Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Formula student, Chalmers Formula Studentbil 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5
3 besök senaste veckan (47058 totalt)
Nino.K.
Stuttgart
Här sen Mar 2003
Inlägg: 180



Tänndal skrev:
David Berglund skrev:
och det verkar som att Acke får skämmas. Örat av på hans bromsok?!


Verkligen hans fel?

Dom där oken är väll en av de minsta modellerna och till för att sitta bak på en customhoj, där det är hög tyngdpunkt och stora lastförskjutningar framåt vid inbromsning.
Dessutom mer vikt och bilen har slicks med bra mkt större kontaktyta

Vem valde oken??

Men imponerande att ni är ute å kör så tidigt! thumbs up

tur att de gick sönder så ni hinner laga


oken är det nog inget fel på då vi har kört med dem på tidigare bilar. Dessutom utsattes de inte för några hårda inbromsningar eller något jättegrepp då däcken inte ens hann få arbetstemp. Problemet är förmodligen att de inte låg riktigt bra i fästet. Den räfflade ytan på oken är alltså större än fästet i spindeln. En lösning är dock på gång.

_________________
Chalmers Formula Student 2010 och 2011
E30 325 24v
Katadzic
Citera
Madås
Göteborg
Här sen Okt 2006
Inlägg: 21




_________________
David Madås
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



Tänndal skrev:
David Berglund skrev:
och det verkar som att Acke får skämmas. Örat av på hans bromsok?!


Verkligen hans fel?



Du har väl delvis en poäng i att dimensioneringen kanske är lite väl djärv.

Men så länge allt är monterat i riktig parallellitet etc. så borde belastningen på örat vara en funktion av hydraultrycket och friktion i beläggen. Alltså kan man fortfarande tycka att örat borde hålla för vad beläggen kan prestera så att säga. Om man nu inte kör med lite för högt tryck. Men som Nino.K redogjort för så verkar det juh ha varit en missgynnsam montering.


Återigen roligt att se er igång! thumbs up

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
Madås
Göteborg
Här sen Okt 2006
Inlägg: 21



Ledsen för att det varit så få uppdateringar på sistone. Idag var vi i alla fall på Ljungbyheds flygfält och testade. Var en riktigt fin och produktiv dag. Motorn och växlingssystemet fungerar riktigt gött!

Vi passade även på att köra lite mot en Camaro Cup-bil också!

http://www.youtube.com/watch?v=va6lWxWNGcs&feature=player_embedded . . . .

_________________
David Madås
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

David Berglund skrev:
Men så länge allt är monterat i riktig parallellitet etc. så borde belastningen på örat vara en funktion av hydraultrycket och friktion i beläggen. Alltså kan man fortfarande tycka att örat borde hålla för vad beläggen kan prestera så att säga.


Har inte räknat på någon dimensionering själv, men spontant så tror jag du har högre loads än så på örat av och till, tex i lägen där däcket studsar upp från beläggningen och sen får mark-grepp igen, borde genereras jävligt höga loads i ett sånt läge om man samtidigt har full broms. Ar dock lite oklar ang vad tex gasfickor kan göra för bromskraften vid roterande resp låst skiva så ovan är bara gissningar.

_________________
Mvh // Niklas L
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



Grattis!!!
Chalmers till en 11e plats av 76 startande!

Så vitt jag vet Chalmers bästa resultat efter 03-bilen?

Bra jobbat!

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



David Berglund skrev:
Grattis!!!
Chalmers till en 11e plats av 76 startande!

Så vitt jag vet Chalmers bästa resultat sedan den 03-bilen?

Bra jobbat!


Jag har suttit och följt twitter samt resultaten på den officiella sidan och kan bara instämma, bra jobbat!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Iloper
Göteborg
Här sen Feb 2006
Inlägg: 170



Riktigt bra!

_________________
Per Jonsson
Alfa GTV TB -96 MSIII
Audi A4 1,8T Q
Citera
AndersW_86
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 21


Trådstartare
Tack så mycket vi är själva nöjda med det resultatet dessutom har vi fått mycket erfarenhet som vi ska försöka utnyttja på nästa tävling i österrike

Återkommer med bilder och info om resan.

/Anders

_________________
Anders Vikström
Mitsubishi Lancer EVO 2 GSR -94
Citera
Horace
Göteborg
Här sen Feb 2010
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Vi är 19th på Austria konkurrens. Det är många bra lag på austria.

_________________
Horace Lai
Citera
dino.k
Rby/Gbg
Här sen Nov 2008
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Horace skrev:
Vi är 19th på Austria konkurrens. Det är många bra lag på austria.


Fullföljer man inte endurance, vilket ger flest poäng (400p max), så sjunker man rätt snabbt ner i resultatlistan. Vi fick bryta pga ett sprucket grenrör

_________________
Dino Katadzic
RRK
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Formula student, Chalmers Formula Studentbil 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5
3 besök senaste veckan (47058 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande