Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-02-27/28 SLC Winterhell @ Mantorp.
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12   >>
6 besök senaste veckan (37492 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6497



Björn skrev:
Massa bra saker

thumbs up
Rätt inställning


steffe skrev:

Vi borde ha en gemensam fikahörna under långloppsrejsen så att man kan frottera sig med medtävlarna så kan man ju dryfta vissa saker och garva åt andras miserabla avåkningar

thumbs up
Man skall inte förringa det sociala med ett 24h, att traska runt i depån mellan midnatt och 5 snåret var riktigt trevlig. Man kunde mysa runt med en kopp kaffe och snacka med alla team som inte såg för upptagna ut.



Konkret om tävlingen:
Likväl som tävlande skall meddela tävlingsledningen under loppet om man tycker något är fel, så tycker jag att organisationen måste ta de tävlande på allvar när de kommer och har en åsikt. Vet att både jag och sweanders gick och talade med de som organiserade, för att helt sonika få kalla handen. Det är tyvärr fel respons.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
berlina
Ringarum
Här sen Okt 2009
Inlägg: 113



sweanders skrev:
Spelwilly skrev:
sweanders skrev:
ButterflyRacing skrev:
Jag tycker man ska tala om vilka team som körde om på gulflagg hela tiden.


Team Z och Fillebaxter.


Jag tyckte inte att någon körde om på gul flagg hela tiden. Men däremot blev jag omkörd av några olika bilar vid flera tillfällen när det var gulflagg. Sedan var det en del som missade grön flagga också. De fortsatte att köra sakta . Själv blir man osäker i dessa lägen och undrar om man sett rätt.


Jag bryr mig inte överdrivet så här i efterhand, och inte resultatmässigt under loppet. Det som irriterade då var att teamen som uppenbarligen gjorde mer rätt än oss andra och körde riktigt bra gjorde sådana grejer.

om man ändå är överlägsen, varför då fuska?



Jag får väl be om ursäkt för vårat team om vi har uppfört oss "stötande". Vi tar till oss denna kritik och hoppas på vinst utan fusk nästa race......
/team Z

_________________
Mikael Brandstedt
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Figgz skrev:




Konkret om tävlingen:
Likväl som tävlande skall meddela tävlingsledningen under loppet om man tycker något är fel, så tycker jag att organisationen måste ta de tävlande på allvar när de kommer och har en åsikt. Vet att både jag och sweanders gick och talade med de som organiserade, för att helt sonika få kalla handen. Det är tyvärr fel respons.


Ni måste komma till mig, det är jag som är tävlingsledningen ....... jag tar er på allvar även om jag inte alltid håller med er......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008
Inlägg: 1228



Fillebaxter skrev:


Hej.

Vi vill tacka alla funktionärer och medtävlare för en trevlig tävling.
Ser oxå att det finns dom som tjurar lite.
Någon medveten gulflaggs omkörning tror jag knappast det handlar om, men visst nåt misstag skedde säkert där ute. (vet garanterat ett och vi var inte ensamma om det)
Vårat team hade två juniorer som körde merparten av tiden. Dom har även gjort iordning bilen helt själva. Vi "gubbar" gick bara in och körde så att dom fick vila sin tid.
Tycker att det är ganska låg nivå att sitta gnälla om fusk vid datorn tre dagar senare.
Måste ju vara bättre att tjoa till under tävlingen.
Men det är nog inte där (dam)skon klämmer...
Jag tycker att man ska uppmuntra ungdomar som vill hålla på med motorsport, nu blev det lite tvärtom.

Mvh/Kenneth


Först av allt vill jag gratulera. Kul att ni släppte fram ungdomarna, vi hade en 16-åring som körde för oss. Riktigt bra dessutom, vettiga varvtider och ingen avkörning.
Sedan är det som Steffe skriver att ibland så låter det hårdare än man menar när man skriver.
Grattis

_________________
Willy Speljak
Corvette C4
Husbil
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Men för att ta hela gulflaggs-debatten....

jag tror inte att så många medvetna gulflaggsomkörningar sker...... Och på ett sånt här rejs är det nästan omöjligt att gardera sig mot det......... enda sättet jag kan tänka mig att komma runt det är att vi isåfall inför samma röda korts princip som vi har på vanliga 5papp, dvs ni team själva har möjlighet att lämna in bestraffningar...... Och då med motivering och att det offentligörs vem som lämnade in det och varför....

det har förbättrat körningen i 5papp helt klart... Och kanske är läge att göra det även i 5papp+

sen vet jag att mina funktionärer ute på banan är allergiska mot bilar som kör nära eller fort förbi dom.... Och att ni tävlande inte tycker att ni varken är nära dom eller rättare sagt har full koll.......

där har jag däremot ingen bra lösning på problemet, dom känner sig utsatta.......... Och många förare har inte den förståelsen när dom sitter bakom ratten..... för dom känner sig säkra på situationen.....

så hur får vi er tävlande att köra extra hänsyns-fullt i den graden så att funktionärerna känner sig trygga med?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Fredrik - SLC skrev:
så hur får vi er tävlande att köra extra hänsyns-fullt i den graden så att funktionärerna känner sig trygga med?
Prya som funktionär under en tävling brukar öppna ögonen lite (det öppnar iaf för lite eftertanke och förståelse).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Nu borde ni alla tagga ner lite.....

en del av er är värdelösa på att utrycka er i skrift ...... ELLER TOLKA SKRIFT......

så tagga ner....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Sluta lek sandlåda!

Figgz har helt klart en poäng när samma bil står i snödrivan gång på gång kanske man bör fundera om den ska vara kvar på banan.
Dels stör den tävlingen men i första hand är den en säkerhetsrisk både för funktionärer och andra tävlande.

Detta är inget personligt påhopp !

Moderatorinlägg: Byt förare omgående om samma förare kör av ett par ggr inom en kortare tidsrymd och låt vederbörande vila ett par timmar thumbs up
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10146



berlina skrev:
sweanders skrev:

om man ändå är överlägsen, varför då fuska?



Jag får väl be om ursäkt för vårat team om vi har uppfört oss "stötande". Vi tar till oss denna kritik och hoppas på vinst utan fusk nästa race......
/team Z




Fillebaxter skrev:
[Någon medveten gulflaggs omkörning tror jag knappast det handlar om,
Mvh/Kenneth


Hej Kenneth!

Jag tror inte det egentligen heller, och som jag skrev så är det inget som jag lägger någon stor vikt på i efterhand. Det kändes surt att inte funkisarna brydde sig eller såg händelserna under loppet.

Att bli omkörd av någon som är ointagligt mycket snabbare under gulflagg kändes dock konstigt. Det fanns ju inget att vinna på det.

_________________
Anders Hansson
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10146



Jag hade väldigt kul under tävlingen.

(Ändrar mitt inlägg).

_________________
Anders Hansson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Skärp er nu allihopa.....

jag vill inte se ett enda inlägg till i den här tråden, med innebörden du är , du sa, du tyckte....... på minst en vecka.....

fortsätt så skiter iaf jag att arrangera några fler tävlingar för 5papp+ .... hela meningen med 5papp+ är att det ska vara kul för alla , både ni tävlande och vi funktionärer....

och jag har intrycket att dom flesta hade skitkul......... i verkligheten....

och nu har det visats bilder och diskuterats dom roliga grejjerna..... Och sen nu på slutet kommer det upp lite småsaker som folk tycker till om....

och det dras till sin spets 100 gånger om, för att det är så jäkla enkelt på internet.........

så seriöst .... sluta NU allihopa eller så finns det inget att klaga på för då skiter jag i att göra några fler tävlingar....... Och ägnar mig åt knyppling eller något annat....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



Du kan hjälpa mig med pokal-tillverkning.=)

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



1. Dialogen här är inte för att diskutera vad som hänt utan hur vi vill ha det framöver. Jag vill ha lika kul som vi hadde i helgen fler gånger! Tror de flesta är av samma åsikt.

2. Det vi diskuterar är om VI tillsammans kan göra det bättre nästa gång!

3. Några incidenter skedde på banan av trötthet, klantighet, oupmärksamhet osv. Hur undviker vi dom bäst på nästa race?

4. Hur gör vi tävlingen bättre helt enkelt!

5. Incidenterna som tas upp är INTE för att klaga på någon personligen utan för att diskutera vilken nivå vi vill ha det på. Ska djungelns lag råda: "äta eller ätas" eller kanske en bättre lösning som en happening för oss som älskar att köra bil men inte vill lägga hela lönen och kracha familjens ekonomin för att ha kul. Själv tycker jag det senaste låter bättre.

Så lägg ner det negativa och jobba på det possitiva, så kan det bara bli bättre.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Björn skrev:
1. Dialogen här är inte för att diskutera vad som hänt utan hur vi vill ha det framöver. Jag vill ha lika kul som vi hadde i helgen fler gånger! Tror de flesta är av samma åsikt.

2. Det vi diskuterar är om VI tillsammans kan göra det bättre nästa gång!

3. Några incidenter skedde på banan av trötthet, klantighet, oupmärksamhet osv. Hur undviker vi dom bäst på nästa race?

4. Hur gör vi tävlingen bättre helt enkelt!

5. Incidenterna som tas upp är INTE för att klaga på någon personligen utan för att diskutera vilken nivå vi vill ha det på. Ska djungelns lag råda: "äta eller ätas" eller kanske en bättre lösning som en happening för oss som älskar att köra bil men inte vill lägga hela lönen och kracha familjens ekonomin för att ha kul. Själv tycker jag det senaste låter bättre.

Så lägg ner det negativa och jobba på det possitiva, så kan det bara bli bättre.


håller med.... men jag ber även dig att lägga ner såna diskussioner en vecka.... så det lägger sig och inte bara fortsätter inflammerat....

OK? ALLA???????

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Farbror Muggen skrev:
Du kan hjälpa mig med pokal-tillverkning.=)


ja, det gör jag gärna....... faktiskt så kommer jag gärna upp och hjälper till..... jag kan inte svetsa ett skit men jag är kreativ på andra sätt ibland

så hör av dig om du ska jobba nångång med det så kommer jag gärna...... helgen t.ex så är jag helt ledig...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Fredrik - SLC skrev:


och jag har intrycket att dom flesta hade skitkul......... i verkligheten....


Rätt thumbs up thumbs up Vi hade 4 killar som köpte in sej hos oss, alla anmälde intresse för fler race

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



Kanske lite OT i tr"den, men vaffan.
Jag behöver mer delar.. drivknutar, kamaxlar, remhjul, ventiler och växellådor.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
tk.82
sollentuna
Här sen Jan 2009
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


flera bilder vore kul..nån som har??

_________________
Tommy kingfeldt
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Farbror Muggen skrev:
Kanske lite OT i tr"den, men vaffan.
Jag behöver mer delar.. drivknutar, kamaxlar, remhjul, ventiler och växellådor.



och jag dubblerar önskan...... Och berättar att Muggen hjälper mig att göra riktigt schyssta pokaler till 5papp och får vi delar så kanske han kan fixa även till 5papp+....... Och dom är betydligt ballare och snyggare än dom normala pokalerna man kan köpa istället.... thumbs up

så har ni skicka dom till muggen eller mig så fixar jag dom vidare.... thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112



Fredrik - SLC skrev:
Farbror Muggen skrev:
Kanske lite OT i tr"den, men vaffan.
Jag behöver mer delar.. drivknutar, kamaxlar, remhjul, ventiler och växellådor.



och jag dubblerar önskan...... Och berättar att Muggen hjälper mig att göra riktigt schyssta pokaler till 5papp och får vi delar så kanske han kan fixa även till 5papp+....... Och dom är betydligt ballare och snyggare än dom normala pokalerna man kan köpa istället.... thumbs up

så har ni skicka dom till muggen eller mig så fixar jag dom vidare.... thumbs up


...och har för avsikt att se till att det även finns Till Totalen vid säsongsavslutningen!

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Farbror Muggen skrev:
Kanske lite OT i tr"den, men vaffan.
Jag behöver mer delar.. drivknutar, kamaxlar, remhjul, ventiler och växellådor.


F.n jag som slängde ett gäng när vi gjorde i ordning bilen....
Citera
Eftersnack
2010-02-27/28 SLC Winterhell @ Mantorp.
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12   >>
6 besök senaste veckan (37492 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande