en sån live. Dom 2 CarOLine Bänkarna dom har på Moses Bil & Lack var av en är den senaste "VAS" certifierade V.A.G Bänken har juh alla digitala mätsystem och det har jag sett många fördelar med
Men detta är nog smidigt det med när man kan det!


Det stemmer;) Celette er også "VAS" certificerade, er kun to merker som gjelder Caroliner eller celette;) hehe

_________________
Martin Gulliksen
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
madgas
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 45



Celette är bästa bänken på marknaden anser jag som har jobbat 7 år som bilplåtis tack vare jiggarna som gör att det inte går att fuska dit delarna. Nu kommer jag inte ihåg toleranserna på celetten men det blir otroligt bra. Sen sitter bilen still när man drar i den vilket den inte alltid gör med andra bänkar. Celette bänken är den ända bänken som klarar porsches krav på riktbänk. Car-o-liners bänk och eliktroniska mätsystem är bra men det går att vrida till mätningen till sin fördel om man vill. Sen vrider sig plåt när man svetsar vilket gör det svårare i andra bänkar än med celette där jiggarna gör att allt sitter still under svetsning. Säkert nån som inte håller med framför allt säljarna av andra bänkar. Det dom andra bänkarna vinner på är att man inte behöver massor av jiggsatser som skall hyras eller stå och skräpa i verkstan. Plus att monterings tiden är kortare på andra bänkar. Men slut resultatet blir bäst i celette.
MVH Esed

_________________
Esed Alijazovic
Bmw 325Ix-89
Bmw 325I Touring-89
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
OpelMannenRacing
Kvarnåsen
Här sen Sep 2006
Inlägg: 144



Tror dock i detta fall de inte har så stor nackdel med flera jiggsatser då denna firma verkar hålla på uteslutet med Porsche, och då nytjas ju jiggsasterna oftare

Jag har bara provat Caroliner och den funkade ju finfint, även en ny audi med deras små toleranser blev bra


Denna tråd är den jag kollar mest av alla trådar på nätet tror ja, alltid lika intressant och se vad som skrivit, hemskt tråkigt med olyckan men bilen verkar ju ha hamnat hos den bästa firman den kunnat hamna hos, och de är riktigt intressant att se hur arbetet fortskrider, den kommer garanterat inte vara sämre än innan krocken då den är klar, sen är de bara ut och gasa igen!

_________________
Henrik Landin

Opel Rekord E1 2.2 '81
Volvo Amazon hgv custom '66
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4333



OpelMannenRacing skrev:
Jag har bara provat Caroliner och den funkade ju finfint, även en ny audi med deras små toleranser blev bra


Hur små är små toleranser när man pratar bilriktning?

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche GT3 RS -08 - "BTG: 7,56,48"
41 besök senaste veckan (289638 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 41, 42, 43   >>


Lista alla annonsörer som stöttar Rejsa.nu på något sätt