Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Tråden för Gopro Hero - Nu även med loggmjukvara (sid 28!)
<<   1, 2, 3, ... 27, 28, 29   >>
41 besök senaste veckan (160799 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Någon som har lite trevliga monterinstips inne i bilen för trevliga vinklar. Ville se mig själv och ratt/växel/instrument men prio är på det framför bilen.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Som jag skrev i min tråd, så satte jag den på insidan långt bak på passagerardörrens ruta. Då får jag med, ratt, mätare och ut genom rutan. Helt ok!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Tackar! med sugproppen eller?

optimal setup i kameran då? tyckte det var svårt att få till rätt kombo mellan mörk coupé och ljus exteriör..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Ja med sugkoppen, dock hade jag två förlängare på så den skakade lite. Tycker det blev helt ok med inställningen "centrumvägd" ljusmätning, man kan ju välja spot också, men jag anser centrumvägd funkar bra.

Sen kör jag 1080p för att få max upplösning och 127 graders vidvinkel. Väljer jag någon annan upplösning får jag 170 graders vidvinkel, vilket kanske är bra i vissa fall, men i mitt fall blir det bra med 127.

Håller på att redigera filmer just nu från första banträffen på 5 år du får se hur det blir när jag postar dem.


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Provade idag att filma lite för att hitta en vettig vinkel. Jag är INTE nöjd med vare sig placering eller kvalitet. Jag tror sugproppen genererar en del vibrationer. Sedan är jag inte glad för att den har så svårt att visa den ljusa utsidan kontra den mörka insidan, det blir väldigt ljust därute. Kameran skall mer ut mot mitten och kanske ner en aning? Jag skall se om man inte kan använda dom här små fästanordningarna man klistrar fast, problemet är ju bara att dom är typ omöjliga att fästa och sedan flytta om det stället inte funkar..

Förslag på bättre placeringar samt fungerade setup hade varit guld. Att fästa den på bakluckans insida hade varit coolt, den hade smält in nåt grymt i inredningen men jag tror inte det funkar bra att filma IN/UT sidan på det avståndet, eller?


Här kommer en kort snutt jag klippt ner idag.. http://youtu.be/Zq0mJoj9CPc?hd=1

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Här är mina filmer. Tycker det blev helt ok med framruta VS inredning. Men min kamera sitter längre fram i bilen än din ser jag. Du har med mycket av B-stolpen vilket kameran mäter sitt ljus på.. Gissar att problemet ligger där.

Vårruset med SVKG på Falkenbergs motorbana

Körning 1
http://www.youtube.com/watch?v=4er3Rfa7NbA

Körning 2
http://www.youtube.com/watch?v=QXBJ0MebUe4

Körning 3
http://www.youtube.com/watch?v=9nwOCzFL08M

Körning 4
http://www.youtube.com/watch?v=iuzuSrlY-EY

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728



Johan Sjöström skrev:
Provade idag att filma lite för att hitta en vettig vinkel. Jag är INTE nöjd med vare sig placering eller kvalitet. Jag tror sugproppen genererar en del vibrationer. Sedan är jag inte glad för att den har så svårt att visa den ljusa utsidan kontra den mörka insidan, det blir väldigt ljust därute. Kameran skall mer ut mot mitten och kanske ner en aning? Jag skall se om man inte kan använda dom här små fästanordningarna man klistrar fast, problemet är ju bara att dom är typ omöjliga att fästa och sedan flytta om det stället inte funkar..

Förslag på bättre placeringar samt fungerade setup hade varit guld. Att fästa den på bakluckans insida hade varit coolt, den hade smält in nåt grymt i inredningen men jag tror inte det funkar bra att filma IN/UT sidan på det avståndet, eller?


Här kommer en kort snutt jag klippt ner idag.. http://youtu.be/Zq0mJoj9CPc?hd=1


Kolla Nisses filmer här ovan för tips på vinkel. När jag körde på Falkenberg så hade jag min upp och ned från taket, det var en ganska bra vinkel men då gäller det att ha plåtrent tak

Angående exponeringen så har du bra ljus ut genom sidorutan, kameran klarar inte av att justera till det du ser utanför vindrutan också. Får du till en bra vinkel framåt så får du inte överexponeringen som du nu har.

