Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 316i Compact -94 *Slalombilen*
<<   1, 2, 3 ... 14, 15, 16
5 besök senaste veckan (54568 totalt)
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572


Trådstartare
Nu bär det iväg till Knutan!

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
nicke-69
Huskvarna/SMÅLAND
Här sen Aug 2008
Inlägg: 370



Hallå Hobbe!!

Gick ju som smort på Knutan ! thumbs up
Inte dåligt att hänga med en M3 E46 hela passet. Du visade att det inte är skit bakom ratten i din kärra

_________________
Nicklas Ericsson 0760-528886
Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572


Trådstartare
nicke-69 skrev:
Hallå Hobbe!!

Gick ju som smort på Knutan ! thumbs up
Inte dåligt att hänga med en M3 E46 hela passet. Du visade att det inte är skit bakom ratten i din kärra


Hehe, tack!
Kanske det är bilen som är bra och gjorde jobbet
Men visst första bankörningen med bilen kändes kanon och jag är nöjd!

Längre rapport får vänta lite, efter två nätter i tält behöver jag sömn!

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Din framfart såg riktigt bra ut i regnet! :




_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572


Trådstartare
Davve skrev:
Din framfart såg riktigt bra ut i regnet! :


Tack David för bilderna!
Trevligt att råkas igen, jag får se till att fixa min licens så vi kan köra samtidigt framöver

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572


Trådstartare
Då har man tagit igen sig efter en helg i tält

Åkte ner till Knutstorp redan på fredag kväll och slappade, pratade med trevligt folk och kikade runt lite.

Lördagen var som alla vet regntung men jag hängde inte läpp för det, visste att jag sagt i vintras att jag kunde ha nytta av balansakten på isen och med facit i hand stämmer det nog.
När det äntligen var dags att köra så brydde jag mig inte om en petitess som regn.
Med rätt kassa Toyo 888 bak och helt nya likadana fram så fick man jobba med ratten vill jag lova!!
Över NGK krönet och genom efterföljande vänster gick det mer brett än fort, likadant i den ordentligt hala vänstern efter idioten, men herrejösses vad kul & lättkörd bilen är! När det väl släpper är det bara att peka ordentligt med ratten, ha is i magen och lägga blyfoten på gasen
Passet tog såklart slut alldeles för fort!
Fick en trevlig åktur efteråt med Micke Regnell som visade smarta spårval, stort tack!
Resten av dagen gick man mest och pratade med trevligt folk, kikade på andra som körde gatbil och ett bra BMW cup race. Segway provades också, märkligt men kul.
Kvällens middag var dessutom kanon, många tack för trevligt sällskap!

Söndagen såg länge ut att vara regnfri... tills man ställde sig i line up... då kom det en skur!
Men men, det torkade upp rätt bra, det var bara blött från sista 150m på start & mål till strax efter NGK krönet vilket gjorde den delen fortsatt "spännande" men resten av banan var snustorr.
Först ett varv efter Micke Regnell sen så hakade jag på en M3 E46 resten av passet så gott det gick...
Den gled ifrån på start & mål men väl uppe vid idioten var jag ikapp varje varv, det krävdes lite ojojoj-fart över NGK men efter det så var det inte så svårt att hänga med resten av varvet, nere vid Litokurvan fick man ju nästan hålla igen, haha

Summa summarum vad gäller bilens uppträdande är jag riktigt nöjd med hur den fungerar!
Enda stället jag verkligen saknade effekt var upp över tunneln egentligen.
325 bromsar på knappt 1000kg bil fungerar utmärkt, kylning står förvisso på att-göra listan.
Kinachassiekittet var väl i mjukaste laget ärligt talat.

För att ha något att gå på i vinter så ser att-göra listan ut såhär:
Bromskylning.
Coilovers.
Racingbur från Finess.
Hårda bussningar överallt.
Mer lättning!! Nu snackar vi om, som herr Sjöström skrev, Hålborrade mätarnålar!
Plast, glasfiberdelar och hålborrning alltså!
Bakvagn från 323ti inkl. diffbroms som ska monteras stumt a'la DTM.
M52 B28 motor & tillhörande växellåda. Men det står inte högst på listan i nuläget, känns lika viktigt att jobba med resten och ta motorn som grädde på moset när det andra är klart.
Jag har lite andra ideer också men man kan ju inte avslöja allt

Listan kan och kommer göras längre men det är en början i alla fall.

Tack BMWSC & BMWCS för ett toppenarrangemang!
Särskilt tack till Micke Regnell för proffsigt & trevligt bemötande & till Johan Sjöström för allt annat kul som hände under träffen, du är som sagt kungen!

Bifogar en bild min goa sambo som ställde upp hela helgen tog, jakt pågår

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 316i Compact -94 *Slalombilen*
<<   1, 2, 3 ... 14, 15, 16
5 besök senaste veckan (54568 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande