Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche GT3 RS -08 - "BTG: 7,56,48" | << 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 41, 42, 43 >> 25 besök senaste veckan (292723 totalt) |
Blev lite sent från min sida, men jag fick ju som sagt lite bilder av Stefan
och dom måste jag ju dela med mig av innan det är dags att knoppa in. Tack för bilderna Stefan!! Under morgondagen tar jag bilder med egen kamera, så det lär ramla in fler framåt kvällen imorgon. När det gäller försäkringsdiskussionen är jag tacksam om ni försöker hålla den på en rimlig nivå. Ännu bättre är kanske att skapa en egen tråd för detta separat.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Måste bara säga...
Att jag är väldigt ledsen för vad som hänt, men det är trots det en väldigt intressant tråd. Oftast är det motorer och växellådor som repareras eller trimmas i trådarna, och då är alla hjältar. Så fort det gäller plåt så är det mer tabu och hysch-hysch. Här finns det något nytt att lära och få insikt i. Förmodligen kommer den här bilen att bli rakare än när den lämnade fabriken. Stort tack Pär för att vi får vara med och lära! /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Håller med Anders till 100 %. Lycka till _________________ Hans Åhlén 964 Carrera Cup |
||||||
Borttagen av mig själv, hör inte tråden till. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n |
||||||
Stefan hotade med att höja toleransnivån till 20mm om inte denna bilden kom med här.
20mm verkar en aning mycket tycker jag, så här kommer bilden.. Vet inte riktigt vad det är för något..?! Ser ut som en svullen Mazda Miata.. Skamt o sidor.. Vi måste göra någonting åt detta. Vi kan inte ha det på det här viset.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Den pucken lämnar jag åt Stefan att kommentera.. Igår var det förresten ovanligt mycket drag i RS:en. Nånstans mellan 10 o 14 ton.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
ovanligt fina springor måste vara en svullen Miata..... förmodligen en okrockad sådan _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
Nu skall vi se..
Här kommer lite bilder från gårdagen. Ytterligare några "fästpunkter" samt "schemat" som visar alla mätpunkter i riktbänken. Riktbänken är förresten en Celette. Den som är godkänd av Porsche. Lite plåt som blev över när Stefan gick på som värst.. Blev väldigt luftigt när vi var klara.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Härligt Pär att det är på gång Pax för att inte sitta med nästa gång det bär åt stålet
Får hoppas det var första och sista gången, och då menar jag inte åka med, det gör jag gärna igen, ska bara skaffa HANS först Något helt annat: Du köpte väl din POV kamera här? Jag kollar där till&från. Fick en klump i magen idag, fan va hemskt http://www.sportkamera.se/index.php _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
Nu börjar det ju likna nåt!
Hoppas dom har digitalt mätsystem så dom inte tar mätpunkterna på det gamla hederliga visset? Skall dom byta rambenen och torpedvägen med? För jag vet att hela fronten med torped plåten finns ju som ett kit! Lycka till _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Celette er ikke digitalt men består av skrudde punkter og hull. Blir like bra som caroliner's digitale system. _________________ Martin Gulliksen |
||||||
Hej Martin. ok. Har aldrig sett en sån live. Dom 2 CarOLine Bänkarna dom har på Moses Bil & Lack var av en är den senaste "VAS" certifierade V.A.G Bänken har juh alla digitala mätsystem och det har jag sett många fördelar med Men detta är nog smidigt det med när man kan det! _________________ Oscar Larsson POWERed by -------------------------------------- Moses Bil & Lack AB Porsche center Borås GT Motorsport SMR Design By Bond |
||||||
Det är nog bäst att du skaffar både HANS, TORSTEN, Bo och SIGGE-DOVHJORT tills det är dags för nästa tur i Eifelbergen.. Det där med sportkamera.se hade jag missat. Riktigt obehagligt. Hmmm... Nu känner jag att Stefan borde vara här och kommentera.. Jag kan inte ett skit om detta, men som jag förstår det så är Celetten helt suverän när man skall montera nya delar. Förenklat så sätter man bara fast delarna, rambalkar, hjulhus mm, i riktbänken. Då hamnar dom med automatik rätt, så efter svets sitter allt där det skall. Det förutsätter att man har rätt "jiggsats" för resp bilmodell.. När det gäller vad som skall bytas på min bil så kommer hjulhus och hela rambalken på passagerarsidan bytas ut. På förarsidan blir främre delen av rambalken ny. "Tankplåt" och "bagagebalja" blir självklart också ny. Men torpedväggen behöver inte bytas ut. om något av detta är felaktigt så rättar Stefan förhoppningsvis mig.. Jag har fått fler bilder av Stefan, men pga tidsbrist kommer dom inte att synas här ännu på ett tag, _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Tack för ditt stöd Anders. Det är väl jag också..även om jag fått distans till vad som hänt nu.. Du skall se att till nästa höst sitter vi och diskuterar detta över en kall Leffe på en inte helt obekant trottoarservering i Francorchamps, Belgien. Det är äkta livskvalitet det..en fin varm höstkväll.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Det stemmer;) Celette er også "VAS" certificerade, er kun to merker som gjelder Caroliner eller celette;) hehe _________________ Martin Gulliksen |
||||||
Celette är bästa bänken på marknaden anser jag som har jobbat 7 år som bilplåtis tack vare jiggarna som gör att det inte går att fuska dit delarna. Nu kommer jag inte ihåg toleranserna på celetten men det blir otroligt bra. Sen sitter bilen still när man drar i den vilket den inte alltid gör med andra bänkar. Celette bänken är den ända bänken som klarar porsches krav på riktbänk. Car-o-liners bänk och eliktroniska mätsystem är bra men det går att vrida till mätningen till sin fördel om man vill. Sen vrider sig plåt när man svetsar vilket gör det svårare i andra bänkar än med celette där jiggarna gör att allt sitter still under svetsning. Säkert nån som inte håller med framför allt säljarna av andra bänkar. Det dom andra bänkarna vinner på är att man inte behöver massor av jiggsatser som skall hyras eller stå och skräpa i verkstan. Plus att monterings tiden är kortare på andra bänkar. Men slut resultatet blir bäst i celette.
MVH Esed _________________ Esed Alijazovic Bmw 325Ix-89 Bmw 325I Touring-89 |
||||||
Tror dock i detta fall de inte har så stor nackdel med flera jiggsatser då denna firma verkar hålla på uteslutet med Porsche, och då nytjas ju jiggsasterna oftare
Jag har bara provat Caroliner och den funkade ju finfint, även en ny audi med deras små toleranser blev bra Denna tråd är den jag kollar mest av alla trådar på nätet tror ja, alltid lika intressant och se vad som skrivit, hemskt tråkigt med olyckan men bilen verkar ju ha hamnat hos den bästa firman den kunnat hamna hos, och de är riktigt intressant att se hur arbetet fortskrider, den kommer garanterat inte vara sämre än innan krocken då den är klar, sen är de bara ut och gasa igen! _________________ Henrik Landin Opel Rekord E1 2.2 '81 Volvo Amazon hgv custom '66 |
||||||
Hur små är små toleranser när man pratar bilriktning? . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche GT3 RS -08 - "BTG: 7,56,48" | << 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 41, 42, 43 >> 25 besök senaste veckan (292723 totalt) |