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Vad har vi för svensk återförsäljare av dessa?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
zappa_5

Här sen Feb 2011
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet



_________________
Gustav Thorsell
Citera
cocoanton
Kista, Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 281


Trådstartare
Fredrik C skrev:
Vad har vi för svensk återförsäljare av dessa?


Raidopower säljer dessa till ett helt ok pris.

http://www.raidopower.se/gopro-hd-kameror-tillbehor/gopro-hd-kameror/4 . . . .

_________________
Anton Kindblad
Citera
JAM
Sjöbo
Här sen Aug 2010
Inlägg: 21



Nisse977 skrev:
Lägger till mina testar också, kan kanske vara av intresse för någon.
Jag har tänkt att köpa ett extra hus till Go Pro och göra precis så som han du pratar om har gjort, borra hål vid micen för mindre burkigt ljud!
Tack för dessa. Sitter också och funderar på ljudet och fann det här tipset med att borra upp sidan.

Spånade just om hur smart det är. Jag kan ju alltid skaffa mig ett skelett till som är tätt, om man vill filma i sämre väder/miljö.

_________________
Ronny 'JAM' Thomasson
Photographer @ JAMedia
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

zappa_5 skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=hKe99HBFpog&feature=channel_video_title


Det blir verkligen bra thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
JAM
Sjöbo
Här sen Aug 2010
Inlägg: 21



cocoanton skrev:
Fredrik C skrev:
Vad har vi för svensk återförsäljare av dessa?


Raidopower säljer dessa till ett helt ok pris.

http://www.raidopower.se/gopro-hd-kameror-tillbehor/gopro-hd-kameror/4 . . . .
Det finns flertalet, men jag vill lägga en varm kommentar om just Raidopower.se också.

_________________
Ronny 'JAM' Thomasson
Photographer @ JAMedia
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1674



Beställde precis en Gopro 1080 Motorsport från Ebay. De är ganska mycket billigare, även om man räknar med tull och moms.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Gustav_H78 skrev:
Beställde precis en Gopro 1080 Motorsport från Ebay. De är ganska mycket billigare, även om man räknar med tull och moms.


Blir det verkligen det? Jag kollade nyligen runt och tyckte inte det vart stor skillnad...

Raidopower tar 3427kr inkl 8Gb minneskort å frakt.

Vad kommer ditt gå på totalt?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Dom går ju att köpa för under 1500 på Ebay så det känns som att det finns utrymme för att göra en bra deal.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1674



Strax över 2000kr OM man behöver betala tull och moms. Med lite tur slinker det igenom. Det är som sagt lite lotteri det här med tullen. Men definitivt billigare än i Sverige.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Var hittar ni så billiga?

Kan ni länka till ett exempel?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Kursen har väl förändrats sedan vi köpte men priset är ju fortfarande riktigt tokigt bra och all logistik funkade klockers när vi beställde inom USA, grejorna levererades typ dagen efter eller dylikt.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GOPRo-MOTORSPORTS-HD-1080-CAMERA-VIDEo- . . . .


Tydligen en MC affär...

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Gustav_H78 skrev:
Strax över 2000kr OM man behöver betala tull och moms. Med lite tur slinker det igenom. Det är som sagt lite lotteri det här med tullen. Men definitivt billigare än i Sverige.


Nja, strax under 3000kr(med 8gb kort) blir det, vilket är 500kr mindre än i sverige(där minneskort är inkl).

Kommer man undan tull å moms så blir det klart billigare, men annars....

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1674



ThomasT skrev:
Gustav_H78 skrev:
Strax över 2000kr OM man behöver betala tull och moms. Med lite tur slinker det igenom. Det är som sagt lite lotteri det här med tullen. Men definitivt billigare än i Sverige.


Nja, strax under 3000kr(med 8gb kort) blir det, vilket är 500kr mindre än i sverige(där minneskort är inkl).

Kommer man undan tull å moms så blir det klart billigare, men annars....


om man nu inte har ett minneskort redan. Och 500kr för ett 8gig kort låter dyrt i mina öron. Tror jag betalade 450kr för ett SANDISK Extreme 16gig kort för någon månad sedan. Detta var över disk hos Scandinavianphoto. Kan man få någon som är över i staterna att köpa och ta med hem så blir det klart billigare. Jag har beställt med frakt till Sverige.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Tråden för Gopro Hero - Nu även med loggmjukvara (sid 28!)
<<   1, 2, 3, ... 27, 28, 29   >>
41 besök senaste veckan (160799 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande