Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Inbjudan Bankörning Gelleråsen 13 Juni 2010
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (9981 totalt)
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Måns Ulveståhl skrev:
audimotorsport skrev:

Så punkt "1" och "2" kan jag inte hålla med om och punkt "3" stämmer förvisso men ...ja,nä jo....


1 och 2 gäller för BMWSC:s arrangemang oavsett vad någon enskild deltagare må tycka.
oftast så är det ju minoriteten som ställer till det för majoriteten.
Eftersom det är riskminimering som gäller så kan det tyvärr blir så att majoriteten får anpassa sig efter minoriteten.


ok..

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8989



Då får man helt enkelt leta tag på nån instruktörs bil då om man vill åka med lite..

Var en instruktörsbil med passagerare som snurrade framför mig på Mantorp så dom verkar ju inte ta det så lungt

och sen fanns det ju en Lamborghini instruktörs bil också, hoppas den är med fler gånger så man får sig ett åk thumbs up

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



RallyQuattro skrev:
Då får man helt enkelt leta tag på nån instruktörs bil då om man vill åka med lite..

Var en instruktörsbil med passagerare som snurrade framför mig på Mantorp så dom verkar ju inte ta det så lungt

och sen fanns det ju en Lamborghini instruktörs bil också, hoppas den är med fler gånger så man får sig ett åk thumbs up


Eller så får du fråga Bollnert om du kan få låna hans bil nästa gång dina däck är slut
Flytta bara över nummerlappen först.
om sedan Bollnert vill hänga i depån medan någon annan kör vrålåket är en annan Ådi-femma

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
16 Anmälda ACSare till Gelleråsen. thumbs up
Blir inte långa pass i lineup om vi delar på det!

Vi kommer få klara oss utan tältet denna gång. Om ingen har vägarna förbi Jkpg och kan hämta upp det hos Johan vill säga. (Krävs också viss plats i bilen)

Citat från Mantorp,
Citat:
Du motorn låter ju nästan som en V8, är allt helt? Ja det är helt då det är en V8!

en ådiåtta?

_________________
Citera
XioUS
Linköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 31



UR_TT skrev:
16 Anmälda ACSare till Gelleråsen. thumbs up
Blir inte långa pass i lineup om vi delar på det!

Kanon! Kan du basa för lineup då? Dvs. dra lite kort om den på förargenomgången (vänster led snabbare, höger led snabba osv.).
Vad skulle vi göra utan er Audi-killar

_________________
Lars-Åke Waldemarsson
BMW SC #180
BMW CS #05432
Bil: BMW 318is 1990
Däck: 195/55R15 Direzza 02G Soft
Belägg fram & bak: PFC 06
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
XiOUS skrev:
UR_TT skrev:
16 Anmälda ACSare till Gelleråsen. thumbs up
Blir inte långa pass i lineup om vi delar på det!

Kanon! Kan du basa för lineup då? Dvs. dra lite kort om den på förargenomgången (vänster led snabbare, höger led snabba osv.).
Vad skulle vi göra utan er Audi-killar


Kan ta hand om passuppdelning och det fysiska arbetet med Lineup men har erkända problem att tala inför folk .
Så själva paraktiska beskr får gärna BTG ta när han ändå drar budorden! thumbs up

BTW. Björn Risberg kommer vara på plats tidigt med utdrag ur vår medlemsförteckning, han hjälper gärna till vid incheckningen! (för då slipper han lineup )

_________________
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Måns Ulveståhl skrev:
RallyQuattro skrev:
Då får man helt enkelt leta tag på nån instruktörs bil då om man vill åka med lite..

Var en instruktörsbil med passagerare som snurrade framför mig på Mantorp så dom verkar ju inte ta det så lungt

och sen fanns det ju en Lamborghini instruktörs bil också, hoppas den är med fler gånger så man får sig ett åk thumbs up


Eller så får du fråga Bollnert om du kan få låna hans bil nästa gång dina däck är slut
Flytta bara över nummerlappen först.
om sedan Bollnert vill hänga i depån medan någon annan kör vrålåket är en annan Ådi-femma


Mohahaha...
om mr rallyquattro kommer till banan med bra däck tar dom inte slut samma dag....hehe...
Nog om det,ser fram mot gelleråsen med sol halva dan för bmw folkets skull å lite skurar på em för oss ådi tokar!!

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Citat från Mantorp,
Citat:
Du motorn låter ju nästan som en V8, är allt helt? Ja det är helt då det är en V8!

en ådiåtta? [/quote]

De va mörkt i garaget när motorn skulle i så det blev lite tokigt,men jag tappade ner en turbo bredvid åttan så det blev kul iallafall!

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Citat:
audimotorsport skrev:
Citat från Mantorp,
Citat:
Du motorn låter ju nästan som en V8, är allt helt? Ja det är helt då det är en V8!

en ådiåtta?


De va mörkt i garaget när motorn skulle i så det blev lite tokigt,men jag tappade ner en turbo bredvid åttan så det blev kul iallafall!


Så du menar att det är en 88 mao? Fullt med fint strössel och godis på utsidan och riktigt mumsig på insidan...

_________________
Citera
XioUS
Linköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 31



UR_TT skrev:

Kan ta hand om passuppdelning och det fysiska arbetet med Lineup men har erkända problem att tala inför folk .
Så själva paraktiska beskr får gärna BTG ta när han ändå drar budorden! thumbs up

BTW. Björn Risberg kommer vara på plats tidigt med utdrag ur vår medlemsförteckning, han hjälper gärna till vid incheckningen! (för då slipper han lineup )

ok, BTG eller jag tar hand om det på förarmötet. Bra att Björn kommer och hjälper till på incheckningen.

_________________
Lars-Åke Waldemarsson
BMW SC #180
BMW CS #05432
Bil: BMW 318is 1990
Däck: 195/55R15 Direzza 02G Soft
Belägg fram & bak: PFC 06
Citera
Apel6an
Ängelholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 62



UR_TT skrev:

Vi kommer få klara oss utan tältet denna gång. Om ingen har vägarna förbi Jkpg och kan hämta upp det hos Johan vill säga. (Krävs också viss plats i bilen)


För min del är det ingen omväg att köra via Jönköping. Jag kör upp på lördag em så om Johan är vaken då går det väl att fixa.

//Hasse

_________________
Hans Wännman
Kassör Audi ClubSport
hans.wannman@audiclubsport.se
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Bra!
Det är alltid en trevlig samlingspunkt, så det skulle uppskattas om det kom med. Tack! thumbs up

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Apel6an skrev:
UR_TT skrev:

Vi kommer få klara oss utan tältet denna gång. Om ingen har vägarna förbi Jkpg och kan hämta upp det hos Johan vill säga. (Krävs också viss plats i bilen)


För min del är det ingen omväg att köra via Jönköping. Jag kör upp på lördag em så om Johan är vaken då går det väl att fixa.

//Hasse


thumbs up Får det plats i din bil? Gick precis i min men då var pass sätet urmonterat. Vi får höra med Johan när han kommit hem från Ringen.

_________________
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



UR_TT skrev:
Apel6an skrev:
UR_TT skrev:

Vi kommer få klara oss utan tältet denna gång. Om ingen har vägarna förbi Jkpg och kan hämta upp det hos Johan vill säga. (Krävs också viss plats i bilen)


För min del är det ingen omväg att köra via Jönköping. Jag kör upp på lördag em så om Johan är vaken då går det väl att fixa.

//Hasse


thumbs up Får det plats i din bil? Gick precis i min men då var pass sätet urmonterat. Vi får höra med Johan när han kommit hem från Ringen.


Ulrich min vän! En A3:a/S3:a är en fantastisk bil! Jag vet för min "glassätarbil" är ju som du vet en så'n. Till skillnad mot våra "tvålkoppar" är de rymliga om man fäller baksätet. Då får man in en hel köksinredning....

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
TTBörje skrev:
UR_TT skrev:
Apel6an skrev:
UR_TT skrev:

Vi kommer få klara oss utan tältet denna gång. Om ingen har vägarna förbi Jkpg och kan hämta upp det hos Johan vill säga. (Krävs också viss plats i bilen)


För min del är det ingen omväg att köra via Jönköping. Jag kör upp på lördag em så om Johan är vaken då går det väl att fixa.

//Hasse


thumbs up Får det plats i din bil? Gick precis i min men då var pass sätet urmonterat. Vi får höra med Johan när han kommit hem från Ringen.


Ulrich min vän! En A3:a/S3:a är en fantastisk bil! Jag vet för min "glassätarbil" är ju som du vet en så'n. Till skillnad mot våra "tvålkoppar" är de rymliga om man fäller baksätet. Då får man in en hel köksinredning....


Hehe, helt med dig, det är längden jag menar, tältet låg mot instrumentbräda fram och gick precis in om jag sneddade lite, och särskilt mycket längre lär väl inte S3an vara bygger ju på samma platta.

_________________
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



UR_TT skrev:
TTBörje skrev:
UR_TT skrev:
Apel6an skrev:
UR_TT skrev:

Vi kommer få klara oss utan tältet denna gång. Om ingen har vägarna förbi Jkpg och kan hämta upp det hos Johan vill säga. (Krävs också viss plats i bilen)


För min del är det ingen omväg att köra via Jönköping. Jag kör upp på lördag em så om Johan är vaken då går det väl att fixa.

//Hasse


thumbs up Får det plats i din bil? Gick precis i min men då var pass sätet urmonterat. Vi får höra med Johan när han kommit hem från Ringen.


Ulrich min vän! En A3:a/S3:a är en fantastisk bil! Jag vet för min "glassätarbil" är ju som du vet en så'n. Till skillnad mot våra "tvålkoppar" är de rymliga om man fäller baksätet. Då får man in en hel köksinredning....


Hehe, helt med dig, det är längden jag menar, tältet låg mot instrumentbräda fram och gick precis in om jag sneddade lite, och särskilt mycket längre lär väl inte S3an vara bygger ju på samma platta.


Nu gäller det att tänka positivt! thumbs up "Utstickande last skall markeras med flagga eller ljus efter mörkrets inbrott"
Nej du har nog rätt - Det kan bli knivigt att få in tältet men kanske värt ett försök.

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Apel6an
Ängelholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 62



Vi får väl prova. I värsta fall får vi väl vika det på mitten

//Hasse

_________________
Hans Wännman
Kassör Audi ClubSport
hans.wannman@audiclubsport.se
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



...........takräcke kanske?......

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 433



inga problem grabbar, man har ju stor bil.
hämtar det hos johan nästa helg.
mvh dennis

_________________
Dennis Hansson
Lärare fordonsprogrammet Ängelholm
Förare/mek Guldgossarna Racing
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
s2dennis skrev:
inga problem grabbar, man har ju stor bil.
hämtar det hos johan nästa helg.
mvh dennis


thumbs up thumbs up

_________________
Citera
quattro
Lindome
Här sen Aug 2005
Inlägg: 306



s2dennis skrev:
inga problem grabbar, man har ju stor bil.
hämtar det hos johan nästa helg.
mvh dennis


Skall du med till Åsen eller hur har du tänkt?
Skall Ulrich ha med sig tältet då för jag tror inte att det går in i min bil om du nu har tänkt åka med mig då förstås.

_________________
Stefan Alm
Citera
Allmänt banåkaforum
Inbjudan Bankörning Gelleråsen 13 Juni 2010
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (9981 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande