Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring 11 sept
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (5416 totalt)
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Gotland Ring 11 sept

Eftersom Gotland Ring kräver mer av klubben rent arrangörsmässigt och även av våra medlemmar rent planeringsmässigt så startade vi upp förberedelserna för en tid sedan.

Vi kommer under veckan återkomma med bokningsinfo både vad gäller färjan över och vårt gemensamma boende på ön.

Vår trogna medlem, tillika "banräv" Stefan L kommer hjälpa oss från "ön" så vi vilsna fastlandsbor får det bra.

Här kan ni redan nu läsa och bestämma vilka överfarter som passar er:
http://www.destinationgotland.se/dg/files/dokument/dg_turlista_priser_ . . . . -själv skall jag passa på att ta med mig familjen på en långweekend när vi ändå är där.

Vem vet, Audi klubben gör kanske de som de är bäst på, fixar fest på lördagkvällen

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re: Gotland Ring 11 sept

Patrik Skoog skrev:

Vem vet, Audi klubben gör kanske de som de är bäst på, fixar fest på lördagkvällen

Knappast en högoddsare

Sörpan kanske också kan hjälpa tilll med att planera arrangemanget sommargotlänning som han är?
Kanske vågar han ge sig ut på banan också?

Slåtte
Här sen Nov 2002

Måns Ulveståhl skrev:
Patrik Skoog skrev:

Knappast en högoddsare

Sörpan kanske också kan hjälpa tilll med att planera arrangemanget sommargotlänning som han är?

Japp, har närmare till banan än vad Stefan har...

Säg till om det är något som behöver fixas med.

Jag har nog lagt fler varv på banan än de flesta BMWSC-medlemmar...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Sörpan skrev:
Måns Ulveståhl skrev:
Patrik Skoog skrev:

Knappast en högoddsare

Japp, har närmare till banan än vad Stefan har...

Säg till om det är något som behöver fixas med.

Jag har nog lagt fler varv på banan än de flesta BMWSC-medlemmar...

Det är kanon att ni erbjuder er att hjälpa till.

Här sen Nov 2002

Kan bara inflika att vi jobbar på arrangemanget och återkommer med information innom kort.

Gällande Sörens alla ringenvarv, så har jag från säker källa fått uppgift om hans frustration över att ingen verkar komma ner på hans tider, varför han överväger att ställa upp i Cupen och plocka hem segern, om någon är vänlig att ställ en Cupbil till förfogande. Annars kommer han att tjura, sätta sig i en brassestol, och flaggvakta hela helgen.

Örebro
Här sen Jul 2008

Jag är dåligt insatt i tider på gotland med bil, någon i special som kört där så man vet på ett ungefär?

Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005

Re:

AntonG skrev:
Jag är dåligt insatt i tider på gotland med bil, någon i special som kört där så man vet på ett ungefär?

jag kör 1,29,1 på mantorp med 235/17" Rdäck
och 1,32,1 på gotland med samma däck

ni kör ju slicks i special men du får ju en uppfattning om tiderna,
ska bli kul med gotland ring i år när jag tänkt göra premiär i cupen med min bil

Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008

Re:

Spjuvern skrev:
AntonG skrev:

jag kör 1,29,1 på mantorp med 235/17" Rdäck
och 1,32,1 på gotland med samma däck

ni kör ju slicks i special men du får ju en uppfattning om tiderna,
ska bli kul med gotland ring i år när jag tänkt göra premiär i cupen med min bil

Kanon! Tackar!

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

höfläkt skrev:
Kan bara inflika att vi jobbar på arrangemanget och återkommer med information innom kort.

Gällande Sörens alla ringenvarv, så har jag från säker källa fått uppgift om hans frustration över att ingen verkar komma ner på hans tider, varför han överväger att ställa upp i Cupen och plocka hem segern, om någon är vänlig att ställ en Cupbil till förfogande. Annars kommer han att tjura, sätta sig i en brassestol, och flaggvakta hela helgen.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re:

Sörpan skrev:
höfläkt skrev:

Vad gör det då det behövs många flaggvakter med. thumbs up

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Webmastern kommer inom kort uppdatera hemsidan med info om hur man bokar boende och färja inför vår utflykt till gotland thumbs up

Själv gjorde jag min bokning idag för att testa så allt fungerade så nu har jag både plats på färjan och boende på ön, detta skall bli super kul!

Sverige
Här sen Aug 2003

Hemsidan nu uppdaterad med info om gotlandsträffen

http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/306/1/index.php?

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Gotland Ring

Jag har varit på gotland o kört med andra klubbar tidigare år det har också varit på en lördag, men då har vi som orkat även åkt till banan på söndagen o kört för den har då varit öppen för allmänheten.

Jag har kollat i deras schema samt mailat Gotland ring angående söndagen 12sept, dom har inget evenemang planerat då utan tänkte ha stängt.thumbs down
MEN om vi är tillräckligt många som e intresserade av att köra även på söndagen så kan dom hålla öppet för oss. thumbs up

Men då vill dom veta innan att tillräckligt många kommer att komma...

Så om det kom up en lista med intresserade förare av att köra även på söndagen så vore det guld så vi kan få klart med Gotland Ring att dom håller öppet 12/9 thumbs up

BMW cup bilar kan ju komma o test köra även dom om dom vill..

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Re: Gotland Ring

RallyQuattro skrev:
Jag har varit på gotland o kört med andra klubbar tidigare år det har också varit på en lördag, men då har vi som orkat även åkt till banan på söndagen o kört för den har då varit öppen för allmänheten.

Jag har kollat i deras schema samt mailat Gotland ring angående söndagen 12sept, dom har inget evenemang planerat då utan tänkte ha stängt.thumbs down
MEN om vi är tillräckligt många som e intresserade av att köra även på söndagen så kan dom hålla öppet för oss. thumbs up

Så om det kom up en lista med intresserade förare av att köra även på söndagen så vore det guld så vi kan få klart med Gotland Ring att dom håller öppet 12/9 thumbs up

Hej! Jag förstår att du menar väl, men denna träff kommer kosta både tid och ork för BMWSC och de funktionärer flaggvakter, Ambulans, Rescue, m.m är bara bokade för lördagen. så ska det bedrivas körning på söndagen är det ingen arrangemang sanktionerat genom BMWSC.

Stockholm
Här sen Mar 2007

Nej det är ju Gotland Ring som kommer att hålla i det isåfall på söndagen = alla bilar o märken är välkomna.

Men troligtvis blir det ju bara vi som är där på lördagen som även kör på söndagen..

Alltså ingen av er behöver hjälpa till på söndagen utan ni får köra istället thumbs up

(Eller menar du att bmw cup bilar inte får köra alls pga inte bmwsc arr?)

Men i alla fall alla andra GAT bilar som är där på lördagen kan ju köra...

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008

Re: Gotland Ring

RallyQuattro skrev:

Vi i Gruffman Racing kör gärna söndagen med två bilar! en mycket bra idé! thumbs up

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

RallyQuattro skrev:
Eller menar du att bmw cup bilar inte får köra alls pga inte bmwsc arr?

Absolut inte, men se bara till så den som är ansvarig för arrangemanget upplever SBF:s krav så är det en mycket bra ide thumbs up

Stockholm
Här sen Aug 2008

Jag har bara kört gotland med hoj under lelleträffen. Vet inte riktigt vem som håller i bankörningen då men jag skulle gissa att det är gotland ring själva. Jag var inte skitimponerad av arrangerandet. Endast en flaggpostering och första året fanns det inte en enda sjukpersonal på plats. Men det såg jag till att ändra på genom att lägga omkull och dra huvudet hårt som satan i asfalten. Resulterade i ett dygn på visby lasarett och det visade sig vara en redig hjärnskakning med minnesförlust som följd. Tänk om det hade varit ännu värre och riktigt bråttom... Året därpå fanns det ambulans på plats men fortfarande bara en postering. Det hindrar ju inte det faktum att det är en rolig bana och jag kommer nog köra söndag också om möjlighet finns men man kanske inte ska ha för höga förväntningar. Jag räknar inte med att det sköts lika bra som i vår klubb. Förhoppningsvis har de bättrat sig ett eller två steg.

BMW 325 -88
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Vi har som mål att denna träff skall vara på samma nivå som alla andra träffar. Jag har bokat upp Anderstorp Ambulansteam, Nåkab Rescueteam och flaggvakter från MK Scandia. MK Scandia kommer även hjälpa till med att se till så posteringar m.m kommer finnas på rätt ställen. Så om allt klickar kommer detta bli skitskoj.

Stockholm
Här sen Jul 2004

olof,

Behöver du hjälp med att pyssla om våra vänner MK Scandia, NÅKAB, Anderstorp mfl som ser till att våra arrangemang fungerar med mat, vatten, godis, frukt etc så skriker du till

Lagan
Här sen Aug 2006

Resan är bokad

Åker på onsdagen och rekar ön med familjen innan festligheterna drar igång

/Thim Tollin #518 BMW SC,
BMW Cup representant

Pit crew Team Kinnby Motorsport
BMW 520-3,5 -87
Hyundai i30 Sport -09
Volvo Amazon -70
Citera
Allmänt banåkaforum