Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Caddy 5.0 V8 Rwd
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15
48 besök senaste veckan (191045 totalt)
Mr.Burns
Kungsgården
Här sen Jul 2014
Inlägg: 5



Nu börjar det snart närma sig ett år sedan senaste uppdateringen, tycker det är dags att lägga på ett kål nu

_________________
Viktor Andersen
Citera
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4084


Trådstartare
.
Mr.Burns skrev:
Nu börjar det snart närma sig ett år sedan senaste uppdateringen, tycker det är dags att lägga på ett kål nu


Njaa ... kanske inte kål men ett kol eller två vore nog inte i vägen. Kan bara erkänna att jag har svårt med inspirationen, säkert delvis pga att projektet dragit ut på tiden alldeles för länge. Kanske är jag lite för lat också emellanåt!

Nåja, jag håller nu på med elsystemet i alla fall. Jag behållit så mycket som möjligt av dom "vanliga" funktionerna. Men det har tyvärr inte varit problemfritt att knyta ihop det gamla med det nya eftersom jag inte kan få tag i kretsschema som stämmer med denna Caddy. Inte ens en snäll verkstadschef på en lokal Vag-verkstad hittade annat än hänvisningar till kretsscheman för olika Golf-modeller när han "var ner i källaren" och kollade i gammal, arkiverad dokumentation. Men dessa hänvisningar stämde väldigt dåligt visade det sej.
Golf-ettan som min Caddy är byggd på gjordes 1974-84. Min är en 1988, då Golf-tvåan tillverkades. Så mitt elsystem verka vara ett hopkok av elen på Golf-ettan och Golf-tvåan.
Kanske en liiiiten ursäkt för att det går trögt nu.

Om någon kan tipsa om användbart kretsschema så hör gärna av er! thumbs up Observera att kretsschema måste vara till en europeisk Caddy, amerikanska Caddys kretsschema stämmer inte alls med min Caddy.

Men ett foto som visar att det i alla fall går framåt lite sakteliga har jag i alla fall :

_________________
Calle Olsson
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8992



Med en mittmonterad Cheva smallblock samt Autometer mätare så trodde jag du kastat ut hela original el-systemet

Så vad är det du behöver ha kvar och ska koppla in ?
Det är nog enklare att få hjälp med det än att hitta kopplingsscheman..


Borde väl vara enklast med en separat säkring/relä enhet för att styra ljus, tuta, vindrutetorkare osv. om du nu vill ha kvar original spakarna vid ratten?
Annars är det ju simpelt med enkla strömbrytare på en panel för allt sådant.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4084


Trådstartare
RallyQuattro skrev:
Med en mittmonterad Cheva smallblock samt Autometer mätare så trodde jag du kastat ut hela original el-systemet

Så vad är det du behöver ha kvar och ska koppla in ?
Det är nog enklare att få hjälp med det än att hitta kopplingsscheman..

Borde väl vara enklast med en separat säkring/relä enhet för att styra ljus, tuta, vindrutetorkare osv. om du nu vill ha kvar original spakarna vid ratten?
Annars är det ju simpelt med enkla strömbrytare på en panel för allt sådant.

Jag har dragit nytt elsystem i en Opel i slutet av 80-talet som jag la en Csb V8 i. Mycket större jobb än jag kunde föreställa mej, tänkte slippa detta. Inte alls kul med allt kontakterande och märkning av alla ingående tåtar som det innebar. Och ritande av nytt kretsschema. Och liksom nu så ville jag då ha kvar original, väl fungerade reglage och funktioner istället för rader av vippströmbrytare med klisterlappar. Synd bara att jag inte har lyckats få tag i ett elschema som stämmer, då hade allt varit så mycket enklare.

Nåväl, nu är det som det är och jag har fått nästan allt att funka som det ska. Jag hade länge problem med en kortslutning som kom och gick. Eftersom jag inte hade schema att felsöka efter så blev det uteslutningsmetoden tills jag till slut hittade en felaktig lamphållare till parkeringsljuset. Någon tidigare ägare hade monterat dit en lamphållare från en helt annan bil, som ibland jordade genom reflektorn.

_________________
Calle Olsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Caddy 5.0 V8 Rwd
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15
48 besök senaste veckan (191045 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande