| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Kröger Bilstransportsläp, importera, vem säljer?
|
893 besök totalt |
|
Efter att börja fundera på om inte "Husbil", BE-kort och släp ger en lugnare tävlingshelgsupplevelse har jag börjat leta släp lite långsamt. 10 år gamla i bra skick kostar ofta 60-70% av ett nytt så då kan man ju lika gärna shoppa nya (visst, ett begagnat står still i värde, men då måste man ju hänga på låset med kontanter i handen för att hinna köpa ett). Går man lite utanför Sveriges gränser så finns det ju ett ganska stort utbud, men reggning och jox kräver ju lite jobb. Men denna är jag lite nyfiken på (ska ju bara lasta 980Kg Miata). 1400släp som lastar 1000kg, 340x175cm lastyta (framhjulen mot framkanten) borde funka finfint. Finns det nån i Sverige som tar in Kröger? Eduard Silverstone finns ju (lite dyrare och kanske lite bättre, men jag har inte hittat enkelaxliga utanför Sverige). Visst kanske det är snåljåpen som vill krångla för ett par tusenlappar (om det ens blir det efter import/transport/reggning). Men om man skulle få för sig att åka ner och hämta kan man ju lasta minst en kärra på kärran (det borde inte vara svårt att hitta en kompis som vill dela på trasslet). Svensk importör vore smidigast (men Kröger kanske inte är värda att ta in?). Eduard Silverstone finns här hemma till ganska litet påslag på de Tyska priserna (nja, en axel till för några tusenlappar mindre i Tyskland) |
||
|
Prata med gullaboslapvagnar i Kalmar, de importerar mycket från Tyskland och Danmark!!
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
893 besök totalt |