Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (13384 totalt) |
Re: Rally spel PC
richard burns rally är väl det som är mest realistiskt. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
Spel
Det finns egentligen inget riktigt Rally spel om man gillar simulator. Sista riktigt bra spelet var Colin -05 Colin Mcrae Dirt är rena skiten, håll dig långt borta från det. Det som är mest intressant just nu är Milestone som är kända för fina sim race spel ( har inte spelat några själv) skall visst släppa ett Rally spel 2010 med höga simulator ambitioner. Jag har dock inte själv hittat någon bekräftelse på deras hemsida. Här kan du läsa lite http://www.consolemonster.com/newspo Mvh Emil _________________ Emil Hasselqvist |
||||||||
Re: Spel
Där har du fel. Richard Burns rally är väl simulator klassad? _________________ Pontus Törnberg |
||||||||
Re:
Instämmer, Colin 05 är kul men lååångt ifrån nån simulator, RBR regerar konstigt nog, det är ju ett gammalt spel. _________________ Fredrik Ringhald ![]() |
||||||||
Re:
Ja RBR är nog det populäraste Rally spelet nu, Det fins hur mycket som helst att köra, Både enstaka Rally, Svenska, Norska, Worlds, serier. Så den som vill köra Rally kan göra det 24 tim per dygn om han vill. ![]() ![]() ![]() _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||
Re: Spel
Där har du fel. Richard Burns rally är väl simulator klassad?[/quote] Möjligt, jag har aldrig spelat spelet och tänkte inte ens på att det existerade. Tittar man på videos så är ju grafik och ljud på det spelet hopplöst föråldrat. Så Milestones och Black Beans nya rally spel är nog det som gäller förmodligen. Sim Bin håller på att utveckla ett Real Time Racing rally spel men det dröjer nog innan det är klart. _________________ Emil Hasselqvist |
||||||||
Det är iopener (som används i Simbins Real-Time-Racing projekt) som står för realtime teknologin i WRC spelet. Trist att det är Milestone/Black Beans som utvecklar det dock eftersom deras tidigare spel har lämnat skapligt mycket att önska. Vi får väl se när dom första ingamefilmerna släpps ifrån det men än så länge är jag mycket skeptisk.
Richard Burns Rally har alltid varit och är fortfarande kung över rallyspelen! Grafiken är helt ok och för en simulator behövs inte så mycket mer.. Körkänslan är underbar. /M _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||||
Re:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||
_________________ Oyvind Andersen |
||||||||
Re:
Det är just det spelet som Emil och Made skrivit om, hoppas att det kan bli bra för jag skulle vilja köra med de nuvarande bilarna i ett nytt simulatorspel. Vad det månne bli av just detta har jag ingen uppfattning om men någon borde väl kunna göra ett seriöst WRC spel eller finns det ingen marknad för det? |
||||||||
Re:
Vi får hoppas på ett nytt Rally Masters Jörgen ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||
Re:
Bland det roligaste som funnits, i och för sig inte simulator men suveränt online spel, många roliga timmar hade vi där ![]() |
||||||||
Re:
Köpte det när det släpptes, hade tyvärr ej dator som riktigt klarade av spelet då, glömde bort det och installerade det ett antal år senare men då kom jag inte riktigt underfund med det. Efter det har det blivit mer och mer racingspel, men ett riktigt bra WRC spel med bra online funktion önskas, gör ej heller något om det finns med typ rallycrossbanor där det går att mötas ![]() ![]() |
||||||||
_________________ Oyvind Andersen |
||||||||
Re:
Jag har testat det lite, Det var väl så där, rätt kul ss men bil känslan var väl inte den bästa, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||
Re:
Demo, http://www.download-free-games.com/r _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||
Re:
testade demon nu, helt ok, Går även att köra online på Demon, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||||
Re:
Har det blivit bättre än när vi var beta testare? |
||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (13384 totalt) |