Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2402 besök totalt |
Lotus har mycket uppdateringar och räknar med att bilen är i det skick den borde varit vid årets första race.
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Härligt med Europapremiär.
Nu startar den riktiga sässongen. De nyare asienbanorna är nog inte helt min bit av kaka. Australien fungerar bra då de behållit den fina atmosfären runt det rejset. Men nu börjar det på riktigt. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Ska bli en mycket intressant helg (som vanligt
![]() Schumacher verkar snabb på träningen men som vanligt säger inte tiderna där ett smack... men ska iaf bli spännande att se hur det går under helgen. Annars, forza Ferrari och Alonso! _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Re:
Inte för att ställa till med kontrovers här...... MEN är det inte underligt vad ointressant Alonso blir när han är i en konkurenskraftig bil. När han körde en kass Renault och inte gnällde så gillade jag honom. Nu i en Ferrari så känns han lika het som en isbit i norra ishavet. Han är ju helt färglös mot den röda bilen. Nä tacka vet jag den glade Button ![]() Yes jag skrev så ja ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Vi har nog inte kollat på samma lopp... var ju inte så länge sen det var ett jäkla liv över hans klockrena omkörning av Massa i depåinfarten. De två loppen innan dess kunde han ju inte göra så mycket då Massa låg och blockerade honom hela tiden. Tycker Alonso (och det tar emot att skriva det men även Hamilton) är två av de tre bästa och mest underhållande förarna för tillfället. De visar både vinnarskalle och otrolig skicklighet. Den tredje är Vettel. Dessutom är det intressant att följa Ferraris kamp för att komma tillbaka till topp-3 fältet. De har ju faktiskt haft en ganska svår kamp och uppförsbacke de senaste åren. Vilket även bidrar till att hålla Alonsos intresse vid liv. För man ser ju fortfarande inget gnällande från honom och jag tycker fortfarande han är samma kämpande förare som han var i Renault. Han har verkligen omvänt mig sen den idioten han faktiskt var när han körde för McLaren då jag tyckte han var redo för att bli värvad av vilket fotbollslag som helst. (Hängde du med på den gliringen ![]() Jag väntar fortfarande på att bli lite exalterad över den leende knappens körning. Han har gjort två väldigt smarta strategiska beslut den här säsongen vilket är en stor anledning till att han toppar tabellen än. Men särskilt underhållande på banan skulle jag inte kalla honom. Men jag är inte den som tjurar för länge över en förare... kunde Hamilton omvända mig till sin sida så kan även Button göra det, krävs bara lite mer intressant körning för att jag ska börja fundera på saken. Men det är intressant med diskussioner om hur man ser på de olika förarna och det är ju faktiskt bara bra att inte alla tycker om samma tomtar! _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Har aldrig förstått vurmen för Alonso. Visst är han snabb ibland, men han är lika snabb att gnälla på alla andra när han underpresterar. Lite väl mycket crybaby för min smak.
Tycker man inte om att ligga bakom andra får man väl köra om på lämpligt ställe eller se till att vara före från början. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Det är just det jag menar att han vuxit ifrån sen McLaren-tiden vilket gör han intressant nu. Men om du har fler exempel på när han gnällt på senaste tiden så får du gärna berätta det. och både du och jag vet att köra om i F1 är ett eget kapitel. Men Alonso är ingen självklar hype för mig, utan en förare som vunnit mitt intresse av att stå ut lite från mängden. Jag är egentligen ingen trogen beundrare av just Alonso utan gillar sporten i helhet och den som presterar bäst eller är mest intressant för tillfället. Det sista man vill är att bli uppfattad som en fotbollssupporter som ska hata allt som har fel färger och namn. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Haha ja det är knepigt hur man ser på saker olika. Håller med dig till viss del i alla resonemang. Men kan ändå inte finna glädjen i Alonson. Han var faktiskt riktigt kul som "underhund" men nu är det samma gamla surmin och "hålla god min" Alonso. Snart OM det går vidare som det gjort hittils blir det nog GNÄLLONSo igen om han inte är bättre. Massa får blocka hur mycket han vill , Alonson får väl ta och köra om då och gärna snyggt! MEN köra om i depån som han gjorde är bara dumheter , VÄLDIGT osmart. Skinkan kan ju köra om , kan inte Alonso det längre? Ja ä int bitter som vi säj i Norrland. Det är ganska kul med en gladare diskusion _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Hälsningar från Barcelona
Det var riktigt kallt av Red Bull-bilarna att vänta så länge med att köra ut i kvalet. Jag och tjejen hejar på Vettel, men det är även kul att se Schumacher, man ska nog inte räkna ut honom ännu. OT: Synd att Marcus Ericsson halkade ner i GP2, han låg 5:a som bäst om jag inte minns fel. _________________ Lasse Alfons |
||||||
och där fick man för att man skrev något om Alonso
![]() Kvalade ut både Massa , Button och hamilton. Dessutom kvalade ju Skinkan ut button. Framsteg för honom som jag sågat i kvalen tidiagre. Nu är det Europa så nu är det väl annars än när de ligger borta. Var ju ett spännande kval förutom Red Bullarna. Kobayashi fixade ju Q3 iaf. Sauber går sakta framåt. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
Skinkan kom väl ändå före Alonso? _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Re:
Haha ja ser du på fan. Måste missat det i slutet där. Ja då blev de nästan värre iaf angående button/skinkan. Lite bättre iaf angående alonson ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Dåligt med kommentarer om själva racet. Somnade alla bara för att det brukar vara tråkigt?
Gillade vissa av Alguersuaris manövrar, men ibland blev det lite väl mycket. Är det Vettel det är fel på eftersom hans bil inte funkar? Bromsslitaget lär han ju ha del i själv. Trodde Hamilton hade lärt sig att man inte ska åka för länge på slitna däck. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Jag har hackat så mycket på Button på senaste tiden så jag vågade knappt skriva något för det skulle bara bli en klagovisa över knappen ändå. Han såg ut lite som en skrämd hundvalp varje gång han närmade sig legendens bakvinge. Menmen, det slapp ju bli någon tråkig manöver där bägge slutade i gruset så helt illa var det kanske inte.
Annars var det tråkigt med Skinkans däckhaveri... hade varit kul om han kom in lite i matchen också och jämnat ut vm-poängen. Just idag kändes det nog även som Vettel var lite medbrottsling till bromsproblemet. Han var ju ganska hårt på alla dem stora kurbsen, även efter alla tillsägelser från ingenjören. Men kul att han lyckades bärga hem bilen iaf. Återigen bra för mästerskapet som blir lite jämnare. I övrigt var loppet ganska blekt. Alguesari gjorde som sagt en fin körning men tråkigt att han var tvungen att ta bort Chucks vinge. Ser mest fram emot Monaco nu som förmodligen kommer avgöras på lördagen i en kavalkad av alldeles för många F1-bilar på en alldeles för trång bana där det är oerhört viktigt att få pole (dvs lite som detta loppet också var) _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
ovanligt händelserikt för att vara Barcelona. Hamilton må vara snabb, men speciellt smart kör han inte... Lika med Vettel?
F-dukten försvinner nästa år för övrigt. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Det är dags för F1 att sluta se i backspegeln och stryka skiten från kalendern. Hade det kommit på förslag nu så hade det inte blivit ett race där. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2402 besök totalt |