Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Nya Megane RS lanseras i Sverige
<<   1, 2, 3, 4, 5
10 besök senaste veckan (41312 totalt)
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Dignell skrev:
Kan meddela att KW håller på att utveckla ett Competition chassi till RS250.

Mer mos finns också att hämta för ett par futtiga tusenlappar;
http://www.fastchip.nl/media/STAGE_1_RS250.jpg


Jag känner till en svensk bil som varit testbänk hos KW i Tyskland. För den har det utvecklats ett clubsport chassie om jag förstått det hela rätt. Competition var något nytt. Vad har du för källa?
Det har även byggt justerbara topplagringar till denna bil för att kunna justera camber.

Angående trimmning så har ju flera biltester visat att när de kört bilen i testbänk att den ger ca 265hk dvs klart mer än angivet. Det var ju i nivå med diagrammet eller var det drivhjulseffekt i diagrammet framgick inte riktigt vad jag kunde se?

Mårten hittar du en skön vinge så vore jag tacksam.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

LUX skrev:
Dignell skrev:
Kan meddela att KW håller på att utveckla ett Competition chassi till RS250.

Mer mos finns också att hämta för ett par futtiga tusenlappar;
http://www.fastchip.nl/media/STAGE_1_RS250.jpg


Jag känner till en svensk bil som varit testbänk hos KW i Tyskland. För den har det utvecklats ett clubsport chassie om jag förstått det hela rätt. Competition var något nytt. Vad har du för källa?
Det har även byggt justerbara topplagringar till denna bil för att kunna justera camber.

Angående trimmning så har ju flera biltester visat att när de kört bilen i testbänk att den ger ca 265hk dvs klart mer än angivet. Det var ju i nivå med diagrammet eller var det drivhjulseffekt i diagrammet framgick inte riktigt vad jag kunde se?

Mårten hittar du en skön vinge så vore jag tacksam.


Ahh så var det såklart, clubsport och inget annat. Källan är vår gemensamme middagsgäst från Adenau, dvs. antagligen samma källa kan jag tänka mig

Drivhjulshästar såklart.

Vingar och styling har jag ingen koll på tyvärr, dyker något upp ska jag hojta.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
lulefred
Eskilstuna
Här sen Dec 2006
Inlägg: 13



Christian Eick skrev:
I kommande nummer av Sportauto ska tydligen Supertestet på Megane RS presenteras, enligt det overifierade förhandsskvallret ska varvtiderna lyda 8.24 på gatdäck och 8.12 på r-däck. Tidningen kommer ut i butik på fredag.


Är det någon som läst tidningen och kan kommentera lite om vad SportAuto kom fram till? Har letat på deras hemsida och kan inte hitta något där. Tack på förhand.

_________________
Fredrik Ulfberg
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



lulefred skrev:
Christian Eick skrev:
I kommande nummer av Sportauto ska tydligen Supertestet på Megane RS presenteras, enligt det overifierade förhandsskvallret ska varvtiderna lyda 8.24 på gatdäck och 8.12 på r-däck. Tidningen kommer ut i butik på fredag.


Är det någon som läst tidningen och kan kommentera lite om vad SportAuto kom fram till? Har letat på deras hemsida och kan inte hitta något där. Tack på förhand.


Förhandsskvallret visade sig vara just overifierat, tidningen med testet kom äntligen ut idag och tiden på gatdäck (Michelin Pilot Sport PS2) lyder 8.29

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Christian Eick skrev:
lulefred skrev:
Christian Eick skrev:
I kommande nummer av Sportauto ska tydligen Supertestet på Megane RS presenteras, enligt det overifierade förhandsskvallret ska varvtiderna lyda 8.24 på gatdäck och 8.12 på r-däck. Tidningen kommer ut i butik på fredag.


Är det någon som läst tidningen och kan kommentera lite om vad SportAuto kom fram till? Har letat på deras hemsida och kan inte hitta något där. Tack på förhand.


Förhandsskvallret visade sig vara just overifierat, tidningen med testet kom äntligen ut idag och tiden på gatdäck (Michelin Pilot Sport PS2) lyder 8.29


De kom fram till att bilen äger, äger och äger
Vilket alla andra motorjournalister redan skrivit.

Ett mer nyanserat svar är att bilen har ett fantastiskt chassie, den mekaniska diffbromsen ger ett mycket bra driv ut ur kurvor och att bilen skulle hantera mer effekt. Det är en sportvagn att älska skriver de.
Nordslingan 8:29
Hockenheim 1:17.1 (Ford Focus RS 1:17.8)
Acc. 0-100 på 6.4
Bromsar 100-0 på 35.2m och 11.0 m/s2 i retardation vilket innebär en väldigt effektiv abs programvara
Maximal G 1.20 (med standard gatdäck )

Den slår Golf R på i stort sett alla punkter.

Sedan finns ytterligare ett "test" av en Megane R som egentligen är en eftermarknads tunad bil ombyggd för racing i VLN serien som går på Nurburg ring.

Nytt chassie med ställbara hjulvinklar
Chiptrim och avgas mod 265hk
Halvbur
R-däck michelin

Denna bilen har bara testdata från Hockenheim men gick då runt på 1:13.5 dvs 3.6 sekunder snabbare än original

Jag skulle säga att hjulvinklar och r-däck gör minst hälften av förbättringen.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2091



Körde om en svart RS på E6:an utanför Ullevi (Göteborg) 8:45.

Någon härifrån? Riktigt snygg bil

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
RenaultSport
Nya Megane RS lanseras i Sverige
<<   1, 2, 3, 4, 5
10 besök senaste veckan (41312 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande