Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceChrono for dummies
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14   >>
19 besök senaste veckan (116641 totalt)
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474



Johan Sjöström skrev:

Har du provat att köra den i 5hz? jag har något i minnet om att någon app hade lite strul med 10hz


Nej det borde jag prova faktiskt. Dock ska RaceChrono ha fullt stöd för 10hz med denna puck. Men klart värt att testa!

Mailade supporten och fick svar ganska omgående faktiskt. Dock exakt det svaret jag väntade mig. De tycker jag ska montera den plant med fri sikt uppåt, vilket är exakt vad jag gjort vid samtliga tillfällen, och jag tydligt klargjorde i mitt mail.

_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Måste puckarna sitta med juste jordplan? Så vet jag att det är med vissa GPS-antenner. Utan en metallplatta under funkar de klart sämre.

_________________
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Magnus Thomé skrev:
Jag har precis beställt en BT-Q818XT för att slippa använda den inbyggda GPS'en i min Galaxy S2. Hoppas det blir bra.

http://www.ebay.co.uk/itm/Qstarz-BT-Q818XT-10Hz-High-Speed-Bluetooth-G . . . .

$78.95

free shipping.

Kan ju bli moms när paketet kommer. Men annars bara en dryg femhundring för en BT-Q818XT najs prajs thumbs up


Magnus: gick det bra? Har pucken levererats? Jag tänkte också ge mig in i loggningsträsket med min galaxy s3...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Japp, inga problem!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

NiklasFalk skrev:
Måste puckarna sitta med juste jordplan? Så vet jag att det är med vissa GPS-antenner. Utan en metallplatta under funkar de klart sämre.

Min sitter på en plastgrej mitt i fönstret, funkar fint IMHO.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Martin.N
Malmö
Här sen Aug 2012
Inlägg: 27



Hej!
Jag använder en HTC Desire HD och Qstarz BT-Q818XT och får inte allt att fungera som det ska. I 10hz läget pendlar frekvensen mellan 1,5-3Hz och i 5Hz läget alltid 1Hz.
Jag har alltid kontakt med minst 9 satelliter och det blir inte bättre om pucken hålls utanför bilen. Spelar heller ingen roll var jag är. Nu senast på Sturup (lång från all bebyggelse) blev det samma resultat.

Vad gör jag för fel? Någon inställning?

Tacksam för hjälp!

_________________
Martin Nihlén
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



och du är säker på att du använder den externa pucken och inte nallens inbyggda GPS? Bor du i Närheten a Sturup/Svedala/Bara så får du gärna kika förbi mig så kan vi testa varandras puckar och utesluta lite..
ring på 0733 712661 om du vill!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Martin.N
Malmö
Här sen Aug 2012
Inlägg: 27



Ja! Den använder och "kopplar upp" fint till pucken. Skall testa med en kompis telefon för att se om det är pucken eller mobilen som är problemet. Får jag inget svar så tar jag tacksamt emot ditt erbjudande och testar med din puck. (Bor i Malmö och var på Sturup och körde.)

_________________
Martin Nihlén
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



Nån som lyckats att kopiera en session från en Android enhet till en annan?
Jag kör med den gamla lilla till loggning men vill även ha med sessionerna på den aktuella mobilen.
Att kopiera mapparna till rätt ställe är enkelt, men de kommer inte upp i sessionslistan.
Jag har inte hittat nån fil som styr. Har jag bara glömt rätt sätt för att importera sessioner?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3540



Niklas Falk skrev:
Nån som lyckats att kopiera en session från en Android enhet till en annan?
Jag kör med den gamla lilla till loggning men vill även ha med sessionerna på den aktuella mobilen.
Att kopiera mapparna till rätt ställe är enkelt, men de kommer inte upp i sessionslistan.
Jag har inte hittat nån fil som styr. Har jag bara glömt rätt sätt för att importera sessioner?


Jag skulle också vilja tanka över mina loggar från min gamla telefon till min nya? Båda är Android.
Brukar lägga loggarna på Dropbox har lyckats flytta en fil därifrån till nya telefonen men jag hittar inget sätt att öppna filen med Racechrono?

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
SuneK
Arboga
Här sen Jan 2013
Inlägg: 92



Om jag kommer ihåg rätt kopierade jag bara över sessionsbiblioteken till Racechronobiblioteket på internminnet i telefonen (Xperia z3). Tror inte jag behövde göra något extra. I sessionslistan finns det i och för sig en "knapp" för att uppdatera den, det kanske hjälper.

_________________
Sune Karlsson
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3540



Det löste sig, men inte på nåt smidigt sätt.

Jag öppnade sessionerna i den gamla telefonen, ändrade filformat till .rcz och delade dem till min Dropbox.
Därifrån kan jag öppna dem i den nya telefonen och spara sessionerna i den.
Har inget minneskort i gamla telefonen och sessionerna är sparade på C: i den, därav krånglet.

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

I nya betan finns import export av alla loggar i ett svep thumbs up

Här info om man vill vara betatestare http://racechrono.com/forum/discussion/comment/10005

_________________
Magnus Thomé
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8954



Det ser jag fram emot, så jag kan få in allt från gamla telefonen till min nya thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Jag köpte nyligen Racechrono Pro för att kunna filma också bla.

Fråga: Kan man få in TPS dvs utslag på gasen i graferna också? (jag har det i OBD-2 strömmen)

På de två försök jag gjort så syns bara RPM och hastighet som mätare på filmen

_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Tinsfci skrev:
Jag köpte nyligen Racechrono Pro för att kunna filma också bla.

Fråga: Kan man få in TPS dvs utslag på gasen i graferna också? (jag har det i OBD-2 strömmen)

På de två försök jag gjort så syns bara RPM och hastighet som mätare på filmen


Svar ja. Men på min BMW så finns det fyra-fem olika värden som ska vara gaspedalsläge. Flera av dem skickar data men olika. Så det gäller att hitta den rätta bara. På min bil iaf. Men sen går det att få upp i graf. Glöm inte att sätta den som "fast channel" bara.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Magnus, Tack för snabbt svar!

Magnus Thomé skrev:
Glöm inte att sätta den (gaspedalsläge) som "fast channel" bara.


Jag har sett denna inställning "fast channel" nånstans, men hittar den inte nu...

Kan det vara så enkelt att RaceCrono måste vara uppkopplad "live" mot OBD-2 OCH motorn igång för att se och sätta inställningar som denna...?

_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

På settingssidan gå in på CAR thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Magnus Thomé skrev:
På settingssidan gå in på CAR thumbs up


Däääär var det ja! Tack.

Är det alltså här man även bestämmer vilka OBD-2 channels som kommer att loggas/sparas i mobilen?

Dvs om jag tex INTE klickar i "coolant temperature" så lagras inte denna data?

Sen verkar det som att listan på alla channels är likadan för både "slow" resp "fast" channels...?
- Och att man kan (av misstag typ) sätta en channel (tex TPS) som BÅDE "slow" OCH "fast", vilket förmodligen är jättedumt

- Såg även på flera trådar i RC-forumet att man bör vara restriktiv med totala antalet channels, då samplingshastigheten går ned ju fler channels man klickar i. Antar det visar sig när jag börjar testa!

_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Slow channels borde inte vara problem att ha många. Men fast lär ju belasta det hele.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Någon som kör med BT-Q818XT med en iphone? Jag försöker lägga till den men BT-Q818XT finns inte i menyn? Telefonen hittar den inte heller så vet inte riktigt vad jag gör för fel?

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceChrono for dummies
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14   >>
19 besök senaste veckan (116641 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande