Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 C4 -91 SÅLD! | << 1, 2, 3, ... 35, 36, 37 >> 5 besök senaste veckan (197763 totalt) |
Tjena Pehr! Bromsbeläggen är inte inhandlade, än mindre monterade! När man jobbar i solskyddsbranchen, så kan det vara liiite knapert med tid över till annat vid denna tiden på året! -Det lutar starkt åt att jag tar kontakt med PEAN, när tiden medges. Drygt 3 veckor kvar att jobba, sen är det semester. Så då hade det varit bra att ha några belägg hemma att byta! _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Jag köpte TS69 (TrickStuff) av Per på PEAN, skall vara lite mer baninspirerat än TS66. Funkar kanon, kör med dessa fram och orginal Textar bak. Kommer dock att byta runt om snart, blir nog TS69 på alla hjul då. Kan dock skrika lite när de är kalla och vid körning på gata. Men det är det värt.
Mvh Pelle _________________ Per Engvall PCS 10506 Porsche 964 C2 -91 |
||
Idag har det inhandlats en "sittastillstol" av märke Recaro Furius Pole Position
Ska bli mycket intressant att se om den kan lösa mitt "höjdproblem", så att jag kan komma ut och busa lite på ban- o slalomträffar. Dagens "tillstånd" medgiver inget mekande, tyvärr _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
-Har både jobbat och provat att montera stolen.
Dock så gick det inte så bra Den nya stolen hamnar lika högt som orginalstolen, utan glidskenorna. Så vinsten med denna stol är lika med noll -Så nu hoppas jag att säljaren av stolen är seriös och tar tillbaka stolen! Dessutom så hamnade bältesgenomföringen i ryggstödet en bra bit under mina axlar! Svårt att se sjäv när man provar. Jag kan tycka att säljaren borde kunnat informera om detta när jag frågade hur det såg ut. Skulle såklart kunnat överse med detta (inte säkert att det kommer 6-punkt i bilen), men 2 fel är mer än ett! -Så vi får se vad som händer! Det är väl inte tänkt att jag ska köra bana med denna bil. _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Nilkas: Det är samma fenomen som jag upplevde när jag ville byta ut mina stolar mot OMP. Jag satt ända uppe i taket (utan hjälm) fast de var monterade i samma höjd på sidoskenorna. Anledningen till att jag satt lägre med mina GT3 stolar är att de är rejält skålade i botten.
Du behöver med all säkerthet denna typ av stol så att du kommer ner ännumer, glidskenor kan du nog glömma!!! Sen måste du nog luta stolen rät bra också för att vinna plats, inte lätt när man drabbats av takluckans förbannelse. > _________________ Pehr Johnsson Porsche 964 C2 -93 Porsche 944 S2 -89 Såld. |
||
-Här har vi roten till allt ont! ( i alla fall om vi pratar tak/stol höjd )
Dessa plåtar är punktade och ser ut att kunna borras bort ganska lätt! Sen borde man kunna kapa av ca 3cm på dessa, för att sedan punkta fast de på samma ställe igen! -Någon som gjort detta här? _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Det återstår att se, men kommer såklart att mäta som bara den innan jag börjar kapa. Skulle det bli för lågt, så kan man alltid finjustera med brickor!
om jag behåller orginalstolen, så är det rejält med justering uppåt på den. -Men nu ska orginalstolen i igen för en resa till TA Sportvagn imorgon. _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
-Det blir ventiljustering, nya stift, ny olja i växelåda, ljusinställning samt äntligen få rätt på hjulinställningen fram. Detta är prio 1. Sen får vi se vad Tony hittar på vägen och hur långt pengarna räcker till! Hörde med honom om att byta rem mellan fördelarna, men han tyckte inte att det var något att oroa sig för. Dock har han remmar hemma. Så man slipper betala för nya fördelare på PC! Finns tydligen inte som reservdel hos dom. -På önskelistan står byte av bussningar på hjulupphängningarna, nya bromsbelägg (icke orginal). _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
-Har tagit lite mått under orginalstolen nu och fram kan man kapa max 15mm. Bak är det mer flexibelt, så där funkar det med 30mm.
På skalstolen skulle jag kunna kapa 40mm både fram o bak. Är ju inga elmotorer som hänger och skräpar där! -Frågan är väl hur det funkar med att kapa olika fram o bak! Men det går ifs att justera både på stol och med brickor. -Får tillägga att jag sitter bra i skalstolen. Riktigt skön faktiskt. Så om min plan funkar, så kanske det går att använda stolen ändå! _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
-Då har Rudolf fått ett nytt tillfälligt hem hos Tony A under de närmsta veckorna.
Så tomt det blev i garaget -Gav Tony ett erbjudande som han tyvärr kunde motstå Tänkte vi kunde byta rakt av mot ett av hans objekt, men icke nej. -Ger för övrigt ett mycket seriöst intryck och det ska spännande och se vad han kan göra med bilen! _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
-Då är Rudolf hemma igen (tack vare en känd RS-åkare som ledsagade mig hem från Malas mörka skogar )
Bilen blev klart mycket bättre på vägen nu efter Tonys hjulinställning. Även känslan i styrningen blev mycket bättre. Den var lite för lågt ställd av mig innan -Så nu är den ställd efter RS specifikation, gällande höjd och hjulvinklar. -Tony var nöjd med skicket på bilen i övrigt, så då är jag också nöjd -Tack för bra och trevlig service _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Jo det går att få till. Så här rent har jag under mina stolar nu. De två kantiga kontakterna under stolen måste sitta kvar och de kommer framifrån bilen, därför går det inte att flytta hela kablestammen om man inte vill börja pilla med ny kabel och skarvar. Sen fick jag skära upp den gamla tejpen för att få ut några centimeter till. Lindande om stammen med fräsch tygväv från ELFA. Då räcker det för att gömma kontakterna under skenan mot tröskeln och så når kabeln till boxen på bakväggen. Avsteget från "CUP" är att boxen får sitta upp och ner med kontakten nedåt men det går inte att få till kabeln på ett vettigt sätt och jag vill inte vålda den gamla kabeln för mycket. Cupboxarna har också kontakten till boxen svängd 180 gr så den pekar åt rätt håll ut mot karossidan. Boxen sitter sen på små dämpkuddar med gängor och mutternitar i karossen som på original cup. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 C4 -91 SÅLD! | << 1, 2, 3, ... 35, 36, 37 >> 5 besök senaste veckan (197763 totalt) |