Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Formula student, Chalmers Formula Studentbil 2010 | << 1, 2, 3, 4, 5 6 besök senaste veckan (47123 totalt) |
oken är det nog inget fel på då vi har kört med dem på tidigare bilar. Dessutom utsattes de inte för några hårda inbromsningar eller något jättegrepp då däcken inte ens hann få arbetstemp. Problemet är förmodligen att de inte låg riktigt bra i fästet. Den räfflade ytan på oken är alltså större än fästet i spindeln. En lösning är dock på gång. _________________ Chalmers Formula Student 2010 och 2011 E30 325 24v Katadzic |
||||
_________________ David Madås |
||||
Du har väl delvis en poäng i att dimensioneringen kanske är lite väl djärv. Men så länge allt är monterat i riktig parallellitet etc. så borde belastningen på örat vara en funktion av hydraultrycket och friktion i beläggen. Alltså kan man fortfarande tycka att örat borde hålla för vad beläggen kan prestera så att säga. Om man nu inte kör med lite för högt tryck. Men som Nino.K redogjort för så verkar det juh ha varit en missgynnsam montering. Återigen roligt att se er igång! |
||||
Ledsen för att det varit så få uppdateringar på sistone. Idag var vi i alla fall på Ljungbyheds flygfält och testade. Var en riktigt fin och produktiv dag. Motorn och växlingssystemet fungerar riktigt gött!
Vi passade även på att köra lite mot en Camaro Cup-bil också! http://www.youtube.com/watch?v=va6lW _________________ David Madås |
||||
Har inte räknat på någon dimensionering själv, men spontant så tror jag du har högre loads än så på örat av och till, tex i lägen där däcket studsar upp från beläggningen och sen får mark-grepp igen, borde genereras jävligt höga loads i ett sånt läge om man samtidigt har full broms. Ar dock lite oklar ang vad tex gasfickor kan göra för bromskraften vid roterande resp låst skiva så ovan är bara gissningar. _________________ Mvh // Niklas L |
||||
Grattis!!!
Chalmers till en 11e plats av 76 startande! Så vitt jag vet Chalmers bästa resultat efter 03-bilen? Bra jobbat! |
||||
Jag har suttit och följt twitter samt resultaten på den officiella sidan och kan bara instämma, bra jobbat! _________________ Pontus Fyhr |
||||
Tack så mycket vi är själva nöjda med det resultatet dessutom har vi fått mycket erfarenhet som vi ska försöka utnyttja på nästa tävling i österrike
Återkommer med bilder och info om resan. /Anders _________________ Anders Vikström Mitsubishi Lancer EVO 2 GSR -94 |
||||
Fullföljer man inte endurance, vilket ger flest poäng (400p max), så sjunker man rätt snabbt ner i resultatlistan. Vi fick bryta pga ett sprucket grenrör _________________ Dino Katadzic RRK |
||||
Våra race- och banåkarbilar Formula student, Chalmers Formula Studentbil 2010 | << 1, 2, 3, 4, 5 6 besök senaste veckan (47123 totalt) |