Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceChrono for dummies
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14
19 besök senaste veckan (116641 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Ser det ut så så brukar varvtiden inte stämma

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tinsfci
Ekerö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Frågor om satellitbilderna i RC...

1. Givet att man loggat sin körning med bra utrustning, är "synkningen" så bra att man kan använda satellitbilderna i RC för att se sina spårval på banan? (borde väl funka)

2. Jag har nyligen kört på GTR Motorpark i Eskilstuna. Men där är ju Googles satellitbild urkass!!
Måste ju vara jättegammal... Se jämförelse Google vs. Hitta.se

Kan man göra "nåt" åt detta?


_________________
Pelle Lönnborg
Chevrolet Monza 1975


Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

1.
Ofta inte tyvärr.



2.
Inget vad jag vet.



Bara kassa besked idag

_________________
Magnus Thomé
Citera
abd

Här sen Feb 2003
Inlägg: 490



Kanske dum fråga men hur importerar jag de racechrono csv-filer som finns upplagda här på rejsa i racechrono-appen? Kul att jämföra hastigheter och kanske också spårval om noggrannheten är tillräcklig.

_________________
Anders Berglund
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

På appen förstasida så trycker du på de tre prickarna längst uppe till höger och väljer sen import

Sen är frågan vilket av alla filformat som man kan importera som man ska välja:




_________________
Magnus Thomé
Citera
abd

Här sen Feb 2003
Inlägg: 490



Magnus Thomé skrev:
På appen förstasida så trycker du på de tre prickarna längst uppe till höger och väljer sen import

Sen är frågan vilket av alla filformat som man kan importera som man ska välja:






Jo precis, det var det jag provade men inte lyckades få att fungera, antog att det var självklart hur man ska göra men det kanske inte var fallet?

Om inte, hur använder man/ni csv-filerna till något vettigt? 😊

_________________
Anders Berglund
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Jag exporterar alltid till VBO.


Men www.trackattack.io kanske stöder csv?

_________________
Magnus Thomé
Citera
CH
Enköping
Här sen Feb 2017
Inlägg: 43



CH skrev:
Björn Davidsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Björn Davidsson skrev:
Har racechrono 6.0. Lyckas inte importera tex forumägarens senaste åkning på mantorp i racechrono i mobilen. Importtjänsten säger "fel format" om .vbo filen?

Laddar ner filen till mobilen och zipar upp den, blir ca 4 mb. Hämtar den i import sidan i racechrono, sen funkar det inte..


VBO går inte att ta in in Racechrono. Däremot kan du exportera din egen körning till VBO och sen jämföra båda i racelogics mjukvara på PC

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=95011


Tack, jo det har jag koll på och har mjukvaran i pc:n. Men är borta nu och tänkte jag skulle jämföra din körning från mantorp lite enkelt i appen på telefonen..

Edit: menar att jag inte hade koll på att det inte gick få in vbo men fattade det. Går det få in alls en fil från nån annans körning?




Jo men det går fin fint att ta in sin egna eller andras VBO-filer in i tex telefonens Racechorn app. Jag brukar maila mig själv den VBO-filen jag vill ha in och sen välja att öppna bifogade filen via mailen till Racechrono och sen spara den som en separat session. Sen välja den som ref varv när jag vill jämföra.



Jag tycker de är lättast att göra som jag beskrev ovan

_________________
Christoffer Hasselgren
Mini Cooper GP2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Ja jag skrev tidigare att det inte gick att importera VBO in i Racechrono men Antti har lagt till stöd för både det o massa andra format thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18536



Köpte precis Racechrono Pro och försöker koppla ihop det med min nya Racebox Mini.

Det verkar ta en liten stund för den att hitta fix, nåt jag inte upplever i Racebox appen. Finns det ingen "status" vy så man kan se sensorvärdena utan att starta en inspelning? Som det funkar nu så skall den starta en connection till GPSen när jag startar inspelning, det kan väl inte vara rätt? Blir som en kallstart varje gång, "No fix to sattelites" osv.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

Låter lite konstigt, gpspucken borde ju vara igång helt o hållet så länge den är påslagen. Om den inte sover och väntar på startkommando över bluetooth från RC, det låter inte så troligt men vem vet.

Om jag fattat det rätt så har du pucken påslagen och efter ett tag så startar du RC och när du i RC trycker på start och sveper upp för att se gpsdatat så får du kontakt med gpsen hyfsat snabbt men du ser att gpsen inte har hittat sateliter. Fast den varit påslagen väldigt länge. Fattade jag rätt?



Ps:
Jag brukar numera trycka på start i Racrchrono på morronen o låta den rulla hela dan.

_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18536



Typ så, den verkar ha ett standby läge som den går ner i omedelbart när man släpper BT kopplingen.
Men om du har inspelning igång hela dagen, är det inte svårt att hitta de olika körningarna?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare

MaZ skrev:
Typ så, den verkar ha ett standby läge som den går ner i omedelbart när man släpper BT kopplingen.
Men om du har inspelning igång hela dagen, är det inte svårt att hitta de olika körningarna?


Tycker inte det är nåt problem alls faktiskt thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1662



När jag var i Vårgårda förra sommaren och när jag kört med CAR Challenge tidigare försöker jag ha gps pucken igång hela tiden, inkopplad med laddkabel till bilen. Den ligger då och har gps fix konstant. När man startar inspelning är pucken igång och mobilen behöver bara koppla upp BT och sedan klicka på start och köra.

Detta är med Racechrono och mina gamla gps puckar (1Hź och 10Hz). Har inte testat med Raceboxen eftersom jag inte fått den än.

Startar alltså ny körning vid varje pass.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
RaceChrono for dummies
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14
19 besök senaste veckan (116641 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande