Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
En snygg logga för rejsa.nu?
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (5454 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Visst vore det kul om det fanns en snygg logga för rejsa.nu? Nu är jag tyvärr inte så bra på sånt stilistiskt skapande...

Med tanke på att det heter rejsa.nu så är det viktigt att loggan inte ser ut som det är en REN racingsida (tex bara en målflagga eller så). De flesta av oss lever ju i gränslandet med gatbil, banträffar o hobbyracing.

Sen så är det ju ett plus om man fattar att det är en webplats Det som är bra med adressen är att den är kort o enkel, man behöver bara skriva rejsa.nu och inte http:// eller www osv också. Men om man bara skriver rejsa.nu i loggan så kanske inte alla fattar att det är en webadress? Eller det kanske alla fattar ändå? Lite därför jag kört hårt med som iaf jag tyckte såg lite mer webbigt ut

----

Hursomhelst, vore det fräckt av mig att starta en lite tävling med förslag på loggor? Ni får väl säga till isf för nu startar jag en tävling där ni kan posta förslag på loggor. Allt från tokiga fylleförslag (s.k. brainstorming, hehe) till tjusiga saker är jättevälkomna!!!!

Den här står på spel: (ja just den ikonen alltså... ingen riktig ) Vinnaren kommer (förutom en ikon) få en tjusig titel här i forumet!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Hej

Har inget förslag på logga ännu, ville bara uttrycka mitt gillande över att sidan har ett svenskt namn och inte som många andra ett "tufft" engelskt namn.

"Racing" är förvisso ett engelskt uttryck men du har försvenskat det vilket jag tycker är bra.

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Satt och lekte med CorelDraw 11 som jag just installerat. Kan egentligen ingenting, men varför inte ge ett förslag?

Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Lite mer instruktioner med färger osv hade varit trevligt






_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
krabi

Här sen Dec 2002
Inlägg: 505



Dot com är såpass inarbetat så att använda rejsa.nu tror jag inte är någon risk att folk missuppfattar och om så är fallet så tror jag ändå inte att de personerna har internet.
Citera
larsson
Rimbo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 53





Vart lite liten men har inte fixat till alla kanter och så som ni ser...
Å inte klaga för håller inte på me sånt här dagarna i ända hehe
Å frågade inte om lov att sno en bild av dig heller Magnus så stryp mig inte nu

_________________
Mvh Daniel Larsson
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609





Som vanligt händer det lite konstigheter när .eps-en sparas som .jpg... Men nåt sånt iaf..

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det här är jättespännade!

---------------------

F.ö. kom jag på en ny slogan:

Det är kul att

(*SKOJA BARA!*)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Här är ett ganska sjukt men kul ställe (och de har massor med text som INTE är animerad...)

http://www.flamingtext.com/start.html

_________________
Magnus Thomé
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Magnus Thomé skrev:
Det här är jättespännade!

---------------------

F.ö. kom jag på en ny slogan:

Det är kul att

(*SKOJA BARA!*)


Eeerrhmm. det kan ju misstolkas ???

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Jag tycker att det ska vara någon sorts race inspererad bakgrund. exempel:


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
xEmil
Sthlm/Haninge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 180



Magnus Thomé skrev:
Det här är jättespännade!

---------------------

F.ö. kom jag på en ny slogan:

Det är kul att

(*SKOJA BARA!*)




1. Sidan som de svänger om!
2. Sidan där dé svänger!
3. Sveriges svängigaste sida!


faan va dåliga de blev... måste fundera lite! =)

de där med loggan... jag tycker om sidan som den e! de e så skönt med en sida som inte e så flachigt gord utan bara funktion före finnis! de e lite rejsigt liksom! =)

_________________
//Emil Wahlund
/Haninge
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



hmm kul utmaning!.. håller på och "lirkar" och pillar lite i photoshop nu...



en till





öhmm.. de bilderna blev ju lite grå.. kanske..

ska se om ja inte kan få till nått skojsigare..

mvh PETER
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Enl. min mening kan man ha olika loggor. En för nätet, en för bakluckan, en för bakrutan osv.

Personligen anser jag att en logga så diskret som möjligt är den bästa: "Ingen vits att försöka frälsa de otrogna, stärk istället gemensaken i samfundet"

Ett ide vore att lite oblygt "stjäla" ett märke och ex.vis bara byta ut texten: Så istället för att det står som nedan skriver man rejsa.nu. Anledningen till att (ett av) rejsa.nu:s märken skulle set ut just så förstås endast av de som redan känner märket. Lite internt sådär....


Det här märket är inte ett skyddat varumärke i EU eller Sverige.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
krabi

Här sen Dec 2002
Inlägg: 505



Det är inte så smart att använda en logotype som ligger på en tonplatta - väldigt svårt att integrera. (only my 2 cents)
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



krabu skrev:
Det är inte så smart att använda en logotype som ligger på en tonplatta - väldigt svårt att integrera. (only my 2 cents)


Vad är en tonplatta?

(Loggan som jag föreslagit finns på nätet (dvs digital form), i tryck, som tygmärke, emaljmärke, plastdekal etc.)

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Bara ett litet tips, skall ni göra loggor så gör dem i ett vektorbaserat program typ Corel eller Illustrator, skall ni göra dem i Photoshop så gör dem STORA. Gör man inte det så går det inte att ändra storlek osv om man skulle vilja hade dem i ett annat sammanhang...

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
krabi

Här sen Dec 2002
Inlägg: 505



BTG skrev:
krabu skrev:
Det är inte så smart att använda en logotype som ligger på en tonplatta - väldigt svårt att integrera. (only my 2 cents)


Vad är en tonplatta?

(Loggan som jag föreslagit finns på nätet (dvs digital form), i tryck, som tygmärke, emaljmärke, plastdekal etc.)

Mvh / Micke



Där har du ett exempel på en tonplatta - alltså bakgrunden.
Citera
krabi

Här sen Dec 2002
Inlägg: 505



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Bara ett litet tips, skall ni göra loggor så gör dem i ett vektorbaserat program typ Corel eller Illustrator, skall ni göra dem i Photoshop så gör dem STORA. Gör man inte det så går det inte att ändra storlek osv om man skulle vilja hade dem i ett annat sammanhang...


För webben fungerar dock "photoshoplogotyper" bättre eftersom allting (utom flash då) arbetar med pixelgrafik och inte objektgrafik. För tryck så är dock objektgrafik överlägset.
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



krabu skrev:
BTG skrev:
krabu skrev:
Det är inte så smart att använda en logotype som ligger på en tonplatta - väldigt svårt att integrera. (only my 2 cents)


Vad är en tonplatta?

(Loggan som jag föreslagit finns på nätet (dvs digital form), i tryck, som tygmärke, emaljmärke, plastdekal etc.)

Mvh / Micke



Där har du ett exempel på en tonplatta - alltså bakgrunden.


tänkte inte på det

gjorde väl mest loggan så den skulle passa in på sajten.. (den lilla dårå..)

klart ska man göra dekaler etc.. då ska det vara mera "clean" layout...

jaja..hmm... tillbaks till photoshoppandet då
Citera
krabi

Här sen Dec 2002
Inlägg: 505



Fem minuter i Illustrator...

Citera
Allmänt banåkaforum
En snygg logga för rejsa.nu?
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (5454 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande