Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-04-11 5papp Sundsta
2189 besök totalt
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
Skoj !

Synd att tanken i en 740 inte var större bara
Surt med buller-diskussionen, men nu vet vi i allafall hur saker ligger till och kommer att tänka på ljudnivån i framtiden, vet inte om jag själv skulle finna det roande med massa oljud som fågelskådare eller porch-monkey på årets första soliga söndageftermiddag.

Kan väl kortfattat nämna att det INTE räcker med en mellandämpare, vi får se hur det går med 2 vid nästa rejs. thumbs up

Mycket bra initiativ med banregering så att andra teamkamrater fick smaka på lite trevligt underlag mitt i tävlingen.

Grattis till alla som hade skoj.

och ETT STORT TACK, VÄLDIGT STORT TACK till hela cuppens hjälpsammaste team RAP RACING, ingen av våra team hade vart ut på banan igen om det inte var för er...kunda men skänka varv så hade ni fått dem..

Hoppas på massor av filmer, vi lägger upp lite bilder så småning om.

/m

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
team bangolfen
järfälla/Geneve
Här sen Dec 2008
Inlägg: 93



Appropå liten tank så kommer jag personligen åka till Volvo sweden 740 club.
Jag hade räknat ut exact tankens volym v-power oktanhalt luftfuktigheten och banans underlag.
och vad händer??
Bensinstopp 40 meter före schack-flaggan men enligt min beräkning skall det räcka minst 250 meters körning till???
Nåväl när ilskan besvikelsen lagt sig nu på kvällen Vill jag tacka Micke Ballak för bra bana.
Fredrik General för bra tidtagning vi körde i alla fall längst 5.04 drygt.
Men framför allt killar som Brum-Brum Rap och övriga som ger oss bangolfkillar
sköna pikar "Ja jag vet att Turbo-saab jäveln höll endast 7 varv"
Skön hjälp " Jag jag vet att ni skulle låna ut ta mig fan frugan om jag behöver"
Sköna fighter "Nästa race ska jag tryck impregnera plankan fram"

Tack för att ni finns 5 papps killar och hatten av till grabbarna som åker 70 mil enkel för att försöka
krossa stockholmspacket..
Någon gång ska vi vara med i Laholm..
race kram Hasse och team bangolfen

_________________
Hasse Söderström
Citera
xillor
längstbortistan
Här sen Apr 2010
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


hej!

tack alla för ett riktigt lärorik dag! speciellt stort tack till rap som visade mig hur en bärarm ser ut och hur man byter den det hade aldrig gått utan er!
förutom att min egna bil, mk brumman inte hade annat än problem, från början till start, så vart det ändå en rafflande spännande dag med tanke på mk brum brums fantastiska körning och det avgörande fatala misstaget att glömma fylla på tanken... fy på er, ni borde veta bättre!

hoppas verkligen att jag hinner lösa alla frågetecken till den nionde maj!
man vill ju inte tvingas ge upp innan det ens riktigt hunnit börja!

_________________
xilla simonsen
Citera
David V
Nyköping
Här sen Dec 2005
Inlägg: 25



Det låter ju wunderbart det här!

Tyvärr fick jag avanmäla oss till denna tävling, men på den 9:e maj vilar förväntningarna tungt.

Vad var det för ljuddiskussioner, nya regler?

/David

_________________
David Vestgöte
Insomnad Saab 900 T8 med Megasquirt och E85. Pågår: Peugeot 403 -1959
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
Banägaren fick klagomål från ett fritidsområde(?)om för hög ljudnivå från evenemanget.
Så för att dra lite gränser tog de in ett par bilar som lät lite mycket, däribland oss, som körde med samma uppsättning vi gjort de senaste 5 tävlingarna, dvs rakt rör med en mellandämp på slutet.
Det vart lite diskussion om ämnet vilket reddes ut på plats och alla fick ta del av att det blir hårdare ljudkrav i framtiden med tanke på omkring-boende/spatserande/slappande.

Situationen vart fullkommligt förståelig i slutändan när alla kort låg på bordet, men med facit i hand borde ha (enligt oss) vart ett påpekande under ett tidigare skede än efter ett antal tävlingar och mitt i en tävling när inget har lossnat/gått sönder. Men det är ju inte Elitsport vi snackar om, det är ju mestadels för att ha skoj och det går ju faktiskt att ha lika skoj med en lite lägre ljudnivå.

Efter tävlingen pratade jag personligen om problemet med banägaren och fick ett vettigt svar.

Alla övriga som läser detta kan väl tänka på ljudnivån för att vi i fortsättningen ska få leka på sundstabanan.
Tänk minst 2 (två) ljuddämpare så bör ni vara på den säkra sidan.

Happy racing.

och hoppas vi ser alla er trevliga team även nästa gång.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
Nu finns det bilder på förra helgens evenemang på www.mkbrumbrum.se/coppermine

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
team bangolfen
järfälla/Geneve
Här sen Dec 2008
Inlägg: 93



kan bjuda på både bilder och film obs kolla in halva filmen hur brutalt påkörda vår röda fina stcc volvo
blir i första vänstern efter start sträckan..
Enda glädjen var att vi kom långt för argbiggan i mål..
race kram hasse och bangolfen som alltid kör sjyst??

bilder och filmer finns på vår hemsida

_________________
Hasse Söderström
Citera
SilverbacksRacing
Stockholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 7




_________________
Silverbacks Racing Team
Citera
Farbror Muggen
Kårsta ytterområde
Här sen Nov 2008
Inlägg: 112


Trådstartare
SilverbacksRacing skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=yJj5lt8svGo


grym video, väldigt välregisserad... tyckte mig se en kylare som vi kände igen.

Det kommer även i år att utdelas ett pris för bästa uppföljning mediellt, på novembertävlinen.

Just nu sitter juruyn och tittar på allt, kandidater är två filmarteam, två fotografer och en inte så trolig bloggare.

_________________
Magnus Danielsson

Mk Brum Brum, (örn örn)

www.mkbrumbrum.se/coppermine
Citera
Eftersnack
2010-04-11 5papp Sundsta
2189 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande