| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bulor och hinder på Falkenberg...
|
1088 besök totalt |
|
Hej Är det någon som vet om de har gjort något åt vägbulan vid infarten till banan på Falkenberg? Jag var där i höstas och skrapade i underredet rejält vid infarten och i viadukten. Har svårt att förstå varför man lägger dessa hinder. Jag har normalt inga problem med hinder i daglig trafik men att ta sig in på en racerbana det går inte... Hoppas att Falkenberg löser detta bättre under 2010 annars får man väl söka sig till andra banor... _________________ Johan Lundberg Ferrari 430 Scuderia -08 Porsche 911/991 GT3 -14 Volvo S90 T8 -18 |
||
|
Har inte Ferran plats för lite trävirke och ramper?
Tunneln går ju att undvika bara du säger till (och passerar på lämplig tid). |
||
|
Jo jag funderade på det, skall ta och kolla vad man kan göra. Men är det inte otroligt konstigt att de sätter upp hinder på en racerbana?
_________________ Johan Lundberg Ferrari 430 Scuderia -08 Porsche 911/991 GT3 -14 Volvo S90 T8 -18 |
||
|
Re:
Det är ju inte på banan, bara lite screening av bilar som kan ta sig dit
Infarten tar en lite annan väg under tävlingshelger, och det är få tävlingsbilar bilar som rullar in för egen maskin. Du kan ju fråga Helena om anledningen till bulan, den är inte gammal. Tunneln går det ju att undvika. |
||
|
Bulan är vad jag vill minnas mestadels till för att få ner farten på bilar som skall till fotbollsplanen.
Finns tydligen många race wannabes inom fotbollen..
Tunneln kan man slippa enligt de instruktioner som Niklas nämnt. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1088 besök totalt |